صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و شصت و دو - ۱۵ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و شصت و دو - ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

مصاحبه و خبر

دنیامالی: گردشگری ورزشی در دولت چهاردهم توسعه می‌یابد
وزیر ورزش اعلام کرد، یکی از موضوعات مهمی که در این دوره به دنبال توسعه آن هستیم، گردشگری ورزشی است. احمد دنیامالی با اشاره به اهمیت گردشگری ورزشی اظهار کرد: «حوزه گردشگری ورزشی در دولت چهاردهم به طور حتم توسعه خواهد یافت و از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌ها برای رونق این حوزه آغاز شده است. خوشبختانه همکاری‌های خوبی بین وزارت ورزش و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این باره وجود دارد و آمادگی کامل داریم تا در حوزه گردشگری ورزشی با این وزارتخانه همکاری‌های خود را تقویت کنیم. دولت چهاردهم به حوزه گردشگری توجه ویژه‌ای دارد و در این میان هر موضوعی که با گردشگری ارتباط داشته باشد مورد توجه و اهمیت است. توسعه گردشگری ورزشی علاوه بر جذب گردشگران خارجی می‌تواند باعث درآمدزایی، ایجاد اشتغال و ارزآوری برای کشور شود. توسعه گردشگری ورزشی می‌تواند باعث معرفی و شناساندن بیشتر ایران به کشورهای مختلف شود و افراد با جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های فرهنگی، ورزشی و گردشگری ایران بیش از پیش آشنا می‌شوند.»


قلعه‌نویی برای شمسایی تصمیم می‌گیرد
بررسی کارنامه فوتسال در کمیته فنی
 تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۴ در کشور ازبکستان تن به شکست مقابل مراکش داد تا وحید شمسایی به همراه اعضای این تیم خیلی زود به کشور بازگردند. حذف زودهنگام فوتسال ایران انتقادهایی را علیه مدیریت این رشته توسط احسان اصولی و همچنین مربیگری شمسایی مطرح کرد تا حالا کمیته فنی فدراسیون فوتبال با حضور مجید جلالی، محمود شیعی، احمد خداداد و امیر قلعه‌نویی عملکرد این تیم را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند. قرار است شمسایی نیز در نشست کمیته فنی شرکت کرده و توضیحات خود را در این خصوص ارائه دهد تا کمیته فنی فدراسیون فوتبال نتیجه‌گیری‌های خود را در اختیار هیأت رئیسه فدراسیون قرار دهد. همچنین پس از بررسی آنها قرار است در خصوص ادامه همکاری شمسایی با فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیری شود.


قضاوت داوران ایرانی در لیگ قهرمانان بانوان
دیدار دو تیم هیوندای استیل کره جنوبی و صباح مالزی از گروه B مرحله دوم لیگ قهرمانان بانوان آسیا در حالی روز جمعه 13 مهرماه در شهر ووهان چین برگزار شد که مهسا قربانی به عنوان داور این بازی را قضاوت کرد. کمک‌های وی از تایلند و داور چهارم از سوریه برای این مسابقه انتخاب شده بود.
همچنین تیم خاتون بم نماینده کشورمان نیز در گروه B  به مصاف تیم‌های ملبورن‌سیتی استرالیا، کالج اسکالرز تایلند و کایا ایلویلو فیلیپین می‌رود.
این مسابقات در ۳ گروه ۴ تیمی برگزار می‌شود و ۲ تیم برتر هر گروه به همراه ۲ تیم برتر سوم راهی مرحله بعدی این رقابت‌ها می‌شوند.


تختی بعد از 6 سال میزبان لیگ برتر شد
جوادی: بازسازی تختی حدود
۷۰ میلیارد هزینه داشت
استادیوم فوتبال مجموعه ورزشی تختی، با تلاش شبانه‌روزی مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و مجموعه، با دیدار دو تیم پرسپولیس و چادرملو در چهارچوب رقابت‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، مورد بهره‌برداری مجدد قرار گرفت.
مدیرکل ورزش و جوانان در این ارتباط گفت: «خوشبختانه حاصل زحمات شبانه‌روزی همکاران من در تمامی بخش‌های اداره کل و زیرمجموعه‌های آن، به گونه‌ای بود که طی بازدید نمایندگان سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس و اعضای شورای تأمین از بخش‌های مختلف ورزشگاه تختی از جمله زمین چمن شماره یک و دو، گیت‌های ورودی بخش بانوان، سکوها، اتاق کنفرانس، نور، تجهیزات، رختکن‌ها و …، ضمن ابراز رضایت از روند کار، ورزشگاه تختی را برای برگزاری لیگ، مورد تأیید قرار دادند.»
«علی جوادی» میزان هزینه بازسازی ورزشگاه تختی را حدود ۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: «به جز پرسپولیس که حدود ۴ میلیارد تومان برای بازسازی ورزشگاه تختی کمک کرد، بقیه منابع برای بازسازی از طریق وزارت ورزش و جوانان، سازمان برنامه و بودجه و اداره کل ورزش و جوانان تأمین شده و زمان بازسازی ورزشگاه تختی حدود یک سال و نیم طول کشیده است. با توجه به پیگیری‌هایی که دکتر دنیامالی وزیر ورزش و جوانان طی چند روز گذشته از موضوعات عمرانی ورزشگاه تختی داشتند، بسیار امیدواریم با حمایت‌هایی که صورت گرفته و می‌گیرد، مجموعه ورزشی تختی شرایط خیلی خوبی پیدا کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی