تمدید 4 ساله حضور طباطبایی در کاراته

دومین رأی مطلق در یک روز

در روز عجیب و خاص ورزش در پایان سال، بجز انتخابات جودو، یک رشته رزمی دیگر هم تعیین تکلیف شد. انتخابات کاراته که حدود 20 روزی به تعویق افتاده بود، بالاخره برگزار شد و اعضای مجمع رأی به تمدید چهارساله رئیس آن دادند.
در پایان رأی‌گیری این انتخابات سید حسن طباطبایی با کسب ۴۳ رأی از ۴۴ رأی ماخوذه به‌مدت چهار سال به‌عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.
هومان عسگری و سید حسن طباطبایی تنها کاندیداهای تأیید صلاحیت شده برای انتخابات این فدراسیون بودند که از میان ۱۰ کاندیدا مجوز حضوردرانتخابات فدراسیون را به دست آوردند. هومان عسگری دراین انتخابات غیبت داشت که به منزله انصراف تلقی شد.

انتخاب باقی اعضا در مجمع بعدی
یکی از موارد محل اختلاف در مجمع کاراته، نیامدن استعلام و تأیید صلاحیت نامزدهای نماینده هیأت­ های استانی و هیأت رئیسه بود. در همین راستا تصمیم گرفته شد که انتخاب این نفرات به مجمع بعدی کاراته موکول شود.
آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در این باره گفت :«بیش از ۵۰ روز است که درخواست استعلام کرده‌ایم اما برای احترام به مجمع قرار شد مجمع را برگزار کنیم و انتخاب اعضای بعدی را در مجمع بعدی انجام بدهیم‌.»
در ادامه این مجمع محمدرضا خلوت به‌عنوان خزانه‌دار، مریم مشیری و محمدباقرآقامیری به‌عنوان کارشناس خبره و عباس آقایی هم به‌عنوان نماینده باشگاه‌های استانی حاضر در هیأت رئیسه انتخاب شدند.

طباطبایی: جمعیت گسترده باعث حاشیه می‌شود
رئیس منتخب کاراته یکی از دلایل حواشی زیاد در رشته کاراته را جمعیت گسترده این ورزش در کشور دانست.
سید حسن طباطبایی گفت :«جامعه کاراته بزرگ است. بعد از فوتبال در بخش مردان بیشترین جمعیت را داریم و در بخش زنان هم بیشترین جمعیت را دارا هستیم. وقتی جامعه وسیع باشد تنوع افکار و رویکردها وجود دارد. برای جامعه کاراته این یک ظرفیت مهم و قوی است. امیدوارم با همدلی، رفاقت و استفاده از ظرفیت‌های مهمی که در کاراته داریم، گام‌هایی برای آقایی کاراته در جهان برداریم.»
طباطبایی در مورد عدم تحقق وعده ایجاد کمپ کاراته در دوره اول ریاستش نیز گفت :«یک کمپ بین‌المللی برای کاراته در باشگاه انقلاب داریم. در گام دوم امیدوارم بتوانیم مجموعه‌ای در‌شأن کاراته برای این خانواده ایجاد کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی