سامره: کمیته داوران بد آموزی آموزش می دهد

جنجال گل سالم در کرمانشاه

حسین برزگر
خبر‌نگار

 
همه اتفاقات تا دقیقه 83 بازی خوب پیش می‌رفت تا اینکه تیم مس کرمان دروازه بعثت کرمانشاه را باز کرد. درحالی‌که بازیکنان حریف هم با پذیرش گل به سمت مرکز زمین می‌رفتند داور به سمت کمکش رفت تا با او در همین‌باره مشورت کند. کمک‌داور هم تصمیم داور را تأیید و گل را سالم اعلام می‌کند. داور به سمت وسط زمین می‌رود که بازی را آغاز کند اما با اعتراض نیمکت‌ بعثت و سکونشینان مواجه شده و به رختکن می‌رود. بعد از نزدیک به 30دقیقه به زمین برمی‌گردد و گل را مردود اعلام و سوت ادامه بازی را می‌زند. در نهایت هم مسابقه‌ای که نزدیک به سه ساعت به طول می‌انجامد با گل دقیقه پایانی تیم بعثت به پایان می‌رسد.
علی سامره سرمربی مس کرمان این اتفاقات عجیب را باور ندارد: «متأسفانه کمیته داوران یک بازی نوین و یک بدآموزی را آموزش می‌دهد که شما مجاز هستید سنگ‌اندازی کنید، به داور حمله کنید و هر طور دل‌تان خواست نتیجه را مشخص و در نهایت هم عذرخواهی کنید. من ناراحتم که برای هر بازی خارج از خانه حدود یک‌میلیارد تومان هزینه می‌کنیم و به این راحتی سر تیم‌مان را می‌برند.» سامره اتفاقات آن بازی را این‌طور توضیح می‌دهد: «تا دقیقه 84 داوری مشکلی نداشت، اما یک سوت اشتباه همه چیز را خراب کرد. بعد از اینکه داور با کمکش مشورت و گل را سالم اعلام کرد عده‌ای به سمتش حمله کردند و نمی‌دانم وقتی به رختکن رفت چه اتفاقاتی افتاد که گل را نپذیرفت. شما ببینید غیر از نیمکت دو تیم چه تعداد افراد کنار زمین هستند.» اما اظهارنظر عجیب و قابل تأمل سامره که گفت: «داور بعد از بازی گفت علی آقا ببخشید به خاطر جو ورزشگاه مجبور شدم گل را نپذیرم.» بازی هفته گذشته با نیروی زمینی هم گل سالم ما را قبول نکردند. اگر این 5 امتیاز را داشتیم الان کجای جدول بودیم. من شنیدم که اعضای کادرفنی مس رفسنجان هم از داوری‌ها گلایه دارند. واقعاً نمی‌دانم چرا باید من و محرم نویدکیا تاوان فساد عده‌ای را بدهیم که قبلاً در فوتبال این استان مرتکب خلاف و فساد شدند. نکته عجیب‌تر اینکه داور چهارم در یک حرکت زشت به سینه داور وسط زد و گفت، مگر نگفتم گل را قبول نکن.» سامره با اشاره به اشتباهات داوری در بازی قبلی می‌گوید: «در دقیقه 75 بازی قبلی داور زمان استراحت گرفت. به او گفتم مسابقه‌ای که ساعت 7 و نیم شب شروع شده، چه زمان استراحتی دارد؟ در جواب من گفت ببخشید فراموش کردم. من که می‌دانم این حرف‌ها فایده‌ای ندارد و در روز روشن حق‌مان را خوردند الان هم اگر داور را برای همیشه محروم کنند امتیازهای ما برنمی‌گردد.»

 

 فنایی: 100درصد گل مس کرمان سالم بود

محمد فنایی کارشناس داوری فوتبال کشورمان درباره اتفاقات این بازی می‌گوید: «اگر بالاتر از 100درصد هم چیزی داریم بگویم که گل مس کرمان سالم بود. داور بازی وقتی امنیت قضاوت ندارد باید به رختکن برود و دیگر برنگردد. به نظرم ایشان یک قضاوت محلی داشتند.»
 اما پیشنهاد فنایی به کمیته داوران: «به نظرم ایشان باید چند هفته استراحت و بعد از آن در رده‌های پایه قضاوت کند و ببیند اصلاً شرایطش را دارد یا خیر.»
 
سنگ‌پرانی در ورزشگاه نوشهر

بازی شهرداری نوشهر و با آریو اسلامشهر همان بهتر که بدون گل به پایان رسید. تصاویری که از سنگ‌پرانی هواداران دو تیم به یکدیگر در فضای مجازی منتشر شده آن قدر اسفبار است که پیش خودمان می‌گوییم اگر یک تیم برنده می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد. این فوتبال چقدر ارزش دارد؟

 

 رجب‌زاده: داور نمی‌دانست که بازیکن کارت زرد دارد

مهدی رجب‌زاده سرمربی پارس جنوبی جم انتقادهایی نسبت به عملکرد داور دیدار با داماش گیلان دارد: «من دواخطاره بودم و بازی را از روی سکوها دیدم، بازی خوبی انجام دادیم و می‌توانستیم در چند صحنه به گل برسیم و در جریان مسابقه گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم، بعد از گل اول می‌توانستیم گل‌ دوم را هم وارد دروازه حریف کنیم. بازیکنان ما روی غافلگیری و صحنه‌ای که به نظرم داور اشتباه کرد پنالتی اعلام شد، مهاجم حریف داور را گول زد، بازیکن ما دو دستش را بالا گرفت و به شکلی شد که برخوردی نبود.» او به نکته جالبی اشاره می‌کند: «بعد از گلی که دریافت کردیم فشار آوردیم و موقعیت ایجاد کردیم و موفق شدیم بازی را مساوی کنیم، بعد از گل هم یک پنالتی صددرصد روی مهاجم ما انجام شد، گلر حریف بازیکن ما را نصف کرد، اما داور پنالتی نگرفت، بعد از آن هم به بازیکن ما اخطار داد و نمی‌دانست که بازیکن من کارت زرد دارد، از خود بازیکن پرسیدم چیز خاصی نگفته بود و داور او به کارت داد و از زمین اخراج شد، باز در شرایط ده نفره هم موقعیت‌های خوبی داشتیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی