قصه تکراری باختن لمپارد در بازگشت به نیمکت آبی ها

این چلسی ناامیدکننده است!

بازگشت فرانک لمپارد به نیمکت چلسی با شروع خوبی همراه نبود و آبی‌ها با یک بازی ضعیف مغلوب میزبان خود ولورهمپتون شدند. ماتئوس نونیز تنها گل این بازی را در نیمه اول زد تا تیم خولن لوپتگی برابر میهمانی که از ایده مفیدی برای حمله خالی بود، برنده شود. لمپارد که به‌عنوان مربی موقت تا آخر فصل انتخاب شده، با سیستم 3-3-4 کای هاورتز، رحیم استرلینگ و ژوائو فلیکس را برای حمله انتخاب کرد و در نیمه دوم پیر امریک اوبامیانگ، میخایلو مودریک و کریستین پولیشیچ را به بازی آورد اما بی‌فایده بود. چلسی در 30 بازی این فصل لیگ برتر تنها 29 گل زده و در رده یازدهم قرار دارد. ولوز هم یک رده پایین‌تر است و احتمالاً فصل را در همین میانه جدول به پایان می‌رساند.
 
گل اول
بهترین زمان برای اینکه گل اولت را بزنی. نونیز در تابستان گذشته با 38 میلیون پوند به ولوز آمد و فصل اولش را ناامیدکننده سپری می‌کند. در 30 بازی برای تیم تنها یک پاس گل به‌نام او ثبت شده بود و شوت محکم او همه را شگفت‌زده کرد. توپ خوبی به او رسید و با دفع ناقص مارک کوکوریا دور از دستان کپا آریسابالاگا گل اول را زد. هواداران قطعاً انتظار بیشتری از او دارند اما همیشه به نیکی از گل اول او یاد خواهند کرد.
 
نیاز به مهاجم
چلسی به مهاجم نیاز دارد، شکی نیست. چلسی بعد از آمدن تاد بول بیش از 550 میلیون پوند هزینه کرده و با وجود این در محوطه جریمه رقبا تیم ضعیفی است. دیگو کاستا شاید سایه‌ای از خودش باشد اما حضور او در تیم رقیب یادآوری کرد که چلسی زمانی چه خط حمله رشک برانگیزی داشت. کای هاورتز یک شماره 9 کارآمد نیست و هر هفته با بازی‌های ضعیفش روی این تأکید می‌کند. او در دقیقه 60 بازی را ترک کرد در حالی که تنها یک شوت بلوکه شده به نامش ثبت شد ضمن اینکه تنها 11 پاس را به مقصد رساند. با آنکه تمام فصل در دسترس بوده در رقابت‌های مختلف 9 گل زده و یک پاس گل داده. فلیکس و استرلینگ هم به او کمکی نکردند، مشکل چلسی عمیق است.
 
بی طراوت
داشتن گزینه‌هایی مانند اوبامیانگ، پولیشیچ، مودریک و بن چیلول روی نیمکت آرزوی بیشتر مربی‌های لیگ برتر است. لمپارد به آنها فرصت داد و در دقیقه 67 تغییرات زیادی ایجاد کرد اما بازیکنان جانشین تقریباً هیچ کاری نکردند. تنها تهدید چلسی از سوی ریس جیمز صورت می‌گرفت و بال‌های چلسی، ابتدا فلیکس و استرلینگ و بعد مودریک و پولیشیچ، هیچ دردسری برای مدافعان کناری ولوز درست نکردند. در خط میانی هم بی‌اثر بودند، کانر گالاگر خیلی توپ به دست آورد اما نتوانست کاری کند و انزو فرناندس و ماتئو کوواچیچ هم راهی به دفاع ولوز پیدا نکردند. تیم چلسی پر از بازیکنان طراز اول بین‌المللی است اما طراوت ندارد.
 
رویای خام
چلسی چهارشنبه با رئال مادرید، قهرمان اسپانیا، اروپا و جهان روبه‌رو می‌شود. آلن شیرر پیش‌بینی کرده چلسی مقابل شاگردان کارلو آنچلوتی در بازی رفت عملکرد خوبی خواهد داشت و حتی ممکن است تا قهرمانی جام پیش برود. با توجه به این بازی، پیش‌بینی بیجایی است، چلسی در هر بخش با مشکلات بزرگی مواجه است و خبری از تحول مربی جدید در تیم نیست. در دفاع متزلزل هستند، نمی‌توانند بازیسازی کنند و در حمله بی‌خاصیتند. رویای قهرمانی اروپا در حال حاضر کاملاً غیرواقعی است.
 
فاصله با سقوط
ولوز با 31 امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفته و چهار امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد. آنها مثل بیشتر بازی‌های این فصل در این دیدار هم جذاب نبودند اما بدون شک لوپتگی از آبان که به جای برونو لاژه به این تیم آمده، گرگ‌ها را پیشرفت داده است. او در19 بازی با این تیم 7 برد و 5 تساوی به دست آورده و تیم را از منطقه سقوط خارج کرده. آنها اشکالاتی دارند از جمله اینکه مثل چلسی مهاجم خوب ندارند اما می‌توانند در تابستان با نگاهی جدید تیم خوبی بسازند.

جستجو
آرشیو تاریخی