پل لوگن با استقلال امضا کرد اما انصرف داد

سرمربی بعدی آبی‌ها از اروپا می‌آید

سینا حسینی
روزنامه‌نگار


پس از قبول استعفای جواد نکونام از سوی هیأت مدیره باشگاه استقلال، مدیران این باشگاه برای هدایت آبی‌پوشان پایتخت مذاکره با مربیان نام‌آشنای اروپایی را در دستور کار خود قرار دادند تا یک مربی کارنامه‌دار روی نیمکت استقلال بنشیند.
پیش از آغاز بررسی تخصصی مدیران استقلال، یک مصوبه مهم در هیأت مدیره باشگاه استقلال به تصویب رسید که تا زمان قطعی شدن انتخاب سرمربی جدید استقلال، هیچ نشانه‌ای از گزینه اصلی مربیگری استقلال در فضای رسانه و شبکه‌های اجتماعی منتشر نشود، چون به محض انتشار اطلاعات مرتبط با این موضوع کارشکنی‌ها برای عدم حضور وی در ایران آغاز خواهد شد.
ایجاد حباب امنیتی و عدم درز اطلاعات و اخبار این حوزه سناریوهای از پیش تعیین شده حوزه دلالی را نقش بر آب کرد اما با وجود این، جریان دلالیسم با همکاری برخی رسانه‌های خبری شروع به انتشار اسامی مربیان بیکار کردند به گونه‌ای که در اتفاقی نادر و غیر منتظره بیش از 15 نفر به عنوان گزینه مربیگری استقلال مطرح شدند.
مدیران استقلال که از قبل توقع چنین اتفاقاتی را داشتند برای حفظ اسرار داخلی و لو نرفتن گزینه‌های اصلی در یک حلقه چهار نفره گزینه‌های مربیگری را بررسی کردند تا از میان آنها یک نفر را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کنند، نکته قابل تأمل این بود که حتی برخی اعضای هیأت مدیره نیز از روند مذاکرات و رایزنی‌ها بی‌خبر بودند تا خللی در جریان مذاکرات انجام نشود.
با وجود این، جریان‌های مخالف تیم مدیریتی استقلال از یک سو و جریان‌های وابسته به چرخه دلالی همچنان نام گزینه‌های مدنظر خود را در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند تا به این شکل برای گزینه‌های خود بازارگرمی کنند. در کنار این دو جریان، طیف سومی هم از آن سوی آب با تفکرات ضد ایرانی پروژه ایران‌هراسی را کلید زدند تا به این ترتیب علیه استقلال کارشکنی کنند، با وجود این مدیران استقلال با گزینه نهایی خود پل لوگن به توافق رسیدند و سرمربی فرانسوی متن پیش‌نویس قرارداد خود را به صورت الکترونیکی امضا کرد تا پس از صدور ویزا به ایران سفر کند.
استقلالی‌ها که نام این مربی را تا به اینجای کار مخفی نگه داشته بودند، به محض ارسال نامه به فدراسیون فوتبال و شورای برون مرزی برای دریافت ویزا برای این مربی با رونمایی از نام پل لوگن در رسانه‌ها مواجه شدند! بلافاصله پس از این اتفاق موجی از کارشکنی‌ علیه این مربی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به راه افتاد، با این حال استقلالی‌ها بدون توجه به این رفتار مقدمات سفر وی به تهران را پیگیری کردند اما در اوج ناباوری جریان‌های مخالف سرمربی خارجی، سیلی از ایمیل‌های تهدیدآمیز برای لوگن و اعضای خانواده وی ارسال کردند تا او را از سفر به ایران منصرف کنند.
همزمان با این اتفاقات عجیب و غریب سرمربی فرانسوی به مدیران استقلال پیغام داد که با توجه به لغو میزبانی استقلال در ایران و نامه‌هایی که از سوی افراد ناشناس دریافت کرده، از آغاز این همکاری انصراف داد تا این همکاری نافرجام باقی بماند.
مدیران استقلال بلافاصله پس از این اتفاق به سراغ گزینه‌های جایگزین اروپایی رفتند، تا در کمترین زمان ممکن نفر جایگزین را انتخاب کنند تا آبی‌پوشان در رقابت‌های لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا با سرمربی اروپایی به فعالیت خود ادامه دهند. البته با این فرمول که نام سرمربی بعدی از تیررس رسانه‌های خبری و جریان دلالی دور بماند تا دوباره داستان ایمیل‌های مشکوک و نامه‌نگاری با خانواده سرمربی تکرار نشود.

جستجو
آرشیو تاریخی