طلسم پرتغالی اینتر ادامه می‌یابد؟

رویای بزرگ اروپایی پورتو

پورتو و اینترمیلان امشب در ورزشگاه دراگائو به مصاف هم می‌روند تا یکی دیگر از تیم‌های مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا را تعیین کنند. مبارزه قبلی دو تیم در ایتالیا با خفیف‌ترین برتری ممکن میزبان به پایان رسید اما بعد از آن نتایج خوبی نگرفتند در حالی که میزبان امشب به روزهای پیروزی برگشته است.
پورتو در سن‌سیرو شب ناامیدکننده‌ای داشت و بازیکن تعویضی اینتر، روملو لوکاکو تنها گل بازی را به ثمر رساند تا تیم 10 نفره سرجیو کونسیسائو دست خالی به پرتغال برگردد. در دقیقه 85 آن بازی در حالی که زمان زیادی از اخراج اوتاویو نگذشته بود، مهاجم بلژیکی روی ریباند دروازه پورتو را باز کرد تا تیمی که فرصت‌های خوبی را برای گلزنی از دست داده بود، چاره‌ای جز پیروزی در بازی امشب نداشته باشد.
باخت حس غریبی برای پورتو در این فصل بوده چون علاوه بر بردن چهار بازی آخر مرحله گروهی و صدرنشینی گروه B لیگ قهرمانان در 10 بازی آخر منتهی به باخت مقابل اینتر هم برنده شده بودند. آنها بعد از باخت مقابل اینتر در خانه مقابل ژیل ویسنته شکستی شوکه آور را تجربه کردند اما در دو بازی بعدی خود چاوز و استوریل را با زدن 6 گل در مجموع شکست دادند. برد دوم خیلی نزدیک بود و پنالتی مهدی طارمی پیروزی جمعه را رقم زد. حالا پورتو در کورس قهرمانی پرتغال، نسبت به بنفیکا که به مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان صعود کرده، پنج امتیاز کمتر دارد آن هم با یک بازی بیشتر.
اینتر شاید به روند 22 بازی بدون شکست پورتو پایان داد اما این تیم پرتغالی در دو حضور آخرش در مرحله یک‌هشتم‌نهایی در سال‌های 2019 و 2021 موفق به صعود شده است هر چند در سال 2005 وقتی پورتو مدافع عنوان قهرمانی بود، در دو بازی این مرحله در مجموع با نتیجه 4 بر 2 مقابل اینترمیلان شکست خورد.
اینتر فصل قبل در این مرحله به وسیله لیورپول حذف شد اما تیم سیمونه اینتزاگی در مرحله گروهی این فصل شاهکار کرد و با عبور از بارسلونا به مرحله حذفی رسید؛ حالا تا یک‌چهارم‌نهایی 90 دقیقه بیشتر فاصله ندارند. اینتر که برای دومین بار در 10 بازی آخرش در این مرحله در بازی رفت برنده بوده، می‌خواهد کارش را تمام کند، این تیم چهار تا از هفت بازی خارج از خانه آخرش در مراحل حذفی لیگ قهرمانان را برده که هر چهار تا در بازی برگشت بوده‌اند. اینتر اما این اواخر در خارج از خانه با دردسر مواجه شده و بعد از تساوی بدون گل مقابل سمپدوریا به بولونیا و اسپتزیا باخته است.
 ناپولی صدرنشین سری A با باخت این هفته اینتر 18 امتیاز از قهرمان سال 2021 ایتالیا جلو افتاد که هشتمین باخت فصلش را متحمل شد. اینتر سابقه خوبی هم مقابل پرتغالی‌ها ندارد و تنها یکی از هشت بازی‌اش در این کشور را برده و دو مسابقه آخرش را باخته هر چند آخرین شکستش در سال 2006 برابر اسپورتینگ بوده.
اینتر که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان رقابت سنگینی دارد و یکشنبه در دربی ایتالیا با یوونتوس بازی می‌کند، ماه آینده هم در نیمه‌نهایی جام حذفی با رقیب ابدی‌اش روبه‌رو می‌شود اما قبل از آن دوست دارد به ناکامی‌های خارج از خانه خود پایان دهد و به جمع هشت تیم برتر اروپا ملحق شود.
 
اخبار تیمی
اوتاویو محروم است و کونسیسائو باید از میان آندره فرانکو و استفان استاکیو یکی را انتخاب کند. دومی بازیکن تیم ملی کانادا است که بیشتر برای کارهای دفاعی به درد می‌خورد اما فرانکو و همچنین گالنو در حمله مؤثرتر هستند. اوانیلسون با مصدومیت مواجه است و کونسیسائو به ترکیب آشنایش بر‌می‌گردد که طارمی و ماتئوس اوریبه بعد از نیمکت‌نشینی در بازی لیگ در ترکیب اصلی قرار می‌گیرند.
 
سمیر هاندانوویچ، کاپیتان اینتر مقابل اسپتزیا بازی پرانتقادی داشت و برای همین آندره اونانا به دروازه بر‌می‌گردد. در سیستم مورد علاقه اینتزاگی، 2-5-3، هاکان چالهان اوغلو و فدریکو دی مارکو فرصت بازی دارند اما از میان ادین ژکو و لوکاکو یکی به گلزن اول تیم، لوتارو مارتینس اضافه می‌شود. خواکین کوره آ گزینه دیگر است اما در بهترین شرایط تعویضی نیمه دوم خواهد بود. میلان اشکرینیار هم با مصدومیت کمر به پرتغال نرفته و این مدافع اسلواک شاید به بازی یکشنبه با یوونتوس برسد.
 
ترکیب احتمالی
پورتو: کاستا؛ ماریو، پپه، کاردوسو، سانوسی؛ گروجیچ، اوریبه، فرانکو، پپه، گالنو؛ طارمی
 اینتر: اونانا؛ دی فرای، آچربی، باستونی؛ دومفرایس، بارلا، چالهان اوغلو، مخیتاریان، دی مارکو؛ مارتینس، لوکاکو

جستجو
آرشیو تاریخی