صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۸

تابستان یک جراحی اساسی در راه است

روی این لیورپول حساب نکنید!

فریب چهار بازی بدون باخت در لیگ برتر را نخورید؛ هیچ چیز این تیم لیورپول قانع‌کننده نیست. قرمزها که در لیگ قهرمانان مقابل رئال‌مادرید تحقیر شدند، یک فرصت دیگر برای بازگشت به این رقابت‌ها را با تساوی بدون گل مقابل کریستال پالاس در سلهرست پارک از دست دادند. لیورپول غیر از ضربه محمد صلاح که به تیرک دروازه میزبان خورد، هیچ فرصت مسلمی نداشت و خوش‌شانسی آورد که پالاس از موقعیت‌هایش خوب استفاده نکرد.

 خداحافظ لیگ قهرمانان
پیروزی لیورپول در این بازی کار تاتنهام و نیوکاسل برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان را سخت می‌کرد چون چهارشنبه در خانه مقابل ولورهمپتون بازی دارند و می‌توانستند خود را بالا بکشند. اما لیورپول که هفته گذشته هم در زمین نیوکاسل بازی خوبی انجام نداد، چیزی برای ارائه نداشت. شانس تیم یورگن کلوپ در این فصل لیگ قهرمانان تقریباً صفر است و با همین رویه فصل بعد هم جایی در این رقابت‌ها نخواهند داشت.

 پایان دوران پنج‌ساله کیتا
اگر اینها هفته‌های پایانی حضور نبی کیتا در لیورپول باشد-که باید باشد- او شباهتی نداشت به بازیکنی که بخواهد در اوج از آنفیلد برود. هافبک اهل گینه یک 45 دقیقه کابوس‌وار داشت پر از اشتباه و خطا و بدون هیچ کیفیتی. او اواسط نیمه اول کارت زرد گرفت و بعد از آن بارها پای بازیکنان میزبان را هدف گرفت تا صبر داور را امتحان کند. کارت زرد دوم اجتناب‌ناپذیر بود و برای همین کلوپ بین دو نیمه واکنش نشان داد. هاروی الیوت جایش را گرفت و کیتا در تابستان باید برود. دوران پنج ساله او در مرسی ساید اصلاً پایان خوبی ندارد.
 مثل قرص خواب
امیدها برای اینکه بازی زیر نور سلهرست پارک یک مسابقه خاص باشد خیلی زود از بین رفت و این شاید بدترین بازی فصل بود؛ پر از اشتباه، بدون کیفیت از سوی دو تیمی که به نظر می‌رسید منتظر پایان فصل هستند. پالاس نزدیک به دو ماه است برنده نشده و بدون ستاره‌اش، ویلفرید زاها طراوتی نداشت و لیورپول در تابستان به یک جراحی اساسی نیاز دارد. میانگین سنی ترکیب اصلی کلوپ نزدیک به 30 سال بود و لیورپول نه سرعت داشت نه ایده‌ای برای اجرا. این بازی برای آنها که مشکل خواب دارند، خیلی خوب بود و اگر مؤثر واقع نشد، کافی است یک بار دیگر بازی را ببینند.

 کاپیتان ضعیف لیورپول
نقش هافبک دفاعی در لیورپول این فصل چیست؟ فابینیو آنقدر بد بوده که حتی برای این بازی هم در ترکیب اصلی قرار نگرفت و وقتی به بازی آمد، باید اخراج می‌شد و جوردن هندرسون هم در نقش شماره 6 بدترین فصل خود را سپری می‌کند. بعضی تصمیم‌گیری‌های کاپیتان قرمزها واقعاً شگفت‌انگیز بود، در نیمه اول بد نبود اما در نیمه دوم یک افتضاح کامل به نام او ثبت می‌شود. آرامش لازم را نداشت و بارها با بازیکنان حریف درگیر شد تا مشخص شود یک بازی دیگر از دست لیورپول رفت. این قطعاً نمایش یک کاپیتان نبود.

 آلیسون بکر سربلند
حداقل روند کلین‌شیت‌های لیگ برتری لیورپول ادامه پیدا کرد. این چهارمین بازی پیاپی بود و خط دفاع کلوپ بعد از بازی خفت‌بار مقابل رئال مادرید شخصیتش را نشان داد. ویرجیل فان‌دایک با فاصله بهترین مدافع تیم میهمان بود و آلیسون بکر هم به افتضاح لیگ قهرمانان واکنش خوبی نشان داد. البته تیم پاتریک ویرا که با وجود جایگاه نیمه جدولی‌اش یکی از ضعیف‌ترین خطوط حمله را دارد، در تمام بازی یک ضربه در چهارچوب نداشت و گلر برزیلی به درستی امتحان نشد اما او کارش را خوب انجام داد. در کار با توپ محکم بود و در خروج‌ها مطمئن عمل کرد ضمن اینکه آرامشی که خیلی از هم‌تیمی‌هایش نداشت، به نمایش گذاشت. او یکی از معدود کسانی است که از این بازی سربلند بیرون آمد.

جای خالی زاها
پالاس سه دقیقه مانده به پایان نیمه اول فکر کرد به خواسته‌اش رسیده وقتی جفری اسکلاپ، ترنت الکساندر آرنولد را به اشتباه انداخت و توپ به ژان فیلیپ ماتتا رسید. این بازیکن فرانسوی که در 20 بازی این فصل تنها یک گل برای تیم لندنی زده، از این فرصت طلایی به بدترین شکل استفاده کرد و توپ را به میان هواداران فرستاد. این اشتباه گران تمام شد و پالاس دو امتیاز مهم را از دست داد. چقدر جای زاها در این تیم خالی است.

جستجو
آرشیو تاریخی