صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

اصلانیان:نباید روی مهاجمان فشار بگذاریم

این هفته می‌شود به قهرمانی امیدوار شد

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار

امیر حسین اصلانیان مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است با توجه به بازی های سخت دو مدعی دیگر قهرمانی نسبت به پرسپولیس ممکن است اتفاقات خوبی برای پرسپولیس رخ دهد. به بهانه سؤالاتی که برای مان مطرح بود با اصلانیان صحبت داشتیم و نظراتش را جویا شدیم.
در رابطه با برد دشوار خارج از خانه پرسپولیس مقابل مس رفسنجان چه توضیحی دارید؟
مهم‌ترین نکته بازی برای پرسپولیس کسب سه امتیاز بود که خوشبختانه آن را کسب کرد تا از کورس عقب نماند و منتظر لغزش سپاهان باشد و در بازی‌های آینده‌اش از جمله دیدار با استقلال هم سه امتیاز بازی را کسب کند و منتظر امتیاز از دست دادن بقیه مدعیان باشد .
بازی پرسپولیس مقابل ملوان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 همه بازی ها در این مقطع سخت است و بازی با تیم‌های ته جدولی هم آسان نیست چون این تیم ها چیزی برای از دست دادن ندارند و معمولاً انتحاری بازی می‌کنند .بازی در ورزشگاه آزادی و پخش مستقیم تلویزیونی و توجه رسانه‌ای خاص به این دیدار هم انگیزه‌های زیادی برای ملوان به وجود می‌آورد اما با همه این اوصاف فراموش نکنید که پرسپولیس یکی از سه تیم مدعی قهرمانی است و مقابل ملوان محکوم به پیروزی است و چاره‌ای جز شکست تیم شمالی و نگه داشتن خودش در کورس مدعیان ندارد .
در رابطه با مشکل گلزنی پرسپولیس و سخت به گل رسیدن بازیکنان پرسپولیس به گلزنی چه توصیه‌ای دارید؟
با حضور لوکادیا مشکل گلزنی پرسپولیس در مقطعی تقریباً حل شد اما پس از آن بقیه مهاجمان نتوانستند به آن شکلی که انتظار می‌رفت بار گلزنی تیم را بر دوش بکشند هر چند که بازیکنان خوبی در پرسپولیس مقابل گولسیانی وجود دارند که تاکنون در دو جام موفق شده هفت گل برای سرخپوشان بزند که این امر آمار قابل قبولی است. جدا از این اگر موقعیت‌سازی داشته باشیم با توجه به بازیکنان خوبی که داریم بازیکنان مان قادر به گلزنی خواهند بود از این‌رو نباید فشاربه مهاجمان و بقیه بازیکنان پرسپولیس برای گلزنی وارد ساخت .بهتر است پرسپولیس هم با توجه به شرایطی که دارد بازی به بازی جلو برود و منتظر اتفاقات خوب باشد .
منظورتان از اتفاقات خوب چه مسأله‌ای است؟!
بازی این هفته پرسپولیس نسبت به دو مدعی دیگر راحت‌تر است و از آنجا که استقلال و سپاهان بازی‌های دشواری پیش رو دارند پرسپولیس می‌تواند با پیروزی مقابل ملوان و توقف دو مدعی دیگر امیدهایش را برای قهرمانی افزایش دهد.
 در جام حذفی چقدر شانس برای موفقیت سرخپوشان مقابل گل گهر و قهرمانی در این جام قائل هستید؟
بازی آسانتری با توجه به برگزاری دیدار در ورزشگاه آزادی برای پرسپولیس وجود دارد ضمن اینکه در جام حذفی قرعه پرسپولیس و شانس اش برای قهرمانی بیشتر است و حتماً بازیکنان پرسپولیس نسبت به این موضوع اشراف زیادی دارند .
در رابطه با تیم ملی با توجه به سرمربی جدید و بازیکنانی که جدیداً به تیم ملی آمده چه دیدگاهی دارید؟
قلعه نویی گزینه خوبی بود اما ما باید با قاعده پوست‌اندازی در خصوص بازیکنان را انجام دهیم و از آنجا که در زمره نوجوانان و جوانان‌مان پوست‌اندازی نداشتیم به نظرم در حال حاضر پتانسیل پوست‌اندازی نداریم و این مسأله ریسک است که به یکباره برای مسابقات جام ملت های آسیا پوست‌اندازی داشته باشیم و بیشتر از بازیکنان لژیونر و بازیکنان شایسته لیگ هم در کنار آنها استفاده کنیم. اما جدا از این مسأله رویکرد سرمربی تیم ملی در نگاه ویژه به بازیکنان شایسته لیگ خوب بوده و همین که به طور مثال شماره ده تیم ملی را به بازیکنی مانند مغانلو داده خیلی خوب بود.
 قادریم پس از سال‌ها با سرمربی وطنی در جام ملت ها به قهرمانی برسیم؟
ما می‌دانیم که چهار پنج تیم به لحاظ ساختاری جلوتر از ما در آسیا هستند به همین دلیل نباید انتظار قهرمانی داشته باشیم اما قرار گرفتن جزو چهار تیم آسیا در جام ملت ها می‌تواند رتبه قابل قبولی برای تیم ملی‌مان باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی