نواب نصیرشلال:

تمرینات پرفشاری را برای وزنه‌برداران طراحی کردم

انتخاب نواب نصیرشلال قهرمان طلایی بازی‌های المپیک 2012 لندن به عنوان سرمربی جدید تیم ملی وزنه‌برداری ایران را باید به فال نیک گرفت. مربی جوانی که هم سال‌ها تجربه حضور و کسب عناوین مختلف آسیایی، جهانی و المپیک را در دوره قهرمانی دارد و هم سابقه مربیگری تیم ملی و هدایت وزنه‌برداران ملی‌پوش را در پیکارهای جهانی و المپیک. بنابراین می‌توان امیدوار بود در آتیه‌ای نزدیک شاهد تغییر و تحولاتی مثبت و رو به جلو در تیم ملی وزنه‌برداری باشیم.
نواب نصیرشلال سرمربی جدید تیم‌ ملی وزنه‌برداری بزرگسالان ایران در خصوص انتخابش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی وزنه‌برداری می‌گوید: «تشکر می‌کنم از مسئولین فدراسیون وزنه‌برداری و سجاد انوشیروانی که با وجود این همه گزینه‌های شناخته شده و اسم و رسم‌دار به من اعتماد کردند و این مسئولیت مهم را به من سپردند. قطعاً پذیرش این مسئولیت برمی‌گردد به زحماتی که رئیس فدراسیون در این 7 ماهی که در فدراسیون بودند کشیدند. ما هم امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. حمایت رئیس فدراسیون از تیم‌های ملی و پیشبرد برنامه‌های اصلی و مهم فدراسیون وزنه‌برداری باعث دلگرمی و امیدواری ما می‌شود.»
نصیرشلال ادامه می‌دهد: «وزنه‌برداری ما مقداری از سال‌ها و روزهای خوبش فاصله گرفته و این کار را سخت می‌کند. به لحاظ وجود وزنه‌بردارهای آماده مقداری دچار مشکل هستیم و مجبوریم تا برنامه و تمرینات سختی داشته باشیم و سختگیرانه اردوها را پیش ببریم. قطعاً در برنامه ما نظم و انضباط در اولویت قرار دارد و سعی می‌کنیم از تمام پتانسیل وزنه‌برداری استفاده کنیم. در برنامه از تمام افراد عنواندار و حتی افرادی که دیده نشده‌اند استفاده می‌کنیم و سعی داریم تمام ورزشکاران دیده شوند.»
سرمربی جدید تیم ملی وزنه‌برداری معتقد است: «شرایط ما سخت است و مجبور هستیم از لحاظ تمرینی و نظم و انضباطی سختگیرانه برخورد کنیم. به هر کسی که شرایط اردویی و تمرینی ما را می‌پذیرد حتماً شانسی به او می‌دهیم تا خودش را نشان دهد. بخشی از کار ما جوانگرایی خواهد بود. می‌خواهیم به جوان‌هایی که در این سال‌ها دیده نشدند و نتوانستند در مسابقات شرکت کنند بها بدهیم. شرایط ما برای همه یکسان است و همه ورزشکاران باید در یک چهارچوب و قاعده به فعالیت‌شان ادامه دهند. با توجه به اینکه اولین مسابقات‌مان 50 روز آینده است، سعی می‌کنیم در روزهای آینده اردوی آماده‌سازی را آغاز کنیم. تمام سعی و تلاش ما اول رساندن بچه‌های ملی‌پوش به خاطر زمان کمی که در اختیار داریم به شرایط ایده‌آل برای حضور در رقابت‌های آسیایی است، بعد هم کسب نتیجه‌ای درخشان در کره جنوبی.»

جستجو
آرشیو تاریخی