صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و دو - ۲۶ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و دو - ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

شهرداری میزبان حساس‌ترین بازی هفته لیگ بسکتبال

خداحافظی دو آسمان خراش خارجی با لیگ برتر

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار

 دو بازیکن خارجی شاغل درلیگ برتر بسکتبال به ایران نیامده، قراردادشان را فسخ کردند. در واقع 9بازیکن خارجی برای این فصل با تیم‌های لیگ برتری ایران قرارداد امضا کرده‌اند که از جمع آنها دو بازیکن با فسخ قراردادشان به کشورشان برگشتند.
 در این شرایط از جمع چهار تیمی که دو بازیکن خارجی داشتند، حالا فقط یک تیم دو بازیکن خارجی‌اش را حفظ کرده است. البته خروج سرمربی تیم ملی بسکتبال از تهران بعد از دو بازیکن خارجی در هفته قبل رسانه‌ها را حساس کرد.
 اما فولاد هرمزگان برخلاف بقیه تیم‌ها که با معضل رفتن خارجی‌ها دچار چالش شدند بازیکن خارجی گرفتند. فولادی‌ها مک کورمیک گارد رأس امریکایی سابق خود را به ایران برگرداندند. گلنور اصفهان از بقیه تیم‌ها خوش‌شانس‌تر بود که دو بازیکن خارجی‌اش یعنی کورین هنری و مارکو پرویچ ماندگار شدند. برخلاف گزارش بعضی رسانه‌ها، دوایت بایکس بازیکن کاله همچنان در ایران حضور دارد و آکوت دنگ بازیکن اهل سودان جنوبی، ایران را ترک کرده است. کرک وود بازیکن مهگل که به ایران هم آمده بود، قبل از شروع مسابقات تصمیم به جدایی گرفت اما ماکل ماویان سنتر مهگل همچنان در ایران حضور دارد. جرد جکسون بازیکن خارجی طبیعت پیش از شروع فصل قرارداد خود را با این تیم فسخ کرده و ایوان بوا بازیکن کروات طبیعت در شروع لیگ این تیم را همراهی کرد. شهرداری گرگان هم موفق به حفظ رایان بوت رایت بازیکن خارجی خود شده است. در این بین برخی تیم‌ها همچنان به دنبال جذب بازیکن خارجی جدید هستند که البته کار آسانی در پیش ندارند. علاوه بر بازیکنان خارجی، سوتیریس مانولوپولوس سرمربی تیم ملی بسکتبال بزرگسالان هم ایران را ترک کرد. هر چند محسن معزی‌فر دبیر فدراسیون بسکتبال در مصاحبه با ایرنا گفته سفر سرمربی تیم ملی طبق هماهنگی بوده و از هفته آینده به ایران برمی‌گردد. با این حال هفته دوم لیگ برتر با حضور خارجی‌ها برگزار می‌شود و طبق آن در حساس‌ترین مسابقه شهرداری گرگان و طبیعت اسلامشهر فینالیست‌های فصل گذشته به مصاف هم می‌روند. در سایر بازی‌ها فولاد هرمزگان-گلنور، نفت آبادان-آسمان ولایت مشهد، پایش پات شاهرود-کاله و مهگل البرز با پترونوین ماهشهر دیدار می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی