اردوگاه آبی

انتقاد مربی امید استقلال از مدیریت
نورمحمد، مربی تیم امید استقلال اظهارات انتقادآمیزی از مدیرعامل باشگاه استقلال و رئیس هیأت‌مدیره داشته است. او که دستیار خسرو حیدری است، این جملات را به زبان آورده است: «مدیران استقلال مدیریت نخواندند، چیز دیگری خواندند. آکادمی استقلال کاملاً رهاست. شهریاری دارد یاد و خاطره صباباتری را زنده می‌کند. شما اگر خیلی قوی هستی، همین آکادمی استقلال را درست کن، نمی‌خواهد مربی خارجی بیاوری. مرد مؤمن حقوق این بچه‌ها را هم واریز نمی‌کنی، بچه‌ها با هزینه خسرو حیدری شام و ناهار می‌خورند. سمیعی همه را سر کار گذاشته است. بازیکنت غذا برای خوردن ندارد و دنبال مربی خارجی هستی؟ بازیکن رده‌های سنی استقلال در سرما با پیراهن آستین کوتاه در تمرین حاضر می‌شود. این لباسی که ما می‌پوشیم هم خسرو حیدری زحمتش را کشیده وگرنه باید مقابل پرسپولیس با لباس هفت‌رنگ بازی می‌کردیم.»
 

ضیایی: امکانات مناسبی در اختیار آکادمی است
محمدحسین ضیایی، مدیر آکادمی استقلال درباره برخی انتقادات این جملات را به زبان آورده است: «مدیریت باشگاه استقلال همان‌طور که از تیم بزرگسالان پشتیبانی و حمایت می‌کند، در این مدت از آکادمی هم حمایت لازم را به عمل آورده است و در این مدت و طی روزهای اخیر نیز همان‌طور که رقمی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از قرارداد بازیکنان بزرگسال به آنها پرداخت شده، همین مقدار درصد نیز برای بازیکنان و کادرفنی آکادمی در آستانه پرداخت است. ضمن اینکه از لحاظ تجهیزاتی و پشتیبانی نیز امکانات مناسبی در اختیارمان قرار گرفته است. بنابراین فکر می‌کنم نورمحمد صرفاً برای مطرح کردن خود این صحبت‌ها را انجام داده و بر این اساس، وی حق همراهی تیم امید استقلال را تا اطلاع ثانوی را ندارد تا کمیته انضباطی باشگاه استقلال در خصوص وی تصمیم‌گیری کند.» ضیایی ادامه داد: «در سال‌های گذشته اصلاً بودجه‌ای به آکادمی تعلق نمی‌گرفت و تیم‌های پایه هرچه بود را خودشان هزینه می‌کردند! به نظرم از لحاظ پرداخت منابع مالی، در آکادمی استقلال زیر نظر مدیریت فعلی باشگاه تحول بزرگی صورت گرفته است. جالب است بدانید آکادمی رقیب به سرمربیان خود رقمی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون را پرداخت می‌کند اما این رقم در آکادمی استقلال در بین سرمربی و اعضای کادرفنی چند برابر است.»
 

مژدهی: هواداران تیم را تنها نمی‌گذارند
عباس مژدهی، پیشکسوت استقلال درباره عملکرد نکونام این جملات را به زبان آورده است: «جواد نکونام فصل گذشته نتایج خوبی با استقلال گرفت و تلاش زیادی کرد تا به موفقیت برسد اما در این فصل نتوانست نتایج خوب را تکرار کند. شرایط استقلال و نکونام به گونه‌ای پیش رفت که جدایی‌اش هم به نفع خودش تمام شد و هم به نفع استقلال.»
مژدهی ادامه داد: «به هر حال در این مقطع زمانی و تا هنگامی که یک مربی خارجی سکان هدایت استقلال را برعهده بگیرد، این تیم به یک مربی موقت نیاز داشت و مدیران آبی‌پوشان تصمیم گرفتند تا سهراب بختیاری‌زاده را به عنوان سرمربی موقت انتخاب کنند. او در گام اول خوب نتیجه گرفت هر چند از نظر فنی نمی‌توانست کار خاصی انجام دهد و بیشتر روی روحیه بازیکنان کار کرد.»
مژدهی در ادامه گفت: «بازیکنان باتجربه و بزرگتر استقلال این روزها می‌توانند نقش مهم و حیاتی را در این تیم ایفا کنند، بازیکنانی همچون سیدحسین حسینی و روزبه چشمی باید به سهراب بختیاری‌زاده و مربی خارجی که می‌آید، کمک کنند تا جو تیم بهتر شود. استقلال همواره حمایت هواداران خود را در اختیار داشته است. آنها هیچ‌گاه تیم محبوب خود را تنها نگذاشته‌اند. این عزیزان بازهم باید در کنار تیم محبوب خود باشند تا استقلال به روزهای اوج خود بازگردد. باید آنها از هر فردی که به عنوان سرمربی انتخاب شد، حمایت کنند و اجازه ندهند تیم وارد چالش شود.»


فریبا: باید از قطر انتقام بگیریم
بهتاش فریبا، پیشکسوت استقلال درباره عملکرد تیم ملی در بازی با ازبکستان گفت: «توقع ما یک بازی هجومی‌تر بود اما در برخی دیدارها شرایط به شکلی پیش می‌رود که کسب تک‌امتیاز از میزبان هم رضایتبخش است. اگر مقداری سرعت انتقال توپ از دفاع به حمله یا از هافبک به حمله را بیشتر می‌کردیم، می‌توانستیم بیشتر ازبکستان را اذیت کنیم. بین دفاع چپ و وسط حریف، عمق زیادی وجود داشت و باید از آن استفاده می‌کردیم.»
کارشناس فوتبال ایران در مورد دیدار بعدی تیم ملی مقابل قطر نیز این جملات را به زبان آورد: «قطر با توجه به برتری ۳ بر یک مقابل قرقیزستان با روحیه خوبی به مصاف ایران می‌آید اما همین که مانند دیدارهای قبلی‌اش گل خورده، اهمیت زیادی دارد. باید در این مسابقه انتقام شکست در جام ملت‌های آسیا را از این تیم خوب که قهرمان آسیاست، بگیریم. در دیدار با ازبکستان کیفیت زمین کمک کرد تیم ما شرایط مالکیت و یکضرب و دوضرب زدنش بهتر شود. در امارات نیز شرایط به همین شکل است.»

جستجو
آرشیو تاریخی