خبر و مصاحبه

برنامه ستاره ­های  دوو میدانی از زبان رئیس
رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد برنامه‌های آماده‌سازی ستاره‌های این رشته در سال منتهی به بازی‌های آسیایی خبرداد.
هاشم صیامی در مورد برنامه آماده‌سازی ورزشکاران در سال آینده گفت :«برنامه خود را به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ارائه کرده‌ایم. ۱۲ تا ۱۵ ورزشکار ما شانس حضور در تیم را دارند و باید به‌صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرند. باید برای این افراد شرایطی حداقلی فراهم کنیم که با گرانی موجود، کار سختی است.»
او ادامه داد :«احسان در کیش و مشهد تمرین می‌کند. تلاش کردیم مربی او به ایران بیاید اما نشد. با توجه به مشکلات مالی تمام اردوهایش در ایران است اما به احتمال زیاد دو هفته‌ای به خارج از کشور می‌رود تا در چند مسابقه شرکت کند. حسن تفتیان بیشتر با هزینه و اسپانسر شخصی اردو برگزار کرده است. از من خواست در قهرمانی داخل سالن آسیا شرکت نکند تا بیشتر تمرکزش را بر ورودی المپیک پاریس و بازی‌های آسیایی بگذارد.»
رئیس فدراسیون دوومیدانی به وضعیت تمرینی فرزانه فصیحی نیز اشاره کرد:«او شرایط بسیار حرفه‌ای را دنبال می‌کند. در کشورهای اسلامی و داخل سالن آسیا مدال‌های ارزشمندی گرفت. برخی دوستان می‌گویند فصیحی فقط در ۶۰ متر موفق است اما در کشورهای اسلامی نشان داد که در ۱۰۰ متر هم عملکرد خوبی دارد.»


رئیس فدراسیون بدمینتون خبر داد
تأثیر جام فجر در روند کسب سهمیه پاریس
به گفته رئیس فدراسیون بدمینتون، مسابقات بدمینتون جام فجر سال آینده، کسب سهمیه المپیک پاریس خواهد بود.
محمدرضا پوریا درباره رقابت‌های بدمینتون جام فجر و اهمیت برگزاری آن در سال آینده گفت: «باتوجه به اینکه سی و دومین دوره این مسابقات در سال آینده به مسابقات المپیک پاریس نزدیک است، بنابراین یکی از مسابقات کسب سهمیه المپیک خواهد شد. انتظار می‌رود برای مسابقات سال آینده جام فجر ورزشکاران حدود 40 کشور دنیا حضور پیدا کنند.»
 

اظهارنظر شوکه کننده پزشک حامد حدادی:
مشخص نیست به جام جهانی برسد!
حامد حدادی پس از مصدومیت سنگینی که در چین داشت، به تازگی به ایران بازگشته تا ادامه روند درمان خود را دنبال کند. صادقی پزشک حدادی در ایران درباره زمان بازگشت این بازیکن به میدان گفت: «حدادی به دلیل پارگی آشیل پا دچار آسیب دیدگی شد. در این نوع مصدومیت، حداقل ۵ ماه زمان لازم است تا ورزشکار پس از جراحی بتواند به شرایط لازم برای تمرین بازگردد. الان حدود دو ماه از جراحی حدادی می‌گذرد. بنابراین سه ماه دیگر زمان نیاز است تا او بتواند به طور کامل به تمرین بازگردد. البته این بازگشت اینگونه است که باید تمرین اختصاصی داشته باشد. به همین خاطر از الان نمی‌توان در مورد حضور او در جام جهانی نظر قطعی داشت اما مسلم است که کار سختی در پیش داریم. نمی‌توان قول صد درصد داد که حامد حتماً برای جام جهانی به شرایط لازم برای حضور در ترکیب تیم ملی می‌رسد اما قطعاً تلاش من و خودِ این بازیکن رسیدن به این نتیجه است.»

جستجو
آرشیو تاریخی