صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و شصت و دو - ۱۵ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و شصت و دو - ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

نخودی باید از نیروی جوانی‌اش استفاده کند

طلایی: رقابت در 92 کیلوگرم جنگ لحظه‌هاست

محمد طلایی پیشکسوت و مربی کشتی آزاد شرایط ملی‌پوشان برای حضور در رقابت‌های جهانی را خوب می‌داند و معتقد است آزادکاران ایران چیزی از رقبایشان کم ندارند. طلایی درباره شرایط کامران قاسم‌پور و سطح مسابقات جهانی گفت: «کامران کمتر از حریفانش نیست و حتی در زیرگیری از حریفان خود بهتر است اما نوع تاکتیک، مبارزه، تمرکز و شرایط آمادگی مهم است چون جنگی تمام عیار در راه است. سطح مسابقات با توجه به حضور عبدالرشید سعدالله‌یف، دیوید تیلور و کامران قاسم‌پور بالاست و فکر می‌کنم رقابت جذابی بین آنها برگزار شود. کامران یک کشتی‌گیر تراز اول است و کشتی‌گیران حاضر در این مسابقه، جزو بهترین‌ها هستند. رقابت بین این سه کشتی‌گیر جنگ لحظه‌هاست و امیدوارم قاسم‌پور در جدال با حریفان خود موفق کار کند.»
او بااشاره به احتمال رویارویی جردن باروز و محمد نخودی گفت: «نخودی مقابل جردن باروز باید از نیروی جوانی‌اش استفاده کند. باروز یک کشتی‌گیر شناخته شده است که همه سبک کشتی او را می‌شناسند و جایی‌که می‌توان او را غافلگیر کرد بحث آمادگی جسمانی‌اش است. نخودی باید فاصله را هم با جردن باروز حفظ کند تا اسیر زیرگیری‌های او نشود. نخودی کشتی‌گیر کمی نیست، او مدال‌دار است و شرایط جسمانی و روانی او در این مسابقه خیلی اهمیت دارد.»
مربی کشتی آزاد در مورد رضا مؤمنی که برای اولین بار صاحب دوبنده تیم ملی شده است، گفت: «او تلاش زیادی کرده به دوبنده تیم ملی برسد. جوان است و کمتر او را می‌شناسند اما می‌تواند از این موقعیت خوب استفاده کند. امیدوارم مؤمنی بتواند کشتی‌های خوبی بگیرد و مدال‌آور باشد.» طلایی معتقد است، کشتی‌گیران ایران چیزی از رقبای خود کم ندارند: «تیم ملی نمایندگان خوبی دارد و کشتی یک ورزش بی‌‌رکورد است که جنگ لحظه‌ها خواهد بود. عوامل زیادی در برد و باخت کشتی‌گیران تأثیرگذار است. خیلی مهم است که یک کشتی‌گیر روی تشک تمام فاکتورهای لازم را به همراه داشته باشد. هیچ یک از نمایندگان کشتی ایران از حریفان خود کمتر نیستند.»
جستجو
آرشیو تاریخی