صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۸

روزهای شلوغ تقویم تنیس جهان

14 روز استثنایی برای دنیل مدودف

امیررضا همایون
خبرنگار

تنیس جهان پس از رقابت‌های آزاد استرالیا وارد فاز جدیدی شده است. حالا دیگر تا سه الی چهارماه خبری از برگزاری رقابت‌های گرند‌اسلم نیست اما انجمن تنیس‌بازان مرد جهان معروف به ATP با برگزاری مسترز‌های 250، 500 و 1000 امتیازی رقابت‌های جذابی را برای علاقه‌مندان به تنیس در سراسر جهان تدارک دیده است،  مسابقاتی که بیشتر آنها در دو قاره آسیا و امریکای جنوبی برگزار می‌شود. نگاهی به مهمترین اتفاقات این مسابقات در چند هفته اخیر می‌اندازیم.

فوق العاده مثل مدودف
دنیل مدودف ستاره 27 ساله تنیس روسیه آغاز مطلوبی در گرند‌اسلم استرالیا نداشت و نتوانست نمایش خوب سال گذشته خودش در این رقابت‌ها را تکرار کند و به بازی نهایی گرند‌اسلم استرالیا برسد تا بدین ترتیب وداع تلخی با رقابت‌های آزاد ملبورن داشته باشد و یکی از ناکام‌های بزرگ این مسابقات لقب بگیرد. این بازیکن اما پس از اتمام مسابقات استرالیا و چند هفته استراحت تصمیم گرفت در مسترز روتردام هلند شرکت کند. مدودف با ارائه یک نمایش کم‌نقص موفق شد به مقام قهرمانی برسد و اولین جام خودش در فصل 2023 را کسب کند. قهرمانی در روتردام اما پایان کار مدودف در ماه فوریه نبود بلکه او خیلی سریع خودش را به دوحه پایتخت قطر رساند تا در مسترز 250 امتیازی این کشور شرکت کند، مسترزی که از برخی ستارگان سرشناس دنیای راکت از جمله اندی ماری اسکاتلندی و الکساندر زورف آلمانی پذیرایی می‌کرد و ستاره تنیس روسیه بازهم با ارائه نمایشی شگفت انگیز موفق شد در بازی نهایی رقابت‌های دوحه مقابل ماری به برتری برسد و دومین جام قهرمانی متوالی خودش در فصل 2023 را در مدت زمان کمتر از دو هفته کسب کند.

شگفت انگیز مانند اندی ماری
اندی ماری اسکاتلندی مرد شماره یک اسبق تنیس جهان در سالیان اخیر به واسطه جراحی لگن و جا گذاری یک قطعه فلزی در این ناحیه شرایط خوبی در رقابت‌های تنیس نداشت. این بازیکن اما با آغاز فصل جدید عملکردی فوق العاده از خودش به نمایش گذاشته است. ماری در کمال ناباوری در مرحله اول رقابت‌های آزاد استرالیا مقابل دومنیک تیم به برتری رسید و پس از آن هم اگرچه حذف شد اما به نسبت بازیکنی که به تازگی از مصدومیت رهایی یافته عملکرد خوبی داشت. نمایش‌های دلپذیر ماری هم به مانند مدودف تنها  به یک تورنمنت معطوف نشد بلکه او در رقابت‌های دوحه هم عملکرد خوبی داشت و موفق شد با پیروزی مقابل الکساندر زورف آلمانی که در فصل جدید نمایش خوبی تا به اینجا نداشته است به بازی نهایی صعود کند. مرد اسکاتلندی باوجود شکست مقابل ستاره روسی در فینال دوحه عملکرد قابل دفاعی داشت.

اولین مسترز پس از شماره یک شدن
اواخر ماه فوریه یک تورنمنت مهم دیگر در قاره آسیا برگزار می‌شود، رقابتی که شهر دبی میزبانی آن را برعهده دارد و بسیاری از ستاره‌های مشهور دنیای راکت هم برای شرکت در آن به دبی سفر می‌کنند. یکی از این ستاره‌های مشهور نواک جوکوویچ صربستانی است که برای اولین بار پس از بازگشت به صدر جدول رتبه بندی برترین تنیس‌بازان جهان در یک رقابت تنیس شرکت می‌کند. این بازیکن در دور اول با یکی از برندگان رقابت‌های مقدماتی روبه رو می‌شود، قرعه‌ای که برای جوکو سخت به‌نظر نمی‌رسد. از دیگر ستاره‌های مشهوری که در این رقابت‌ها حضور دارند می‌توان به آندره روبلف و دنیل مدودف روس اشاره کرد.

ZOOM

ستاره تنیس روسیه در بازی نهایی رقابت‌های دوحه مقابل ماری به برتری برسد و دومین جام قهرمانی متوالی خودش در فصل 2023 را در مدت زمان کمتر از دو هفته کسب کند

جستجو
آرشیو تاریخی