مصاحبه و خبر

 ورزشگاه مس صاحب پیدا کرد
سیدمیثم موسوی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 19هکتار از زمین ورزشگاه مس کرمان متعلق به دانشگاه علوم پزشکی بوده مدعی شد: «این موضوع از طریق استانداری کرمان و مراجع قضایی پیگیری شده است. شرکت مس اعلام کرده که این زمین را از یک مرکز خیریه خریداری کرده و دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم مدعی بود که این زمین متعلق به این دانشگاه است. شرکت مس این زمین را به بهانه ساخت ورزشگاه در اواخر دهه 80 از استانداری کرمان و جاهای دیگر گرفته است. تأکید ما بر تعیین تکلیف این زمین تا قبل از افتتاح ورزشگاه بود اما با توجه به شرایط پیش آمده، افتتاح رسمی این ورزشگاه با حضور وزیر کشور انجام شد. امیدواریم که این 19هکتار زمینی که متعلق به دانشگاه علوم پزشکی کرمان است تعیین تکلیف شده و به دانشگاه برگردد، یا معادل مبلغش پرداخت شود و یا برابر آن برای دانشگاه علوم پزشکی پروژه‌ای ساخته شود، البته هنوز برآورد دقیقی از قیمت زمین انجام نشده است.»


سپاهان و تراکتور جریمه شدند
سپاهان و تراکتور یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته ششم لیگ برتر را در روز ششم مهرماه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار کردند که این دیدار با برتری یک بر صفر سرخپوشان تبریزی به پایان رسید و حواشی زیادی روی سکوها داشت. هواداران سپاهان و تراکتور در این دیدار شعارهای زیادی نسبت به بازیکنان تیم مقابل هم دادند که رفتارهای آنها با جرایم مالی نسبت به هر دو باشگاه همراه شده است. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد، باشگاه سپاهان به دلیل استفاده از مواد دودزا و توهین و فحاشی به بازیکن حریف توسط تماشاگران منتسب و مستند به ماده86 انضباطی با جریمه نقدی 110میلیون تومانی مواجه شده که غیرقابل اجرا و قابل تجدیدنظر در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال است. این کمیته همچنین اعلام کرده باشگاه تراکتور هم به دلیل توهین و فحاشی به داور مسابقه و بازیکن حریف توسط تماشاگران منتسب بر حسب ماده86 انضباطی، باید جریمه نقدی و قطعی 50میلیون تومانی را بپردازد.


نکیسا: ربیعی یکی از سرمربیان مثال‌زدنی است
شکست ذوب‌آهن در مسابقه با آلومینیوم اراک آن هم در شرایطی که گاندوها شروع فوق‌العاده‌ای در لیگ برتر داشتند و توانستند از تراکتور، پرسپولیس و سپاهان، سه مدعی قهرمانی 5 امتیاز بگیرند، اتفاقی غیرمنتظره برای هواداران سبزپوش بود. با این حال نیما نکیسا مدیرعامل ذوب‌آهن شکست تیمش مقابل آلومینیوم را یک اتفاق می‌داند: «ما این مسأله را بررسی کردیم. تیم ما در 5 بازی ابتدایی شکستی نداشت اما دو باخت متوالی را متحمل شد که دلیل اصلی آن‌را برگزاری مسابقات پرتعداد بیرون از خانه می‌دانیم. ما از 6 بازی ابتدایی فقط یک بار در خانه بازی کردیم که آن هم دربی مقابل سپاهان بود. به نوعی بازی با آلومینیوم اولین بازی خانگی ما بود. دوری از خانه و سفرهای متوالی روی عملکرد تیم تأثیرگذار بود و فکر می‌کنم دلیل اصلی شکست‌های اخیر این موضوع باشد. با این حال شکی نیست با کمک همکارانم مشکلات را کنار می‌زنیم و بزودی به روزهای خوب برمی‌گردیم.» او بشدت از سرمربی‌اش حمایت می‌کند: «سرمربی ما یکی از سرمربیان مثال‌زدنی در فوتبال محسوب می‌شود. با برنامه‌ریزی او از این شرایط عبور می‌کنیم و شکی نیست که دوباره نتایج خوبی می‌گیریم. تمام تلاش ما این است که ذوب‌آهن را به جایگاه بزرگ خود در گذشته برگردانیم، همان‌طور که فصل گذشته هم در نهایت با تمام مشکلات رتبه پنجم را از آن خود کردیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی