نوسان بازی پرسپولیس جای تأمل جدی دارد

ترابیان: حرکت اکرم عفیف غیرفوتبالی و زشت بود

ناصر قراگزلو
روزنامه‌نگار

رضا ترابیان معتقد است پرسپولیس مقابل پاختاکور به نسبت دربی نمایش کاملاً متفاوتی ارائه داد: پرسپولیس مقابل استقلال در دربی نمایش خیلی خوبی ارائه داد و هم در فاز دفاعی و هجومی چهره‌ای بسیار قوی داشت اما ما چنین نکته‌ای را به هیچ وجه مقابل پاختاکور شاهد نبودیم و تیم پرسپولیس در همه فازها پرانتقاد ظاهر شد که این مسأله برای تیم بزرگی مانند پرسپولیس خوب نیست.
بازیکن سابق تیم در ادامه افزود: پرسپولیس مقابل پاختاکور بی‌کیفیت و سردرگم ظاهر شد هر چند زمین چمن بد ورزشگاه شهرقدس هم مزید برعلت شد تا نتوانیم نمایشی خوب و در حد تیم برنده شاهد باشیم و هواداران‌مان را راضی کنیم. هواداران گنج بزرگی هستند اما ما از این مسأله به دلیل نداشتن ورزشگاه و چمن مناسب نتوانستیم استفاده خوبی ببریم و از شرایط میزبانی‌مان بهره خوبی نبردیم. صرف نظر از این مسأله مهم‌ترین نکته نوسان سطح بازی پرسپولیس به لحاظ فنی و روحی روانی بود که باید این نکات توسط کادر فنی بررسی شده تا در بازی‌های بعدی این مشکلات را شاهد نباشیم و با بیشترین بازدهی در بازی‌های داخلی و لیگ نخبگان ظاهر شویم.
ترابیان در خصوص بازی حساس پرسپولیس مقابل السد هم گفت: السد تیمی منسجم با امکانات بسیار خوب و سطح بالاست که از این لحاظ اصلاً قابل قیاس با تیم قطری نیستیم. در چند سال اخیر تیم‌های عربی با برنامه‌ریزی و امکانات بالا و جذب بهترین بازیکنان و مربیان بشدت در حال پیشرفت هستند و گوی سبقت را از ما ربوده‌اند در حالی که ما فقط به خاطر استعداد و غیرت ایرانی است که گاهی اوقات نتیجه می‌گیریم اما این حقیقت وجود دارد که در آینده همه چیز در خصوص فوتبال متعلق به آنها خواهد بود.
بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص حرکت اکرم عفیف در آستانه بازی مقابل پرسپولیس گفت: حرکت عفیف حرکتی غیر ورزشی و زشت است. در میدان فوتبال رقابت فنی و بدنی و در یک کلمه رقابت به لحاظ فوتبالی حرف اول و آخر را می‌زند و بعد از بازی هم همه چیز تمام می‌شود اما نکته مهم اینکه حرکت عفیف حرکتی ضدفوتبالی است که اتفاقاً هیچ تأثیری روی بازی و نتیجه نخواهد گذاشت و بازیکنان پرسپولیس در میدان عمل حتماً به خاطرهواداران‌شان و نام بزرگ تیم‌ بهترین نمایش ممکن را ارائه خواهند داد تا اولین سه امتیاز خودشان را در لیگ نخبگان کسب کنند که این مورد بسیار مهم و کلیدی است و تأثیر بسیار زیادی برای بازی‌های بعدی خواهد داشت.
ترابیان با ابراز تأسف از برگزاری بازی تیم ملی و نمایندگان فوتبال ایران در رقابت‌های آسیایی در کشور ثالث گفت: واقعاً خیلی افسوس خوردم زمانی که دیدم مسئول ورزش عربستان چندی قبل به این نکته پرداخته بود که وقتی در ایران ورزشگاه خوب و استاندارد وجود ندارد آنها حاضرند بیایند و برای ایران ورزشگاه بسازند. این مسأله از آنجا بیشتر موجب تأسف من شد چون زمانی که ما ورزشگاه آزادی را داشتیم آنها هنوز لیگ فوتبال حرفه‌ای کشورشان را شروع نکرده بودند. مسئولان ورزش ما واقعاً باید تفکری جدید داشته باشند و به این فکر کنند که چگونه به این شرایط بد رسیده‌ایم که موجب سرافکندگی ما شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی