اردوگاه آبی

بازگشت نکونام همراه تیم به تهران
 شائبه‌های زیادی وجود دارد که بعد از باخت استقلال در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا جواد نکونام سرمربی استقلال همراه تیم به ایران برنگشته است. درحالی‌که استقلال مقابل تیم السد قطر در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا دو بر صفر شکست خورد، شایعات زیادی مطرح شد که نکونام همراه کاروان آبی‌پوشان به ایران برنگشته است، اما برخلاف این شایعات سرمربی استقلال بعد از پایان بازی در کنار باقی استقلالی‌ها از قطر خارج شده و تیم را تا ایران همراهی کرده است. بعد از نتایج ضعیف اخیر تیم، بویژه باخت در دربی هجمه‌ها علیه نکونام اوج گرفت و حالا بعد از ناکامی مقابل السد در لیگ نخبگان آسیا چنین حواشی مطرح شده است.
 

واکنش رضاییان به یک ادعا
رامین رضاییان مدافع استقلال در صحبت‌هایی متفاوت ادعای یک مجری معروف سابق تلویزیون درباره درگیری با جواد نکونام سرمربی تیم، بین دو نیمه دربی را رد کرده است. درحالی‌که این مجری ادعا کرده بود رضاییان بین دو نیمه دربی با نکونام درگیر شده و به او گفته است که تاکتیکش به سبک بازی او نمی‌خورد، حالا این مدافع بعد از بازی با السد قطر این درگیری را تکذیب کرده و ادعای این مجری را دروغ خوانده است. به نظر می‌رسد برخی اخبار نادرست به حواشی اخیر استقلال دامن زده که ماجرای مجری و رضاییان نیز از این دست اخبار است.
 

حل مشکل ساپینتو
 در صورت بازگشت
این روزها بحث بازگشت ریکاردو ساپینتو سرمربی سابق آبی‌پوشان به استقلال دوباره داغ شده است. درحالی‌که بعد از نتایج ضعیف نکونام در لیگ برتر و باخت مقابل السد قطر او از این تیم جدا شد ، ساپینتو به یکی از گزینه‌های مسئولان استقلال برای برعهده گرفتن هدایت آبی‌پوشان تبدیل شده است. او آخرین بار در لیگ برتر ایران از سوی کمیته انضباطی 4 ماه محروم شد که بعد از این حکم ایران را ترک کرد و حالا در صورتی که مسئولان استقلال تصمیم به بازگشت او بگیرند، ساپینتو می‌تواند با سپری کردن 2 ماه از محرومیتش، 2 ماه دیگر را به صورت تعلیقی بگذراند که در این صورت مشکلی برای هدایت آبی‌پوشان نخواهد داشت. حالا باید دید چه چیزی در انتظار استقلال است و آیا پای سرمربی جنجالی پرتغالی بار دیگر به لیگ برتر ایران باز می‌شود یا نه.
 

تمرینات استقلال تعطیل شد
تمرینات تیم استقلال بعد از بازگشت به ایران تعطیل شد. درحالی‌که استقلال بعد از باخت دو بر صفر مقابل السد، قطر را ترک کرده و به ایران برگشت، حالا طبق شنیده‌ها فعلاً تمرینی در کار نیست. این‌طور که شنیده می‌شود فعلاً اردوی آبی‌پوشان تعطیل شده است. این درحالی است که استقلال شنبه 14مهر باید مقابل تیم هوادار در چهارچوب لیگ برتر ایران به میدان برود. آبی‌پوشان درحال حاضر با 5 امتیاز در رده یازدهم جدول لیگ برتر ایران جا دارند که این بدترین شروع چندسال اخیر این تیم در لیگ برتر ایران بوده است.
 

انتقاد دین‌محمدی
به مسئولان استقلال
بسیاری از پیشکسوتان استقلال بعد از باخت این تیم مقابل السد قطر کاسه صبرشان لبریز شده و به انتقاد از نکونام پرداخته‌اند. سیروس دین‌محمدی یکی از کسانی است که بعد از شکست آبی‌پوشان لب به انتقاد باز کرده و مسئولان استقلال را بازخواست کرده است که چرا بعد از باخت در دربی، با استعفای نکونام مخالفت کرده و اجازه دادند او با تیم به قطر سفر کند. نه‌تنها او بلکه بسیاری از کارشناسان دیگر هم معتقدند که باخت مقابل سرخپوشان بهترین فرصت بود تا با استعفای نکونام موافقت شده و او از تیم جدا شود.
 

اشتباهات داوری به ضرر استقلال
حیدر سلمانی کارشناس داوری معتقد است که در بازی استقلال مقابل السد قطر، داوری به ضرر شاگردان نکونام بوده است. درحالی‌که تیم استقلال در قطر نتوانست از سد شاگردان سانچس عبور کرند و با دو گل نتیجه بازی را واگذار کرد، سلمانی اعتقاد دارد نه‌تنها بعد از خطای سنگین روی مهرداد محمدی باید پنالتی اعلام می‌شد، بلکه یک پنالتی هم به ضرر استقلال در این بازی اعلام شده است تا داوری‌ها به ضرر آبی‌پوشان باشد. این صحبت‌ها درحالی است که به نظر می‌رسد تیم نکونام تاکتیک لازم برای برد مقابل السد را نداشت و اشتباهات فردی مثل گل به خودی سیدحسین حسینی هم در این میان بی‌تأثیر نبوده است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی