پیروزی ناپلئونی اسلوت با سیستم چرخشی

لیورپول تازه اول راه است

لیورپول در دو ماه پیش رو بازی‌های خیلی سخت‌تری نسبت به سفر سلهرست پارک دارد اما برد یک بر صفر مقابل کریستال‌پالاس نشان داد آرنه اسلوت می‌تواند به بازیکنان کلیدی‌اش استراحت بدهد و در عین حال به یک پیروزی مهم برسد حتی اگر ویتژلاو یاروش برای اولین بار در دروازه این تیم قرار بگیرد.
هواداران فاینورد خیلی خوب می‌دانند اسلوت طرفدار استفاده از یک تیم جاافتاده با کمترین تغییر است اما برای بازی عصر شنبه که تنها دو روز و نیم بعد از پیروزی برابر بولونیا در لیگ قهرمانان برگزار شد، مربی هلندی تغییرات زیادی داشت و به نتیجه رسید. اسلوت نسبت به بازی با بولونیا چهار بازیکن را عوض کرد، کاستاس سیمیکاس، کورتیس جونز، دیوگو ژوتا و کودی خاکپو به جای اندی رابرتسون، لوییس دیاس، داروین نونیس و دومینیک سوبوسلای در ترکیب اصلی قرار گرفتند. بعد از تغییرات زیاد بازی جام اتحادیه مقابل وستهام، این بازی بیشترین جابه‌جایی نسبت به مسابقه قبلی را داشت.
چسبیدن به ترکیب جاافتاده از سوی اسلوت با انتقادات زیادی مواجه شد وقتی تیمش سه هفته قبل در خانه به ناتینگهام فارست باخت. این نخستین بازی بعد از فیفادی بود وقتی 10 تا از 11 بازیکن ترکیب اصلی در دو بازی تیم ملی خود در سراسر جهان شرکت کرده بودند. بعد از آن باخت، اسلوت گفت: «اگر استفاده نکردن از سیستم چرخشی دلیل ناکامی باشد، نباید این نخستین باخت من در سال 2024 باشد چون در فاینورد خیلی این کار را نمی‌کردم.»
فاینورد در طول فصل قبل از 25 بازیکن استفاده کرد و در لیگ هلند از این جهت یکی مانده به آخر بود؛ همچنین از نظر تغییر در ترکیب اصلی در بین 18 اردیویسه یازدهم بود. اما برای بازی با پالاس تغییرات زیادی داشت و با یک پیروزی باارزش به دومین تعطیلی فیفادی رفت.
لیورپول بر بازی مسلط بود، 68 درصد مالکیت توپ داشت و بعد از هشت دقیقه به وسیله دیوگو ژوتا به تنها گل بازی رسید. می‌توانستند در نیمه اول به گل‌های بیشتری برسند اما هنوز بی‌رحمی و فرصت‌طلبی لازم را ندارند؛ تیم اسلوت پایش را از روی گاز در نیمه دوم بر نداشت و فشار آورد.
این بازی شاید برای لیورپول گران تمام شد. الکسیس مک آلیستر بین دو نیمه تعویض شد و آلیسون بکر 11 دقیقه مانده به پایان مجبور به ترک زمین شد. کائویمین کلهر که به دلیل مصدومیت دیگری برای دروازه‌بان برزیلی در برد 3 بر صفر دو هفته قبل مقابل بورنموث در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، با بیماری درگیر بود و یاروش که هفت سال است در لیورپول حضور دارد، برای نخستین بار در 23 سالگی برای تیم اول باشگاه بازی کرد. او کم‌تجربه نیست و برای چند تیم قرضی بازی کرده؛ فصل قبل با اشتورم گراتس قهرمان اتریش شده و در تابستان نخستین بازی‌اش را برای جمهوری چک انجام داده اما با بازی‌های سخت پیش رو، لیورپول امیدوار است آلیسون و کلهر برگردند.
در این مدت عیار واقعی تیم اسلوت بعد از شروع فراتر از انتظار این تیم که با کسب 18 امتیاز از هفت بازی و صدرنشینی همراه بوده، مشخص می‌شود. در لیگ برتر با چلسی، آرسنال، برایتون، استون ویلا، ساوتهمپتون، منچسترسیتی، نیوکاسل و اورتون بازی می‌کنند و در لیگ قهرمانان برابر لایپزیگ، بایرلورکوزن و رئال مادرید روبه‌رو می‌شوند.
این بازی همچنین نشان داد لیورپول عاشق بازی‌های ظهر شنبه شده که یورگن کلوپ از آن نفرت داشت. لیورپول دو بازی ظهر شنبه را برده. اسلوت قبل از بازی گفت: «اگر ساعت 12:30 برای بازی سخت است بنابراین من واقعاً مربی احمقی هستم که هر روز ساعت 12 تمرین را شروع می‌کنم.»
به نظر نمی‌رسد از آن دست مربی‌هایی باشد که بخواهد با سیستم کاری لیگ برتر دربیفتد.
پالاس هم که فصل قبل را فوق‌العاده به پایان رساند و از هفت بازی شش برد به دست آورد، هنوز در هفت بازی این فصل بردی نداشته. الیور گلاسنر مجبور شده تیم جدیدی بسازد بعد از آنکه یواکیم اندرسون، میشل اولیسه و جوردن آیو را از دست داد و تروه شالوباه، مکسنس لاکروآ و ادی انکتیه را در روز آخر نقل و انتقالات تابستانی گرفت. هواداران با پایان بازی تیم را هو می‌کردند و باید دید هیأت مدیره تا چه وقت به پای مربی اتریشی که با آینتراخت فرانکفورت قهرمان لیگ اروپا شده، صبر می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی