مربی ایرانی در آستانه جدایی از عراق

ناظم‌الشریعه روی نیمکت کویت؟

سیدمحمد ناظم‌الشریعه سرمربی پیشین و پرافتخار تیم ملی فوتسال ایران که با این تیم در جام جهانی ۲۰۱۶ عنوان سوم را به دست آورد، پس از ناکامی در جام جهانی ۲۰۲۱ و انجام دو بازی تدارکاتی با ایتالیا از سمت خود کنار گذاشته شد.
حدود یک سال پیش بود که رسانه‌های عراق خبر دادند ناظم‌الشریعه در حال مذاکره با فدراسیون فوتبال این کشور است و این مربی ایرانی قرار است برنامه‌هایش را ارائه بدهد. در نهایت ناظم‌الشریعه با امضای قرارداد سه ساله و با هدف موفقیت در جام ملت‌های آسیا و صعود به جام جهانی ۲۰۲۴ سرمربی عراق شد اما پس از گذشت یک سال از حضورش در عراق، زمزمه‌های جدایی از این تیم به گوش می‌رسد. قرارداد این مربی با عراق به گفته خودش ماهانه ۲۰ هزار دلار بود و او را در جمع مربیان گرانقیمت فوتسال آسیا قرار می‌داد.
ناظم‌الشریعه در روزهای اخیر با تیم ملی عراق به مراکش رفته بود تا از فرصت فیفادی استفاده کند. عراقی‌ها دو بازی برابر مراکش انجام دادند (یک باخت و یک تساوی) و روز گذشته هم برابر استونی با چهار گل به پیروزی رسیدند.
با وجود پیش بردن برنامه‌های آماده‌سازی عراق اما ناظم‌الشریعه ظاهراً مذاکرات مخفیانه‌ای با فدراسیون فوتبال کویت انجام داده است و احتمال دارد به زودی هدایت این تیم را بر عهده بگیرد.
خبرگزاری مهر در گزارشی به این نکته اشاره کرده که سرمربی سابق ایران قرار است بازی تدارکاتی کویت مقابل امارات را زیر نظر بگیرد و پس از آن مذاکراتش را با کویتی‌ها نهایی کند. تیم ملی کویت روز شنبه عازم امارات شد و دیروز (یکشنبه) و امروز (دوشنبه) با تیم ملی این کشور دیدار تدارکاتی برگزار می‌کند.
تیم ملی فوتسال کویت که میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۲ آسیا بود، با «ریکاردو سوبرال» برزیلی ملقب به «کاکائو» امید زیادی داشت تا در این رقابت‌ها به جمع چهار تیم برتر راه یابد اما در مرحله یک چهارم نهایی با قبول شکست برابر ازبکستان حذف شد. فدراسیون فوتبال کویت پس از آن رقابت‌ها، قرارداد کاکائو را به نشانه نارضایتی از عملکرد این مربی برزیلی تمدید نکرد که این موضوع ناراحتی کاکائو را هم به دنبال داشت. این تیم که سال آینده باید در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا شرکت کند، امید دارد با به خدمت گرفتن ناظم‌الشریعه و استفاده از تجارب این مربی ایرانی راهی جام ملت‌ها بشود و در این مسابقات هم سهمیه جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال را کسب کند.
کویت پیش از این تجربه استفاده از مربیان ایرانی را داشته است که شاخص‌ترین آنها حسین شمس بوده است. همچنین شهرزاد مظفر، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال زنان ایران هم بعد از قهرمانی با این تیم در آسیا، از سوی کویتی‌ها جذب شد تا فوتسال زنان این کشور را راه‌اندازی کند و به پیشرفت برساند. در صورتی که حضور ناظم‌الشریعه در تیم ملی مردان کویت قطعی بشود، هر دو مربی زنان و مردان فوتسال این کشور از ایران خواهند بود؛ مربیانی پرافتخار که تجربه قهرمانی در آسیا را هم دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی