صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

رکوردشکنی شاگردان مقانلو درگرند اسلم ووشی
تیم ملی تکواندو مردان ایران در حالی با کسب چهار مدال طلا، نقره و برنز به کار خود در رقابت‌های گرند اسلم پایان داد که در تاریخ حضور تکواندوکاران کشورمان در این مسابقات یک رکورد ثبت کرد.
رقابت‌های گرند اسلم از سال ۲۰۱۷ به پیشنهاد کشور چین، موافقت فدراسیون جهانی و با هدف جذابیت بیشتر این رشته المپیکی در 2 بخش تیمی و انفرادی راه‌اندازی شد و در بخش انفرادی یک سهمیه ورودی به المپیک به آن اختصاص یافت. در رقابت‌های ۲۰۲۳ شاگردان بیژن مقانلو به تنهایی همه رکوردها را به سود خود جابه‌جا کردند. در مرحله مقدماتی نمایندگان کشورمان 6 مدال شامل ۲ طلا، 3 نقره، یک برنز به همراه 10 جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کردند. در مرحله نهایی نیز یک طلا، 2 نقره و یک برنز توسط نمایندگان کشورمان به دست آمد. طلای آرین سلیمی، ۲ نقره مهران برخورداری و دانیال بزرگی در کنار یک برنز رضا کلهر شانس تکواندوی ایران را برای کسب 3 سهمیه المپیک در اوزان ۶۸-، ۸۰- و ۸۰+ کیلوگرم به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند. ملی پوشان تکواندو در‌صدد هستند تا در مرحله دوم رقابت‌های گرند اسلم ماه دسامبر، ضمن مدال‌آوری باز هم رکوردها را به نفع خود تغییر دهند.
 

بریتانیا اولین حریف بسکتبال با ویلچر در دوئل جهانی
فدراسیون بین‌المللی بسکتبال با ویلچر (IWBF) برنامه کامل رقابت‌های قهرمانی جهان دبی ۲۰۲2 را اعلام کرد.
 مسابقات قهرمانی جهان بسکتبال با ویلچر با حضور 16 تیم در بخش زنان و ۱۶ تیم در بخش مردان از ۱۹ تا ۳۰ خرداد به میزبانی دبی در امارات متحده عربی برگزار می‌شود. افتتاحیه این رقابت‌ها روز جمعه، ۱۹ خرداد ماه 1402برگزار می‌شود و نخستین رقابت گروه مردان نیز در همین روز بین تیم‌های ایتالیا و امارات انجام خواهد شد. رقابت‌های بخش مردان در مرحله مقدماتی طی ۵ روز انجام می‌شود و ۸ تیم برتر راهی رقابت‌های یک‌چهارم نهایی می‌شوند و در نهایت مسابقات فینال و رده‌بندی نیز روز ۳۰ خرداد ماه برگزار خواهد شد. این مسابقات قرار بود در مهر ماه سال گذشته در امارات برگزار شود اما با توجه به همزمان بودن این رقابت‌ها با جام جهانی 2022 قطر به تعویق افتاد.
 

احتمال لغو سفر جودو به روسیه به‌خاطر قانون سرباز قهرمان
اعزام تیم ملی جودو کشورمان به روسیه به‌دلیل عدم صدور مجوز خروج از کشور دو ملی پوش در آستانه لغو قرار دارد.
علی‌رغم تعلیق ظالمانه جودو ایران طی سه سال و نیم گذشته، مسئولان فدراسیون جودو کشورمان با رایزنی‌هایی فراوان موفق شدند جودوکاران کشورمان را به مسابقات برون مرزی مختلف اعزام کنند تا جودوی ایران از گردونه رقابت‌ها به دور نباشند. اما علی رغم پیگیری‌های لازم از سوی 2 ملی‌پوش جودو به‌عنوان سرباز قهرمان مشغول سپری کردن دوره سربازی هستند، تا این لحظه مجوز خروج آنها صادر نشده است. به همین دلیل اعزام تیم ملی با وجود هزینه‌های سنگینی که برای این سفر شده در آستانه لغو قرار گرفته است.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی