صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هفت - ۰۹ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هفت - ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۷

دستیار خارجی چه کار خاصی برای استقلال می‌کند؟

بیانی: نکونام دیر تعویض می‌کند

 فائزه زمانی
خبر‌نگار


 در شرایطی که جواد نکونام بعد از باخت در دربی استعفا کرده بود با مخالفت مسئولان باشگاه، پای پرواز همراه تیم به قطر رفت تا آبی‌پوشان امشب با هدایت او مقابل السد قطر قرار بگیرند. در حالی که به نظر می‌رسد استقلال حال و احوال خوبی ندارد، شاهرخ بیانی پیشکسوت استقلال معتقد است معضل اصلی آبی‌پوشان حاشیه‌ها است که باید مدیریت می‌شد اما این اتفاق نیفتاد.
 
 به نظر می‌رسد استقلال با شرایط روحی و روانی نامطلوبی به استقبال بازی با السد می‌رود، بازی امشب را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
شرایط استقلال خوب است اما متأسفانه خودشان تیم را به حاشیه می‌برند. نکونام خودش این فصل تیم را بست و بازیکنان خوبی در اختیار دارد، فقط باید حواشی مدیریت می‌شد که متأسفانه این اتفاق نیفتاد. با توجه به اینکه بازی در قطر است، استقلال کار سختی دارد اما با یک تاکتیک مناسب می‌تواند السد را ببرد.
 معضل اصلی استقلال در این ایام به اعتقاد شما چیست و چطور می‌شود آن را برطرف کرد؟
ماجراهای استعفا و بازگشت مجدد نکونام همه و همه به مدیریت باشگاه برمی‌گردد. به هرحال فشار روی جواد زیاد است و زمانی که حواشی به مربی هجوم بیاورد، بهترین راه استعفا است. تنها معضل استقلال حاشیه است. آبی‌پوشان نیاز دارند تا از نظر روحی و روانی روی خود کار کنند. نکونام باید کمی تغییر تاکتیک بدهد و از مهره‌های خارجی‌اش بهتر استفاده کند. معمولاً تعویض‌های او مشکل دارد و 5 دقیقه آخر بازی یاد این می‌افتد که باید بازیکن تعویض کند. در دقایق آخر کاری از دست بازیکنی برنمی‌آید و او باید زودتر به فکر جابه‌‎جایی مهره‌هایش بیفتد. ما بازیکن خارجی نیاوردیم که 5 دقیقه آخر بازی کند.
 در شرایطی که با حضور هلدینگ پیش‌بینی می‌شد استقلال این فصل وضعیت بهتری داشته باشد اما بدترین شروع چندسال اخیر را در لیگ برتر داشته است. چه فکری باید به حال این تیم کرد؟
این بدترین شروع استقلال در سال‌های اخیر لیگ برتر بوده است. قرار گرفتن در رده یازدهم جدول با 5 امتیاز در شأن تیمی مثل استقلال نیست. کادرفنی باید جوابگوی نتایج داخل زمین و مدیریت هم جوابگوی مسائل بیرون از زمین باشد. نکونام و مسئولان باشگاه باید اختلافات را کنار بگذارند تا آرامش به تیم برگردد.
 نکونام از اول فصل به دنبال دستیار خارجی بود و خودش یکی از معضلات تیم را این مسأله می‌داند. اضافه شدن یک مربی خارجی به کادرفنی نمی‌تواند کارساز باشد؟
من این موضوع را قبول ندارم. مربی خارجی چه کاری می‌تواند برای استقلال انجام دهد؟ مربیان خوبی مثل غلام‌پور، رجبی و نوازی در کنار نکونام هستند. مربی خارجی که نمی‌تواند معجزه کند یا تاکتیک تیم را عوض کند. این خود نکونام است که باید حرف اول و آخر را بزند و سیستم تیم را تعیین کند. در حال حاضر استقلال خوب بازی نمی‌کند و به همین دلیل هم نتیجه نمی‌گیرد. از مهره‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود و تعویض‌ها به موقع نیست، اینها مشکلات فنی استقلال هستند نه نبود مربی خارجی. استقلال نه از لحاظ مالی و نه از نظر بازیکن مشکلی ندارد، بنابراین نمی‌توانند این موضوعات را بهانه کنند. مشکل جای دیگری است.

جستجو
آرشیو تاریخی