مارسی به‌دنبال دومین برد متوالی مقابل پاریس

تعقیب و گریز در ولودروم

امشب، پاریسی‌های بلند پرواز به ورزشگاه ولودروم می‌روند تا با برتری مقابل مارسی رده دومی فاصله خود را در صدر جدول با این تیم افزایش دهند. مارسی تحت هدایت خورخه سامپائولی این فصل عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته و با 52 امتیاز و 5 امتیاز کمتر نسبت به پاریسی‌ها در رده دوم قرار گرفته است. آنها پس از بازگشت از جام جهانی در 9 بازی 7 برد، یک مساوی و یک باخت داشتند که تنها موناکو همین تعداد برد را در این دوره کسب کرده است.
از طرف دیگر شاگردان گالتیه در آخرین بازی در لیگ و زمانی که تا دقیقه 87، 3-2 از حریف خود، لیل عقب بودند موفق شدند در نهایت بازی را به لطف ضربه ایستگاهی بی‌نظیر مسی 4-3 پیروز از زمین خارج شوند. پاریس برای اولین بار از فوریه 2020 در دو بازی متوالی خود در لیگ 1 حداقل سه گل دریافت کرده است (1-3 در موناکو، 4-3 در مقابل لیل) و بدترین آمار آنها مربوط به ژانویه تا فوریه 1985 است که آنها در 4 بازی متوالی از حریفان خود در لیگ حداقل 3 گل خوردند.
 
این دو بازیکن را زیر نظر داشته باشید
مارسی: عزالدین اوناهی
اوناهی با وجود هیکل لاغرش، هافبک تهاجمی باکس تو باکس است و به همان اندازه که می‌تواند در دوئل‌ها پیروز شود، می‌تواند بخوبی توپ را در زمین بچرخاند و کارآمدی این بازیکن در آمار و ارقامی که او این فصل به جای گذاشته است بخوبی مشهود است.
 
پاری‌سن‌ژرمن: کیلیان امباپه
او اخیراً خودش را در تیم بسیار انعطاف‌پذیر نشان داده است زیرا علاوه بر وینگر نقش یک شماره 9 را نیز بخوبی ایفا می‌کند. شتاب و استارت‌های او بی‌نظیر است. فرانسوی در بازی گذشته این تیم در دقیقه 87 گل تساوی را مقابل لیل به ثمر رساند و جای تعجب نیست که چشمش به این بازی دوخته شده باشد.
 
فکت‌ها
پس از پیروزی 2-1 خود در جام حذفی فرانسه در 8 فوریه، مارسی این فرصت را دارد که برای اولین بار از فصل 12/11 در دو بازی متوالی در تمام رقابت‌ها پاریس را شکست دهد. برای دومین فصل متوالی، مارسی و پاریس در بازی برگشت خود در لیگ 1 در حالی که دو رده اول جدول را در اختیار دارند به مصاف هم می‌روند. مارسی این فصل تنها 44 درصد امتیازات خانگی خود را کسب کرده است (52/23) که دومین آمار ضعیف لیگ بعد از آژاکسیو به حساب می‌آید (39 درصد).
 
غایبان و مصدومان
چنگیز اوندر بازیکن مهم خورخه سامپائولی به‌دلیل محرومیت این دیدار را از دست خواهد داد و برای بازی بعدی در دسترس مارسی خواهد بود. ساموئل گیگو از اوایل فوریه به‌دلیل مصدومیت مچ پا از میادین دور بوده و تاریخ بازگشت او هنوز مشخص نیست.
از سوی دیگر پاری‌سن‌ژرمن بدون نیمار به ورزشگاه ولودروم سفر خواهد کرد. او در بازی مقابل لیل به‌دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه مچ پا با برانکارد از زمین خارج شد. نونو مندس همچنین دیگر نگرانی گالتیه است که به‌دلیل پیچ‌خوردگی زانو این بازی را از دست خواهد داد و خوان برنات جایگزین او خواهد شد. مصدومیت از ناحیه همسترینگ نیز باعث شده که اشرف حکیمی دیگر غایب مهم شاگردان گالتیه باشد.
 
 تقابل‌های رودررو
دو تیم پاری‌سن‌ژرمن و لیل تاکنون 86 بار به مصاف هم رفته‌اند که 34 برد سهم پاریس، 32 برد سهم مارسی و 20 بازی با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

ترکیب‌های احتمالی
مارسی (3-4-3): پی لوپز؛ امبمبا، بالردی، کولاسیناچ؛ کلاوس، رونگیر، ورتوت، تاوارس؛ مالینوفسکی، اوناهی، سانچز

پاری‌سن ژرمن(1-2-3-4):
دوناروما؛ پمبله، راموس، کیمپمبه، برنات؛ ویتینیا، وراتی، پریرا، سولر، امباپه؛ مسی
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی