انتخابات جودو برگزار شد

ریاست دوباره، پاداش 4 سال استراحت

آرش میراسماعیلی با کسب تمامی آرای اعضای مجمع برای چهار سال دیگر رئیس فدراسیون جودو باقی ماند آنهم در شرایطی که هر هفت رقیب او که تأیید صلاحیت شده بودند در انتخابات شرکت نکردند.

مجمع انتخاباتی فدراسیون جودو با وجود همه تلاش‌هایی که برای به تعویق انداختن‌اش انجام شد، شکل گرفت و حکم به انتخاب دوباره آرش میراسماعیلی داد. کسی که بیشترین روزهای ریاست‌اش در دوره قبل را در تعلیق گذراند و کار چندانی برای انجام دادن نداشت. مجمع جودو در حالی شکل گرفت که تا همین چند روز قبل ابهام‌های زیادی درباره برگزاری‌اش مطرح بود اما آرش میراسماعیلی همه توانش را به کار برد تا هر طور شده مجمع شکل بگیرد؛ چون مشخص نیست در ماه‌های ابتدایی سال آینده چه چیزی انتظارش را می‌کشد.
برای این انتخابات هشت کاندیدا تأیید صلاحیت شده بودند و همین تعداد حکایت از یک مجمع پرهیاهو را داشت اما جالب است که با وجود تأیید محمد بلوطی، وحید زارع‌نژاد، سیدمجید زارعیان، عباس سالگی، منصور عبدی، علی مویدی خرم‌آبادی و فرشاد نجفی‌پور، هیچ کدام در مجمع حاضر نشدند و غیبت‌شان آرش را به تک کاندیدای این انتخابات تبدیل کرد. گویا آنها هم می‌دانستند در صورت برگزاری مجمع پیش از پایان سال، شانسی ندارند و به همین دلیل با انصراف خود، همه آرا را در سبد آرش میراسماعیلی
قرار دادند.
مجمع انتخاباتی فدراسیون جودو در حالی برای آرش آسان پیش رفت که او بیشترین روزهای دوران ریاستش طی چهارسال گذشته را در تعلیق گذراند و نتوانست با فدراسیون جهانی به توافق برسد. در دوره قبل پیش از اینکه آرش میراسماعیلی رئیس شود، رئیس فدراسیون جهانی این پیغام را برای ورزش ایران فرستاد که موافق او نیست. اما مسئولان وقت ورزش به این موضوع توجه نکردند و همین شد که دقیقاً چند ماه بعد از انتخاب آرش، ماجرای سعید ملایی پیش آمد و تعلیق جودو.
از آن به بعد هم عملاً اتفاق خاصی در این رشته نیفتاد و آرش میراسماعیلی، جز حضور در یکی، دو مرحله دادرسی، کار خاصی انجام نداده و جالب است که با وجود این شرایط، باز هم مجمع جودو به او اعتماد کرد و ریاست این فدراسیون را برای چهار سال آینده به او سپرد؛ اتفاقی عجیب که فقط در ورزش ایران اتفاق می‌افتد که اگر غیر از این بود؛ آرش میراسماعیلی به جای اینکه 54 رأی مثبت بگیرد؛ باید در این مجمع به اعضا پاسخ می‌داد که چرا نتوانسته شرایط را به گونه‌ای مدیریت کند که این حاشیه‌ها برای ورزش پیش نیاد؟

آرش میراسماعیلی: 4 سال سخت را پشت سر گذاشتیم!
آرش میراسماعیلی بعد از انتخاب دوباره به‌عنوان رئیس فدراسیون می‌گوید: «۴ سال سخت را پشت‌سر گذاشتیم و ۴ سال سخت دیگر را با توجه به شرایط سخت مالی و چالش‌ها پیش رو داریم.»
او می‌گوید: «روز قبل از مجمع، یکی از سخت‌ترین روزهای زندگی‌ام بوده و شاید تلاش‌هایی که از بیرون مجموعه می‌شد، برایم ارزش داشت. وقتی در حال حرکت هستیم، خیلی‌ها نمی‌پسندند. خواهش می‌کنیم این کارها را کنار بگذارند و در جمع صاحبان واقعی جودو باشند. امید به تداوم این اتحاد و همدلی دارم.» او در حالی از حرکت می‌گوید که دقیقاً مشخص نکرده درباره کدام حرکت در دوران تعلیق صحبت می‌کند!

جستجو
آرشیو تاریخی