صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و دو - ۲۶ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و دو - ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

خبر

اهدای اعضای بدن بعد از مرگ مغزی
کشتی‌گیری که زندگی بخشید  


مجتبی تکاور کشتی‌گیر رده‌ نوجوانان استان فارس که سابقه حضور در مسابقات کشوری را داشت، در اثر سانحه دچار مرگ مغزی شد. بنابر اعلام هیأت کشتی استان فارس، مجتبی تکاور کشتی‌گیر رده‌ نوجوانان استان فارس که سابقه حضور در مسابقات کشوری را داشت، در اثر سانحه دچار مرگ مغزی شد. خانواده این کشتی‌گیر پس از این اتفاق، اعضای فرزند دلبند خود را به نیازمندان اهدا کردند. جامعه کشتی کشور فقدان این نوجوان کشتی‌گیر را به خانواده داغدار و محترم وی و جامعه ورزش استان فارس تسلیت می‌گوید، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و برای بازماندگان صبر خواهان است.


استارت ساحلی‌بازان هندبال با برد
 ساحلی‌بازان نوجوان هندبال ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا با شکست تیم قدرتمند عمان قدم اول را محکم برداشتند. سومین دوره این مسابقات از دیروز به میزبانی شهر بانکوک تایلند شروع شده و تیم ایران در مسابقه اول به مصاف عمان رفت. در این بازی ملی‌پوشان هندبال در نیمه‌اول با اقتدار و با اختلاف 8 امتیاز این تیم را با نتیجه ۸-۱۶ شکست دادند و برنده زمین بازی را ترک کردند اما در نیمه دوم همه چیز پایاپای پیش رفت و امتیازات به ترتیب برای هر دو تیم ثبت ‌شد ولی تیم ایران در لحظات پایانی با هدر دادن فرصت گلزنی نتیجه را به تیم عمان واگذار کرد تا برنده بازی در پنالتی (شوت اوت) و پرتاب تن‌به‌تن مشخص شود. در این ضربات ملی‌پوشان نوجوان ایران حریف سرسخت خود را ۸-۹ شکست داده و 2 بر یک در این بازی پیروز شدند. ایران امروز برابر اردن صف‌آرایی می‌کند.


برزیل، میزبان باشگاه‌های جهان
رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان ۲۰۲۴ آذرماه به میزبانی برزیل برگزار می‌شود.
در این دوره هشت تیم در مسابقات حضور دارند که فولاد سیرجان ایرانیان و شهداب یزد قهرمان ونایب قهرمان آسیا، همراه تیم‌های ترنتینو ایتاس ایتالیا (قهرمان اروپا)، جاستزبسکی وگیل لهستان (نایب قهرمان اروپا)، سادا کروزیرو برزیل (قهرمان امریکای جنوبی)، کلاب کیوداد بوینس آیرس آرژانتین (نایب قهرمان امریکای جنوبی)، الاهلی اسپورتینگ کلاب مصر (قهرمان آفریقا) و پرایا کلوب از برزیل (میزبان) از 20 تا 25 آذرماه در برزیل برای رونمایی از قهرمان رقابت می‌کنند.
 

یازدهمی رستمیان در فینال
هانیه رستمیان تیرانداز المپیکی تپانچه با یازدهمی، جام‌های جهانی ۲۰۲۴ را تمام کرد.
او که به خاطر هفتمی در رنکینگ جهانی به فینال جام‌های جهانی سال 2024 دعوت شده بود، بدون مربی تمرین کرد و تک‌وتنها راهی هند شد. دختر تیرانداز تپانچه در پایان مرحله دقت و سرعت و با ثبت مجموع امتیاز 577 در رده یازدهم ایستاد.
رستمیان در مرحله دقت، 290 امتیاز و سرعت 287 امتیاز را ثبت کرد.


شکست یزدانی در تنیس ژاپن
یاسمن یزدانی، دختر تنیسور ایران در اولین بازی دور مقدماتی مسابقات ژاپن و انتخابی رولان گاروس جوانان باخت.‌ 16تنیسور برتر آسیا برای مرحله مقدماتی در ژاپن حاضر شدند تا برای سهمیه اوپن آزاد رولان گاروس جوانان با هم رقابت کنند. یاسمین یزدانی که درگروهC با تنیسورهای ژاپن و کره‌جنوبی همگروه است، در اولین مسابقه مقابل تنیسور میزبان با نتیجه 2 -صفر باخت. یاسمین یزدانی امروز در دومین مسابقه به مصاف رقیبش از کره‌جنوبی می‌رود. تنیسور قهرمان جواز حضور رولان گاروس را می‌گیرد.
 

نایب‌قهرمانی فرجی در امارات
بنیامین فرجی ملی‌پوش تنیس‌ روی میز کشورمان با شکست مقابل حریف قدرتمندش از کره‌جنوبی، نایب‌قهرمان رقابت‌های کانتندر امارات شد. او در فینال رده سنی زیر ۱۷سال این رقابت‌ها که به میزبانی دبی برگزار شد، بنیامین فرجی به مصاف لی‌سیونگسو از کره‌جنوبی رفت و با نتیجه نزدیک 3-2 به حریفش باخت و نایب‌قهرمان شد. بازی در ست اول خیلی نزدیک پیش رفت و فرجی درحالی‌که از حریفش پیش بود، ۱۲-۱۰ نتیجه را واگذار کرد. در ست دوم ملی‌پوش نوجوان پینگ‌پنگ ایرانی با شایستگی ۱۱-۷ به پیروزی رسید و ست سوم ۱۱-۶ نتیجه را به این حریف شرق آسیایی واگذار کرد. او در ست چهارم با نتیجه ۱۱-۵ مقتدرانه به پیروزی رسید تا کار به گیم سرنوشت‌ساز و حساس پنجم کشیده شود. بازی در این گیم با حساب ۱۱-۵ به سود سیونگسو به پایان رسید تا این بازی در مجموع با نتیجه ۳-۲ به سود حریف کره‌ای خاتمه یابد.

جستجو
آرشیو تاریخی