صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هفت - ۰۹ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هفت - ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۷

اردوگاه آبی

وضعیت نامطلوب سانچز
شاید از یک منظر بتوان وضعیت السد را در لیگ داخلی با استقلال همتراز دانست. این تیم نیز در جدول لیگ ستارگان وضعیت مناسبی ندارد. السد از ۶ بازی با ۳ برد و ۳ باخت ۹ امتیاز دارد و در رده پنجم است. از نتایج عجیب السد باید به دو برد ۵ گله مقابل قطر اس‌سی و الشمال و شکست ۵ گله مقابل الدحیل اشاره کرد. گفته می‌شود جایگاه فیلیکس سانچز، سرمربی تیم السد نیز به واسطه این نتایج سست است و چنانچه او نیز نتیجه مناسب را نگیرد از تیمش کنار گذاشته خواهد شد.
 

استقلال آبی، السد سفید
ایمان عالمی، سرپرست تیم استقلال در نشست هماهنگی قبل از بازی با همتای قطری خود حاضر شد و در مراسم رونمایی از پیراهن دو تیم شرکت کرد. در این نشست مقرر گردید هر دو تیم با پیراهن‌های اول خود بازی کنند. با توجه به اینکه حق انتخاب با میزبان است و السد هم همیشه پیراهن سفیدو مشکی تن می‌کند، مانعی سد راه استقلال برای پوشیدن پیراهن آبی وجود نداشت و نماینده کشورمان توانست از پیراهن اول خود در این بازی استفاده کند. پیراهن دوم استقلال در لیگ نخبگان آسیا سفید است اما سابقه داشته که استقلال با رنگ طوسی نیز در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود.


10 بار رویارویی دو تیم
استقلال و السد از دیرباز تاکنون بارها و بارها رخ در رخ هم قرار گرفته‌اند و بازیکنان ایرانی قابل توجهی نیز در ترکیب این تیم قطری به میدان رفته‌اند. مجید نامجومطلق سابقه بازی برای السد را دارد و به همین دلیل دو باشگاه قرابت و نزدیکی بسیاری با یکدیگر ایجاد کرده‌اند. از جنبه بازی‌های رسمی نیز دو تیم تاکنون 10 بار رخ‌دررخ هم قرار گرفته‌اند که حاصل این تقابل‌ها، ۵ برد برای استقلال، ۴ تساوی و یک برد برای السد بوده است. آخرین تقابل استقلال مقابل السد در چهارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۹۷ برگزار شد که در قطر به تساوی ۲-۲ انجامید. در این سال‌ها استقلال یک‌بار با مربیگری منصوریان، السد را در تهران در ضربات پنالتی شکست داده اما نکته عجیب این است که استقلال نزدیک به ۲۲ سال است السد را در جریان بازی شکست نداده!


داوران کره‌ای بازی را سوت می‌زنند
قضاوت بازی‌های لیگ نخبگان از حساسیت زیادی برخوردار است و نگاه‌ها به تصمیماتی است که تیم داوری دراین بازی اتخاذ خواهند کرد. با توجه به اینکه از سیستم کمک‌داور ویدیویی استفاده می‌شود نباید نگرانی آنچنانی وجود داشته باشد اما به هرشکل نگاه‌ها امشب به سوت آقای کیم‌جونگ هیوک از کره جنوبی است که به عنوان داور وسط ایفای نقش خواهد کرد. کمک‌های این داور کره‌ای نیز پارک کیونیونگ از کره‌جنوبی و ژانگ جونگپیل خواهند بود. داور چهارم هم عمر مبارک الیعقوبی از عمان است.


السد با 80 درصد خارجی
یکی از نکات مهم درباره ترکیب تیم فوتبال السد قطر این است که حریف از بازیکنان خارجی بسیاری در ترکیب خود استفاده می‌کند و بر اساس سنتی که کشورهای عربی در سال‌های متمادی پیش گرفته‌اند بازیکنان دورگه بسیاری در ترکیب خود دارند. درباره ترکیب السد نیز گفته می‌شود که حریف امشب استقلال از 80 درصد بازیکنان خارجی در ترکیب خود بهره خواهد گرفت و فقط 20 درصد از ترکیب تیمش بومی هستند. اسامی خارجی‌های قطر به این شرح است: رومن سایس، اوتاویو، عطال، کامارا، اوریبی، تورس، گونزالس، انریکه و موخیکا (البته 2 بازیکن خارجی دیگر وناس و بوناصر هنوز معلوم نیست مقابل استقلال بازی می‌کنند یا خیر).


شایعات پشت حسینی و رضاییان
در آستانه بازی استقلال مقابل السد شایعات متعددی درباره نارضایتی نکونام از عملکرد این دو بازیکن بعد از دربی شنیده شد. حتی برخی منابع مدعی شدند دو بازیکن از سوی نکونام مقابل السد به کار گرفته نخواهند شد تا به نوعی تنبیه شوند اما خبرهای رسیده به خبرنگار ایران ورزشی حکایت دیگری دارد و فرد نزدیک به کادر فنی استقلال اعلام کرد که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و نکونام براساس شرایط بازی و بدون توجه به اشتباهات فردی دربی نفراتش را انتخاب خواهد کرد. بنابراین شانس هر دو بازیکن برای بازی در ترکیب اصلی بسیار بالاست.


محل بازی با تراکتور اعلام شد
در حالی که همه نگاه‌ها به بازی امشب استقلال مقابل السد است و بسیاری از استقلالی‌ها دوست دارند این بازی با برتری تیم‌شان به پایان برسد تا صدرنشینی در قاره آسیا تداوم یابد اما در عین حال نسبت به بازی‌های آینده استقلال نیز حساسیت‌های زیادی وجود دارد. این تیم بعد از بازی با السد باید مقابل هوادار قرار بگیرد اما بعد از آن باید خود را آماده بازی مقابل تراکتور کند که گفته می‌شود این بازی به احتمال زیاد در ورزشگاه تختی تهران برگزار خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی