اردوگاه سرخ

پرسپولیس - شمس‌آذر در شهرقدس
قرار است کاروان پرسپولیس یک روز بعد از بازی با السد یعنی روز سه‌شنبه اول آبان به تهران برگردد و آماده بازی با شمس‌آذر شود.  در این میان زمزمه‌هایی شنیده می‌شد مبنی بر اینکه پرسپولیس بی‌میل نیست تا بازی با شمس‌آذر را در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار کند. میزبان بودن پرسپولیس و اختصاص تنها ۱۰ درصد از فضای استادیوم به شمس‌آذری‌ها باعث می‌شد تا هواداران پرسپولیس به راحتی ورزرشگاه ۱۵ هزارنفری سردار آزادگان را پر کنند. ضمن اینکه چمن این ورزشگاه به مراتب بهتر از استادیوم شهرقدس است و تمام این پارامترها کافی بود تا باشگاه پرسپولیس بی‌میل نباشد در شهر قزوین از شمس‌آذری‌ها میزبانی کند.  اما نظر گاریدو چیز دیگری بود و با توجه به فاصله زمانی کوتاه بین دو مسابقه السد و شمس‌آذر و خستگی شاگردانش، تصمیم گرفت بازی در شهر تهران و در همان استادیوم شهرقدس برگزار شود. از این رو دیدار پرسپولیس و شمس‌آذر در تهران ساعت ۱۹:۱۵ روز شنبه ۵ آبان و در ورزشگاه شهدای شهرقدس در قلعه‌حسن‌خان برگزار خواهد شد.


33 سال از قهرمانی آسیا گذشت
روز پنجشنبه 26 مهرماه سی و سومین سالگرد قهرمانی پرسپولیس در رقابت‌های جام در جام آسیا بود. مسابقاتی که تا سال 2002 ادامه داشت و پرسپولیس با یک قهرمانی و نایب قهرمانی موفق‌ترین تیم ایرانی این رقابت‌هاست. پرسپولیس از آن زمان موضوع اسپانسری را وارد ورزش و فوتبال ایران کرد هرچند در یک اتفاق باورنکردنی از پخش تلویزیونی فینال مسابقات آسیایی و خواست میلیون‌ها هوادار و علاقه‌مند فوتبال خودداری شد. گفتنی است در بازی برگشت فینال مقابل المحرق بحرین، پرسپولیس با تک گل محمدحسن انصاری‌فرد به پیروزی و قهرمانی آسیا رسید.


اورونوف و کنعانی به قطر نرفتند
پرسپولیس برای سومین مسابقه خود از لیگ نخبگان آسیا که دوشنبه در دوحه مقابل السد قطر برگزار می‌شود، محمدحسین کنعانی‌زادگان و اوستون اورونوف را در اختیار ندارد. این دو بازیکن مصدوم در آخرین تمرین زیر نظر کادر پزشکی قرار داشتند. آنها برای پیگیری برنامه‌های درمانی و تمرینی خاص خود، کاروان تیم را در این سفر همراهی نکرده و در تهران ماندند.


حواس سانچز به پرسپولیس
السد دیشب و در فاصله سه روز تا بازی مقابل پرسپولیس مقابل الشحانیه در لیگ ستارگان قطر به میدان رفت. فلیکس سانچز سرمربی اسپانیایی السد در مورد رویارویی با پرسپولیس در لیگ نخبگان گفت: امیدواریم به پیشرفت خود ادامه دهیم و متوجه هستیم که آزمون‌های سختی را در سطح محلی و قاره‌ای پیش رو داریم زیرا دوشنبه آینده در ورزشگاه خانگی خود به مصاف پرسپولیس ایران خواهیم رفت و باید آمادگی کامل را داشته باشیم.


کادر فنی تماشاگر بازی السد
شب گذشته السد در چهارچوب لیگ ستارگان قطر مقابل الشحانیه به میدان رفت که چند نفر از اعضای کادر فنی پرسپولیس برای تماشای این مسابقه در ورزشگاه حضور یافتند. به نظر می‌رسد حضور زودهنگام در قطر به خواسته گاریدو غیر از مسائل مرتبط با آب و هوا و تمرین با این ماجرا هم ارتباط داشته است و به آنالیز دقیق‌تر تیم سانچز کمک می‌کند.


حرکت جنجالی بیرو به ضررش شد
کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال بر اساس مواد قانونی کمیته انضباطی این فدراسیون محرومیت ۴ ماهه بیرانوند را تعلیقی اعلام کرده، درحالی که حکمی می‌تواند تعلیقی شود که خاطی پیش از آن سوءسابقه نداشته باشد اما بیرانوند پیش از این در پرونده‌هایی نظیر حرکتش در دربی، با محکومیت روبه‌رو بوده است. باشگاه پرسپولیس در بخشی از لایحه خود برای کمیته استیناف، به حرکت بیرانوند بعد از پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل استقلال در دربی ۱۰۰، اشاره دارد که در آن بیرو با انگشت خود عمل بریدن سر را نشان می‌دهد. حرکتی که بعد از آن بازی با شکایت باشگاه استقلال همراه بود و کمیته انضباطی او را جربمه کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی