حال و هوای استقلالی‌های دعوت شده به تیم ملی

شانس کم حسینی و شانس اندک جلالی

فائزه زمانی
خبر‌نگار


لیست امیر قلعه‌نویی برای تقابل با تیم‌های ملی ازبکستان و قطر در چهارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2026 در حالی اعلام شد که فقط نام 2 استقلالی در این میان به چشم می‌خورد. در حالی که قبل از این تعداد استقلالی‌های دعوت شده به تیم ملی بیشتر از این بود و آبی‌پوشان حداقل 4،3 نماینده در اردوی تیم ملی داشتند، حالا باشگاه اخیراً در این زمینه سیری نزولی را تجربه کرده و این بار فقط سید حسین حسینی دروازه‌بان و ابوالفضل جلالی به عنوان مدافع، نماینده آبی‌ها در اردوی تیم ملی خواهند بود.

دور از دروازه
سید حسین حسینی که فصل قبل با 18 کلین‌شیت رکورددار بسته نگه داشتن دروازه در لیگ بیست و سوم بود، این فصل سیری نزولی را تجربه کرده و تا به اینجای کار در 6 بازی لیگ برتر 8 گل و در مجموع دو بازی لیگ نخبگان آسیا هم 2 گل دریافت کرده است؛ آماری که باعث نشد تا قلعه‌نویی چشمانش را روی او ببندد اما قطعاً با توجه به شرایط بهترعلیرضا بیرانوند رقیب سرسخت او و کلین‌شیت در دو بازی اخیر تیم‌های ملی، شانس حسینی را برای ایستادن درون دروازه ایران مقابل تیم‌های ملی ازبکستان و قطر کم می‌کند. با توجه به عملکرد حسینی اینطور که پیداست انتخاب اصلی قلعه‌نویی برای دروازه ایران بیرانوند بوده و حسینی عملاً شانسی نخواهد داشت مگر اینکه اخراج یا مصدومیتی در کار باشد.

جلالی زیر سایه محمدی
ابوالفضل جلالی مدافع استقلال هم دیگر بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی است. او که قبل از سفر به ازبکستان در جریان اردو‌ها دچار مصدومیت شد، با جدی نبودن آسیبش مشکلی برای همراهی تیم ملی نداشت و در کنار کاروان ایران مسافر تاشکند شد. البته که به نظر می‌رسد او هم با توجه به آمادگی و حضور میلاد محمدی مدافع سرحال پرسپولیس شانسی برای حضور در ترکیب اصلی ندارد و احتمال حضورش در زمین 30 درصد است. بنابراین این طور که به نظر می‌رسد او هم مقابل ازبکستان و قطر نیمکت‌نشین خواهد بود اما به احتمال 90درصد یکی از گزینه‌های تعویضی قلعه‌نویی مقابل ازبک‌ها و قطری‌ها است.

جستجو
آرشیو تاریخی