صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و شصت و دو - ۱۵ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و شصت و دو - ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۵

پیروزی شیرین آلومینیوم در اصفهان، شکست دوباره مس در خانه

تیم ستودنی مازیار زارع

در شبی که دربی نساجی و ملوان به دلیل عدم ورود تماشاگران ملوان به استادیوم حدود 15 دقیقه با وقفه مواجه شد، شاگردان مازیار موفق شدند با کسب یک امتیاز  14 امتیازی شده و موقعیت خود را در بالای جدول تثبیت کنند. در اصفهان شاگردان مجتبی حسینی در یک بازی عجیب چهار بار دروازه‌ی ذوب‌آهن را در خانه حریف گشودند تا تماشاگران اصفهانی با بهت و حیرت ورزشگاه را ترک کنند.
دربی شمالی‌ها در هفته هفتم یکی از زیباترین بازی‌های لیگ بود. تیم نساجی که بازی را خوب شروع کرده بود به گل هم رسید اما بعد از توقف 15دقیقه‌ای بازی به دلیل بیرون ماندن تماشاگران ملوان، جریان بازی کلاً تغییر کرد و این شاگردان مازیار زارع بودند که تا پایان مسابقه بر جریان بازی تسلط داشتند. به‌طوری که اگر کمی دقت کرده بودند الان با سه امتیاز به انزلی برگشته بودند. این بازی زیبا با اتفاقات بسیاری همراه بود. از آتش‌بازی هواداران نساجی که فضای خاصی را به ورزشگاه بخشیده بود تا بازی خوب یامگا با شرایط خاصش. هواداران ملوان حالا بااین بازی می‌توانند از داشتن چنین تیمی به خودشان ببالند. قوی سپید انزلی حالا دیگر برای هر تیمی حریف خطرناکی است. اما ساکت الهامی با این تیم کار سختی دارد و باید تغییراتی در تفکرات فنی‌اش ایجاد کند. هواداران نساجی انتظارات بیشتری از او دارند.

محرم در برزخ
مس رفسنجان برای دومین هفته متوالی شکست را پذیرفت. آنها هفته گذشته به چادرملو باختند و این هفته هم با یک ضربه پنالتی که البته به آن اعتراض داشتند نتیجه را به شمس‌آذر واگذار کردند. برای محرم نویدکیا کسب یک پیروزی از شش بازی نتیجه قابل دفاعی نیست. از طرفی او چند بازیکن خارجی را به خدمت گرفته که تا این لحظه کارآیی خوبی نداشتند. ادامه این روند کار را برای او به مراتب سخت‌تر از قبل می‌کند. فرصت‌سوزی بازیکنان این تیم امتیازهای باارزشی را از آنها گرفته و محرم از این وضعیت بشدت ناراحت است. اما سعید دقیقی که تا قبل از این بازی هم نتوانسته بود انتظارات هوادارانش را برآورده کند حالا با این پیروزی تا حدودی ثبات را به تیمش برگردانده و با آرامش بیشتری به بازی‌های آینده نگاه می‌کند. البته تیم او هنوز کار دارد. چرا که در همین بازی مسی‌ها چندین فرصت عالی را از دست دادند و میهمان هم فقط در دقیقه 90+7 می‌توانست به گل دوم دست پیدا کند.
 
ذوب ذوب‌آهن و تشویق حدادی‌فر
بدون شک بدبین‌ترین هوادار ذوب‌آهن هم فکرش را نمی‌کرد که تیمش در خانه چنین شکستی را متحمل شود. آنها در تمام طول بازی صاحب تک‌موقعیت‌هایی شدند اما این اراکی‌ها بودند که بازی را در اختیار داشتند. شاگردان مجتبی حسینی در نیمه دوم، بازی به مراتب بهتری را به نمایش گذاشتند و در واقع نیمه مربیان را بردند. بعد از به ثمر رسیدن سومین گل آلومینیوم، هواداران ذوب آهن ورزشگاه را ترک کردند، آنها در دقایق پایانی بازی قاسم حدادی‌فر بازیکن سال‌های نه‌چندان دور این تیم را تشویق کردند. هر چه از زمان بازی می‌گذشت ناهماهنگی میان شاگردان محمد ربیعی بیشتر به چشم می‌آمد. اراکی‌ها که کاملاً بازی را در اختیار داشتند گل چهارم را هم زدند تا ذوبی‌ها برای خروج از این وضعیت به فکر چاره باشند. نیما نکیسا که از ابتدای فصل بشدت از سرمربی‌اش حمایت می‌کرد حالا باید دید اولتیماتومی به او می‌دهد یا نه. از آن طرف آلومینیوم بسیار هماهنگ نشان داد و هوادارانش هم بسیار امیدوار هستند که تیم‌شان به روزهای خوبش برگردد.
مارکو در حسرت برد
بازی خرم‌آبادی‌ها مقابل گل‌گهر سیرجان درحالی آغاز شد که مارکو اورلیو سرمربی جدید خیبر برای دومین بار روی نیمکت خیبر حضور داشت و امیدوار بود که در بازی  خانگی به برتری و سه امتیاز بازی برسد.
هر چند بازی خیبر مقابل گل‌گهر سیرجان قطعاً بازی راحتی نبود و سیرجانی‌ها هم با توجه به نتایج کسب شده امیدوار بودند در این بازی نتیجه خوبی را به دست بیاورند.
با وجود برخی موقعیت‌ها برای خیبری‌ها در نیمه اول بازی، این بازی نیمه نخست گلی نداشت و تیم‌ها بدون گل زده و با تساوی به رختکن رفتند. در نیمه مربیان تلاش سیرجانی‌ها بیشتر شد، اما باز هم گلی از خط دروازه‌ها رد نشد تا بازی بدون گل و با تساوی به پایان برسد.
با این نتیجه گل‌گهر سیرجان 9امتیازی شد و در رده ششم قرار گرفت و خیبر خرم‌آباد هم با 6 امتیاز در جایگاه دهم ایستاد.

جستجو
آرشیو تاریخی