تأخیر پرضرر و زیان شدید در برکناری نکونام

بحران خودساخته در استقلال

وصال روحانی
خبر‌نگار


تعلل استقلال در تعیین سرمربی جدیدش که محصول تأخیر در شروع انجام این پروژه و دودل بودن مربیان خارجی برای پذیرش این سمت است، قطعاً بدون ضرر و زیان برای آبی‌ها در ادامه لیگ بیست‌و‌چهارم نخواهد بود. اعلام انصراف پل لوگن فرانسوی پس از توافق اولیه او با استقلال، شاید نتیجه گزارش‌های بد و نادرستی باشد که در‌ مورد وضعیت ایران به این مربی دادند اما واقعیت این است که سران استقلال هم بسیار دیرتر از موعد به این نتیجه بدیهی رسیدند که با وجود جواد نکونام نمی‌شود کار کرد و هرچه سریع‌تر او را کنار بگذارند، به نفع‌شان خواهد بود. اگر مسئولان هلدینگ، عقل و تدبیر بیشتری به‌کار می‌گرفتند و در همان پیش از آغاز ‌فصل، مربی جدیدی می‌آوردند، او وقت کافی می‌داشت که با تیمش کار کند و با آن اخت شود ولی این اتفاق نیفتاد.
 
این فقط گمانه‌زنی است
 نه واقعیت
حالا هم سهراب بختیاری‌زاده سرمربی موقت آبی‌ها با اینکه در اولین حضورش روی نیمکت استقلال، پیروزی 2-1 مقابل هوادار را به ثبت رساند اما مدیران استقلال همچنان به دنبال یک مربی خوب خارجی هستند. این در حالی است که تعطیلی 12 روزه لیگ، زمان انتخابی مدیران استقلال برای شناسایی و معرفی سرمربی جدیدشان تلقی می‌شد اما نیم بیشتر این تعطیلات سپری شده و لیگ از پنجشنبه این هفته (26 مهر) دوباره به‌راه می‌افتد و خبری از نام و اوصاف سرمربی جدید نیست. این روزها فقط یک‌سری نام خارجی دهان‌پرکن یا مربیانی متوسط دائماً در رسانه‌ها مطرح می‌گردند و درباره احتمال انتصاب‌شان بحث می‌شود اما اینها بیشتر یک گمانه‌زنی به‌نظر می‌رسد و واقعیت امر این است که با اکثر این مربیان اصلاً تماسی گرفته نشده و در فهرست کاندیداهای استقلال جایی ندارند.
 
ناتوانی در مدیریت بحران
امروز هم مشخص نیست که سرمربی جدید و خارجی استقلال چه کسی است، زیرا نه سرعت لازم در انجام این کار مشاهده می‌شود و نه مدیران این باشگاه در این مورد اطلاعات لازم و اتفاق‌نظر دارند. این احتمال که استقلال مجبور شود بازی روز جمعه‌اش در لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن را هم با هدایت بختیاری‌زاده انجام بدهد اصلاً کم نیست و این مسأله صرف نظر از هر نتیجه‌ای که به‌دست می‌آید، نشانه دیگری از سردرگمی آبی‌ها و ناتوانی آنها در مدیریت اوضاع و رفع بحران‌ها است. مدیران این باشگاه هم دیر تصمیم می‌گیرند و هم اهلیت لازم را ندارند و در حالی که لیگ به زودی یک‌سوم از مدت خود را سپری خواهد کرد و از هفته دهم نیز فراتر خواهد رفت، همچنان در بند مسائلی خودساخته هستند و با مواردی سر‌ و کله می‌زنند که باید 5،4 ماه پیش در شروع تدارکات فصل جدید برای آن اتخاذ تصمیم و برنامه‌ریزی درست و اقدام می‌شد. آبی‌ها در حالی مشغول مطالعه برای تعیین سرمربی جدیدشان هستند که مثل اکثر سنوات اخیر، چوب ضعف در مدیریت  را می‌خورند و جدیدترین مورد آن کم‌آوردن مقابل ناسازگاری‌های پایان‌ناپذیر نکونام و دیرکرد شدید در برکناری او بود، مسأله‌ای که سبب شده باشگاهی با بزرگی و اعتبار استقلال در کشاکش لیگ امسال بی‌‌برنامه جلوه کند.

جستجو
آرشیو تاریخی