بیانی: نکونام نتوانست از خارجی‌ها درست بازی بگیرد

در هفته هفتم شاگردان بختیاری‌زاده به مصاف شاگردان رحمتی رفتند؛ نبردی که هیچ یک از آنها چاره‌ای جز برد در آن نداشتند و در نهایت تیم فوتبال استقلال در اولین تجربه سهراب بختیاری‌زاده روی نیمکت این تیم توانست با ارائه نمایشی قابل قبول، هوادار را با نتیجه دو بر یک شکست دهد.
شاهرخ بیانی در خصوص پیروزی استقلال مقابل هوادار اظهار داشت: «تیم استقلال این فصل یک اسکلت‌بندی بسیار خوب و قوی دارد و از اول هم انتظارات از این تیم بالا بود اما چیدمان جواد نکونام و نوع بازی گرفتن از بازیکنان باعث شده بود تا نحوه بازی تیم، دلخواه هواداران نباشد و به قول معروف بازی آنطور که همه می‌خواستند، درنمی‌آمد. نکونام نتوانست از بازیکنان به خوبی بازی بگیرد و به‌خصوص خارجی‌ها زیر نظر نکونام فرصت درخشش نداشتند. از روز اول مشخص بود بازیکنی مثل کاکوتا می‌تواند بسیار اثرگذار و مفید باشد اما جواد به او فرصت بازی نداد. نکونام بهترین ترکیب را در اختیار داشت اما نتوانست بهترین استفاده را هم از آن بکند.»
پیشکسوت استقلال درباره رفتن جواد نکونام از استقلال، ‌یادآور شد: «جواد دوست و همکار من است و من از او به عنوان پیشکسوت باشگاه استقلال تشکر می‌کنم اما این طبیعت فوتبال است و ما باید همیشه ساک‌مان دم در باشد چراکه هر لحظه احتمال جدایی وجود دارد. در دنیای مربیگری، گاهی مربی‌ها در برخی تیم‌ها هر کاری می‌کنند، نتیجه دلخواه حاصل نمی‌شود و در چنین شرایطی بهترین راه ایجاد تغییرات است تا به تیم یک شوک وارد شود و روند تیم اصلاح گردد. از طرفی شرایط تیم استقلال با سایر تیم‌ها هم متفاوت است و هواداران این تیم از مربی انتظار سطح فنی بالا دارند، همین موضوع باعث شده تا در سال‌های اخیر اسامی بزرگی مثل علی منصوریان، محمود فکری و حتی خود جواد نکونام بسوزند.»
بیانی در خصوص انتخاب مربی خارجی برای استقلال توضیح داد: «هر مربی‌ای که برای استقلال انتخاب شود، باید به او زمان داد تا از شرایط فوتبال ایران شناخت پیدا کند و این موضوع زمان‌بر خواهد بود. به نظرم بهتر است باشگاه برای انتخاب یک مربی کاربلد و مناسب، کمیته‌ای فنی متشکل از بزرگان باشگاه تشکیل دهد تا آنها رزومه مربیان را بررسی و بهترین انتخاب را داشته باشند. یکی از مشکلات استقلال و البته فوتبال ما این است که تصمیمات فقط توسط یک نفر گرفته می‌شود و این موضوع باعث ایجاد مشکلات می‌شود. اگر از ابتدای فصل این کمیته فنی در استقلال حضور داشت، خیلی از مشکلات قابل حل بود.»
جستجو
آرشیو تاریخی