اردوگاه آبی

شروع تمرینات استقلال از امروز
تمرینات استقلال از امروز مجدداً شروع می‌شود. بعد از اینکه آبی‌پوشان با هدایت سهراب بختیاری‌زاده سرمربی موقت خود موفق به شکست 2 بر یک هوادار در ورزشگاه شهرقدس شدند، با تصمیم سرمربی جدیدشان با توجه به تعطیلی لیگ برتر به دلیل فیفادی، تمریناتشان تعطیل شده بود که حالا با اعلام باشگاه، مجدداً از امروز تمرینات خود را شروع می‌کنند. استقلالی‌ها که بعد از باخت مقابل سرخپوشان و تیم السد قطر، مقابل شاگردان مهدی رحمتی موفق به کسب 3 امتیاز بازی شده بودند، حالا خود را برای تقابل مقابل ذوب‌آهن در هفته هشتم لیگ برتر آماده می‌کنند. شاگردان بختیاری‌زاده در حال حاضر با 8 امتیاز در رده هشتم جدول
جای دارند.
 

احتمال برگزاری استقلال-النصر در کشور ثالث
بعد از قطعی شدن برگزاری بازی تیم‌های ملی ایران و قطر در کشور ثالث، احتمالاً بازی استقلال و النصر در چهارچوب رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا هم به خارج از ایران منتقل می‌شود. درحالی که قرار بود این تقابل به میزبانی استقلال در ورزشگاه تختی برگزار شود، در روزهای قبل حرف و حدیث‌های زیادی مبنی بر احتمال برگزاری این بازی در کشور ثالث مطرح شد که حالا بعد از انتقال بازی تیم‌های ملی ایران و قطر در چهارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی 2026، به احتمال 99 درصد تقابل شاگردان سهراب بختیاری‌زاده با تیم النصر عربستان هم جایی خارج از ایران برگزار خواهد شد. حالا باید دید در فرصت باقی‌مانده مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا چه تصمیمی در این زمینه خواهند گرفت.
 

محرومیت یک‌جلسه‌ای نوازی
در پی صدور آرای انضباطی تخلفات لیگ برتر، محمد نوازی مربی تیم استقلال هم یک جلسه محروم شد. بعد از حواشی دربی با تصمیم مسئولان کمیته انضباطی، حالا مربی آبی‌پوشان به دلیل رفتار غیرورزشی در دربی پایتخت 50 میلیون تومان جریمه شده؛ همچنین یک جلسه محرومیت تعلیقی برای رفتار غیرورزشی منجر به اخراج به او تعلق خواهد گرفت. این محرومیت به اعتراض نوازی در دقایق آخر دربی برمی‌گردد که بعد از به ثمر رسیدن گل پرسپولیس از روی نقطه پنالتی، اعتراض شدید او کنار زمین منجر به اخراجش در دقیقه 94 شد که حالا به همین دلیل باید این جلسه محرومیت تعلیقی را پشت‌سر
بگذارد.


ساپینتو، سرمربی راجا کازابلانکا شد
ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی و اسبق استقلال که بعد از جدایی جواد نکونام، از او به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری نیمکت آبی‌ها نام برده می‌شد، با امضای قراردادی رسماً به عنوان سرمربی راجا کازابلانکا مراکش معرفی شد.
تیمی که یکی از پرافتخارترین تیم‌های قاره آفریقا و مراکش به حساب می‌آید و 13 قهرمانی در لیگ برتر مراکش، ۹ قهرمانی جام حذفی، سه قهرمانی جام باشگاه‌های آفریقا، دو قهرمانی جام کنفدراسیون آفریقا و دو قهرمانی در سوپرجام جام باشگاه‌های آفریقا را در کارنامه درخشان خود دارد. این تیم در حال حاضر با سه برد و دو باخت در جایگاه سوم جدول لیگ مراکش قرار دارد و جالب آنکه با وجود برد در بازی پایانی، مدیران تیم تصمیم به اخراج روزمیر کویکو سرمربی بوسنیایی خود گرفتند و ساپینتو را جایگزین او کردند تا راجا کازابلانکا تبدیل به شانزدهمین باشگاه ریکاردو ساپینتوی ۵۱ ساله در دوران مربیگری‌اش شود. قهرمانی در جام حذفی بلژیک با استاندارد لیژ، سوپرجام ایران با استقلال و قهرمانی با اپوئل نیکوزیا در لیگ قبرس از جمله افتخارات این مربی جنجالی به‌حساب می‌آید. این اولین تجربه ساپینتو در فوتبال آفریقا به حساب می‌آید.

جستجو
آرشیو تاریخی