صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۳

صعود جوانان پیچیده شد

پیشکش سه امتیاز به استرالیا

آرمن ساروخانیان
روزنامه نگار

تیم جوانان ایران بعد از برد خوب روز اول جام ملت‌های آسیا مقابل قطر، در برابر استرالیا نمایش خوبی نداشت و 2-3 شکست خورد. با این شکست هر دو تیم سه امتیازی شدند و سرنوشت صعود شاگردان صمد مرفاوی به بازی آخر کشیده شد.
استرالیا که در روز اول شکست غافلگیر‌کننده‌ای مقابل ویتنام داشت، بهتر از ایران شروع کرد و با گل دقیقه 8 آیدان سیمونز پیش افتاد. آدریان سگچیچ که روی گل اول استرالیا هم نقش داشت و بهترین بازیکن زمین بود، در دقیقه 19 با ضربه ایستگاهی توانست گل دوم استرالیا را بزند. سه بازیکن ایرانی حاضر در دیوار دفاعی در این صحنه مقصر بودند و توپ از فاصله بین آنها وارد دروازه شد.
تیم جوانان بعد از این دو گل خودش را جمع کرد و در دقیقه 25 توانست یکی از گل‌ها را جبران کند. اسلام‌طلب در حالت نامتعادل سانتر سیفی را به گوشه دروازه فرستاد.
شاگردان مرفاوی در نیمه دوم با هدف جبران به زمین رفتند، ولی گل دقیقه 46 استرالیا ضربه روحی سختی برای آنها بود. حریف یک بار دیگر با هدف قرار دادن فضای پشت مدافعان کناری ایران نتیجه گرفت و سگچیچ سانتر زمینی کوتاه را با بغل پا به گل تبدیل کرد. لحظاتی بعد از گل سوم استرالیا، ایران می‌توانست به یک ضربه پنالتی برسد، ولی داور برخورد توپ به دست مدافع حریف را ندید.
در دقیقه 66 قربانی یک فرصت خوب گلزنی را از دست داد. مرفاوی در دقیقه 71 سه تعویض همزمان در خط حمله داشت تا تیمش بتواند فاصله را کمتر کند. استرالیا روی ضدحملات دو فرصت خوب به دست آورد، ولی زارعی اجازه نداد حریف به گل چهارم برسد.
در دقیقه 80 سرانجام جوانان به گل دوم رسیدند و عنایت‌زاده موفق شد توپ سرگردان در محوطه جریمه را وارد دروازه کند. امیدواری ایران بعد از این گل برای رسیدن به تساوی بیشتر شد و مرفاوی به‌عنوان آخرین راه حل حزباوی، مدافع میانی سرزن تیمش را به خط حمله فرستاد.
در آخرین دقایق بازی ضربه سر میلاد کر پیش‌تاخته فرصت خوبی بود که از دست رفت. بهترین فرصت جوانان برای گل تساوی در دقیقه 96 بود که ابراهیم‌زاده تازه‌وارد توپ را از مقابل دروازه خالی به بیرون فرستاد تا آنها این بازی نزدیک را بدون امتیاز ترک کنند.
 
مرفاوی: احساسی بازی کردیم
مرفاوی در نشست خبری درباره این شکست گفت: «به تیم استرالیا تبریک می‌گویم. به بازیکنان خودم هم خسته نباشید می‌گویم. بازی خوبی بود و از نظر فنی کیفیت بالایی داشت. دو تیم شناخت خوبی از هم داشتند اما بازیکنان ما غفلت کردند. آنها هنوز در شرایط بازی اول بودند و غافل شدند و ضربه آن را نیز خوردیم.»
سرمربی تیم جوانان ادامه داد: «می‌توانستیم به گل تساوی هم برسیم اما متأسفانه شکست خوردیم. با توجه به این که در نیمه اول بازنده به رختکن رفتیم، سعی کردیم با همان نفرات و تغییر روش به گل تساوی برسیم اما وقتی گل سوم را دریافت کردیم، مجبور شدیم باز هم شیوه بازی را عوض کنیم و به گل دوم هم رسیدیم. می‌توانستیم به گل سوم برسیم اما بازیکنان دقت نکردند. بازیکنان ما احساسی عمل کردند و همین سبب شد نتوانیم بازی را به تساوی بکشانیم.»
مرفاوی در خصوص بازی سرنوشت‌ساز مقابل ویتنام گفت: «باید سعی کنیم از نظر روحی بازیکنان را برگردانیم و در این ۲ روز باید ریکاوری خوبی از نظر روحی و روانی و فنی داشته باشیم. امیدوارم در این دیدار برنده شویم و به دور بعد صعود کنیم.»
او درباره کیفیت تیم ویتنام هم گفت: «ما در گروهی قرار گرفتیم که همه تیم‌ها توانمند و قدرتمند هستند. ما ویتنام را آنالیز کردیم و بازی آنها را دیده‌ایم. امیدوارم در بازی سوم قدرتمندتر باشیم و بتوانیم در زمین برنده شویم. تیم ویتنام مجموعه خوبی دارد و در بازی نخست خود تاکتیک خوبی را برابر استرالیا پیاده کردند. امیدوارم بتوانیم تمام برنامه‌های‌مان را در زمین پیاده کنیم و پیروز باشیم.»

ZOOM
برتری ویتنام
مقابل قطر
ویتنام با برد دو بر یک مقابل قطر شش امتیازی شد و در آستانه صعود از گروه B قرار گرفت. قطر در دقیقه 84 موفق شد از روی نقطه پنالتی به گل تساوی برسد، ولی ویتنام در دقیقه 90 به گل برتری رسید. این نتیجه کار تیم جوانان ایران را برای صعود سخت کرد و شاگردان مرفاوی برای اطمینان از صعود در بازی سوم باید ویتنام را ببرند. در این گروه بعد از ویتنام 6 امتیازی، ایران و استرالیا 3 امتیاز دارند و قطر بدون امتیاز در رتبه آخر ایستاده است.

جستجو
آرشیو تاریخی