مصاحبه و خبر

اسبقیان: ورزشگاه آزادی
تا پایان آذر آماده می‌شود
سیدمحمدشروین اسبقیان، معاون وزارت ورزش و جوانان در خصوص آماده‌سازی ورزشگاه آزادی اظهار داشت: «احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان به صورت جدی بر بازسازی این ورزشگاه نظارت دارد و یک کار اساسی برای ۵۰ سال آینده در ورزشگاه انجام می‌شود و تا اواخر آذرماه آماده خواهد شد.»
او گفت: «حسین طلا مدیرعامل شرکت توسعه اماکن ورزشی بحثی در خصوص بازسازی تا سال ۱۴۰۴ داشت که مربوط به مجموعه ورزشگاه است اما امروز کارهای بسیار اساسی روی استادیوم انجام شده است. در بازدیدی که از این مجموعه داشتم واقعاً کارهای بی‌نظیری در دستور کار قرار گرفته است. کاری که طلا از آن صحبت کرد کارهای حاشیه‌ای است که به صورت مداوم ادامه دارد. امروز هم صندلی‌ها عوض شده و جایگاه خبرنگاران نیز بازسازی شده است. امیدوارم که دوربین برنامه‌های ورزشی به ورزشگاه بروند تا مردم بدانند که چه کار اساسی انجام شده است.»


بازگشت صادق محرمی
پس از پایان مصدومیت
زمان زیادی به بازگشت صادق محرمی به میادین و حضور در ترکیب اصلی دیناموزاگرب باقی نمانده است. سایت اسپورت کرواسی در این خصوص نوشت: «با توجه به بازگشت چهار مدافع مصدوم این تیم، خط دفاعی چهارنفره دیناموزاگرب به زودی دستخوش تغییرات مهمی خواهد شد. این بدان معنا است که نناد بلیتسا، سرمربی دیناموزاگرب، به زودی می‌تواند به‌طور همزمان از صادق محرمی، مائورو پرکوویچ، دینو پریچ و پتار بوتکاج در کنار یکدیگر استفاده و خط دفاعی چهار نفره دیناموزاگرب کرواسی را قدرتمندتر از همیشه کند.»
در ادامه این گزارش آمده است: «محرمی که ششمین سال حضور در دیناموزاگرب را پشت سر می‌گذارد، پس از آنکه در ژانویه ۲۰۲۴ و در مسابقات جام ملت‌های آسیا دچار آسیب دیدگی‌ شد، با وجود بازگشت از مصدومیت اما ۹ ماهی می‌شود که به جز حضور در چند بازی دوستانه در ماه سپتامبر، فرصت انجام بازی رسمی برای دیناموزاگرب را پیدا نکرده و حالا کاملاً آماده درخشش دوباره در سمت راست خط دفاعی تیمش است‌.»


چمنیان: انصراف یک تیم
نباید به دیگران ضربه بزند
عباس چمنیان، سرمربی تیم فوتبال نوجوانان کشورمان پیش از آغاز مسابقات گروه A مرحله مقدماتی جام ملت‌های زیر 17 سال آسیا، اظهار داشت: «از حضور در این مسابقات خیلی خوشحالیم و برای این رقابت‌ها حدود سه ماه زحمت کشیدیم و تمرین کردیم. منتظر بودیم مرحله مقدماتی فرا برسد تا مسیر پیشرفت بازیکنان را با کسب موفقیت در این مرحله تداوم ببخشیم. می‌دانیم اردن، سوریه، کره‌شمالی و هنگ‌کنگ به عنوان هم‌گروهی‌های ما تیم‌های بسیار خوبی هستند.» او با اشاره به سختی گروه ایران، تصریح کرد: «چالش بزرگی که برای گروه A و سایر گروه‌های پنج‌تیمی این مرحله وجود دارد، انصراف لبنان از گروه H است که قرار بود با چهار تیم برگزار شود. اکنون فقط سه تیم در این گروه حضور دارند و شنیده‌ایم به احتمال فراوان در سایر گروه‌ها نیز نتایج سه تیم اول جدول محاسبه می‌شود. این می‌تواند یک ضعف و اشکال بزرگ باشد. با انصراف یک تیم نباید فقط تیم‌های حاضر در گروهش سود کرده و تیم‌های سایر گروه‌ها متضرر شوند. حدود 15تیم در گروه‌های پنج‌گانه اکنون از این موضوع ضرر خواهند کرد. حتی تیم‌های حاضر در شش گروه‌ چهار تیمی نیز متضرر شده و کار برایشان سخت می‌شود.»
 تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در بازی اول خود روز دوشنبه به مصاف هنگ‌کنگ خواهد رفت.

اعتراض تیم‌ها پس از انصراف لبنان
 جلسه هماهنگی مسابقات گروه A مرحله مقدماتی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا به میزبانی اردن صبح جمعه با حضور نمایندگان پنج تیم ایران، اردن، سوریه، کره شمالی و هنگ کنگ در امان برگزار شد. در این جلسه مقرر شد تیم ملی نوجوانان ایران در هر چهار بازی این مرحله از پیراهن‌ یکدست سفید استفاده کند.
همچنین دروازه‌بان‌های تیم در ۲ بازی ابتدایی از لباس یکدست سبز و در ۲ دیدار بعدی از لباس‌های یکدست مشکی استفاده خواهند کرد. با توجه به انصراف لبنان از حضور در مسابقات گروه H در این مرحله، در این نشست ناظر AFC اعلام کرد هنوز تصمیم قطعی در خصوص نحوه صعود تیم‌ها به مرحله بعدی اتخاذ نشده اما احتمال دارد نتایج ۲ تیم انتهای جدول گروه‌های پنج تیمی و تیم چهارم گروه‌های‌ چهار تیمی حذف شده و برای تعیین بهترین تیم‌های دوم نتایج سه تیم بالای جدول هر گروه در نظر گرفته شود. تصمیمی که با اعتراض نمایندگان ۵ تیم حاضر همراه شد.

جستجو
آرشیو تاریخی