صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۸

خبر

اسپالتی: ناپولی هنوزهم بی‌تجربه است!
 لوچانو اسپالتی سرمربی ناپولی پس از پیروزی 2 بر صفر مردانش برابر امپولی در هفته بیست‌و‌چهارم سری A از نمایش قدرتمند مردانش آن هم با 10 نفرابراز رضایت و نقش یک بازیکن تیمش استانیسلاو لوبوتکا را برجسته کرد. آبی‌های ناپل بیستمین برد خود را در 21 هفته اخیر سری A کسب کردند تا جایگاه‌شان را در صدر جدول بیش از پیش تثبیت کنند.
 در این پیروزی طبق معمول ویکتور اوسیمهن مهاجم نیجریه‌ای ناپولی گلزنی کرد. او که در این فصل سری A ایتالیا 19 گل زده و با 6 گل اختلاف نسبت به لائوتارو مارتینس از اینتر، صدرنشین جدول برترین گلزنان لیگ است، می‌توانست گل‌هایش را به عدد 20 برساند اما پرچم کمک‌داور این اجازه را به او نشان نداد. شاید اگر ماریو رویی در دقیقه 67 از ناپولی اخراج نمی‌شد، تیم میهمان می‌توانست با گل‌های بیشتری بازی را به پایان برساند.
 اسپالتی پس از بازی به شبکه DAZN گفت: «آن حادثه برخلاف آنچه از بقیه تیم دیدیم، نشانه‌ای از آن بود که هنوز هم ممکن است کارهایی از سر بی‌تجربگی از تیم ما سر بزند. البته ما در کنارش این را هم دیدیم که سایر بازیکنان با هم متحد شدند و واکنش بسیار خوبی به آن نشان دادند. هافبک‌های ما در نیمه دوم بسیار سرسخت بودند و با چهره‌های برافروخته مصمم بودند سه امتیازی که می‌تواند برای این فصل حیاتی باشد را کسب کنند.»  اسپالتی در کنفرانس مطبوعاتی روز قبل از بازی از هافبک اسلواک تیمش استانیسلاو لوبوتکا تمجید و اعتراف کرد زمانی که هنوز سرمربی اینتر بود، سعی در جذب او داشته است.

پرواز پرنده بدون بال
 آرماند دوپلانتیس رکورددار رشته پرش با نیزه، با ثبت پرشی به ارتفاع 6 متر و 22 سانتی‌متر رکورد قبلی این رشته را بازهم شکست. بالاترین پرش ثبت شدن با نیزه در جهان پیش از این در اختیار خود این ‌دوومیدانی کار سوئدی بود که این هفته آن را در مسابقات قهرمانی جهان داخل سالن تور نقره‌ای فرانسه، به اندازه یک سانتی‌متر ارتقا داد.  دوپلانتیس 23 ساله پس از انداختن میله در دو تلاش اولش برای ثبت این رکورد، در سومین تلاش خود موفق شد از روی آن عبور کند. موفقیت قهرمان المپیک برای زدن رکورد جدید، تماشاگران حاضر در ورزشگاه را به وجد آورد و فریاد و تشویق آنها را به همراه داشت. هنوز پشت دوپلانتیس به تشک فرود پشت میله نرسیده بود که آتش‌بازی و فشفشه‌هایی که برای جشن گرفتن رکورد جدید آماده شده بودند، روشن شدند. او بلافاصله پس از بلند شدن از روی تشک، به سمت مربی‌اش رناد لاویلنی قهرمان پرش با نیزه المپیک سال 2012 رفت و او را در آغوش کشید. برای دوپلانتیس، این پرش صرفاً تلاشی برای ثبت یک رکورد جدید بود چرا که او قبل از آن توانسته بود قهرمانی‌اش را با ثبت ارتفاع 6 متر و یک سانتی‌متر مسجل کند و بالاتر از رقبای استرالیایی و هلندی‌اش، کورتیس مارشال و منو فلون مدال طلا را کسب کند. این ششمین باری است که دوپلانتیس رکورد پرش با نیزه جهان را می‌شکند. او اولین بار در ماه فوریه سال 2020 در لهستان رکوردشکنی و ارتفاع 6 متر و 17 سانتی‌متر را ثبت کرد. پرش روز شنبه پرنده سوئدی شصتمین بار در حرفه او بود که ارتفاع 6 متر یا بالاتر را به ثبت رساند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی