صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و سه - ۲۸ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و سه - ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

داستانی ناگفته از نخستین بازی لئو

مسی، شروع یک ماجرا

دو دهه از نخستین بازی لیونل مسی برای بارسلونا می‌گذرد که در هفته هفتم لالیگای فصل 2005-2004 بود. اخیراً روزنامه اسپورت کاتالونیا داستانی جذاب از به تأخیرافتادن شروع کار مسی در بارسلونا منتشر کرده است. داستان منتهی به شروع رسمی مسی در بارسلونا پرفراز و نشیب بود. در جریان فصل
2004-2003 او در پنج رده مختلف سنی برای بارسلونا بازی کرد و این نشان از میل باشگاه برای سرعت دادن به روند پیشرفت او داشت. اولین بازی‌اش را برای تیم ب باشگاه انجام داد اما بعد به دو تیم جوانان باشگاه برگردانده شد.
در نوامبر 2003 فرانک رایکارد مربی وقت تیم از او برای بازی با پورتو دعوت کرد، دیداری که افتتاحیه ورزشگاه دراگائو بود. مسی مثل چند بازیکن جوان دیگر به پرتغال رفت و این بازی اگرچه غیررسمی بود اما نقطه عطفی برای آرژانتینی جوان بود و او را یک گام به تیم اصلی باشگاه نزدیک کرد. پورتو آن بازی را برد و مسی چند موقعیت گلزنی را از دست داد، والدینش، خورخه و سلیا روز بعد خلاصه مسابقه را تماشا کردند و اگرچه خیلی به رویشان نیاوردند، اما از اینکه لئو موفق به گلزنی نشده بود، ناراحت بودند.
تابستان 2004 فرصت جدیدی برای مسی به وجود آورد، لوییس گارسیا به لیورپول رفت و فضا در تیم اول باز شد اما هنوز درباره راهیابی مسی به تیم پرستاره بارسلونا تردید وجود داشت. آن موقع، مسی به عنوان هافبک هجومی با آزادی حرکت در زمین بازی می‌کرد و همین کار را برای حضور در ترکیب اصلی سخت‌تر می‌کرد. نخستین بازی رسمی او در اکتبر 2004 برابر اسپانیول بود و کار سختی داشت. ادمیلسون، گابری و هنریک لارسون مصدوم بودند و رایکارد مجبور بود به مسی فرصت بیشتری بدهد.
بعد از 10 دقیقه حضور در نخستین بازی، مسی در شش بازی دیگر به میدان رفت اما زمانش محدود بود و بیشتر در جام حذفی و لیگ قهرمانان به کار گرفته می‌شد. اوایل کارش در تیم اول بارسلونا سخت بود و حتی صحبت از قرض دادنش مطرح شد اما همه‌چیز در جام خوان گامپر مقابل یوونتوس عوض شد. یوونتوس آن بازی را در ضربات پنالتی برد اما مسی خودش را در ترکیب تیم جاانداخت و بعد از آن هیچ‌وقت به عقب برنگشت. او در مسیر تبدیل شدن به ستاره‌ای قرار گرفت که دنیا نظیرش را ندیده بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی