صدرنشینی مقتدرانه فجرسپاسی وچند مدعی صعود

فشرده‌ترین جدول ممکن در لیگ یک


جدول فصل جدید لیگ آزادگان با برگزاری چهار هفته ابتدایی لیگ تا حدی شکل گرفته و می‌توان چهره مدعیان این فصل را پس از برگزاری چهار مسابقه اول شناسایی کرد. بی‌تردید موفق‌ترین تیم فصل تا اینجا که خود را به عنوان مدعی اول مطرح کرده، فجرسپاسی پیروز قربانی است که در هر چهار مسابقه ابتدایی فصل خود به پیروزی رسیده است. فجر که هر چهار مسابقه خود را با پیروزی یک بر صفر به پایان رسانده، با استحکام بالا در خط دفاعی خود نشان داده که می‌تواند یکی از مدعیان جدی صعود به لیگ برتر و تکرار دستاورد شمس‌آذر و خیبر در صعود زودهنگام به بالاترین سطح فوتبال ایران باشد. ضمن اینکه پیروز قربانی با وجود نتایج نسبتاً قابل‌قبول در تیم‌های سردار بوکان و نفت و گاز گچساران، تاکنون موفق نشده به لیگ برتر صعود کند و انگیزه‌های زیادی برای تداوم موفقیت‌های ابتدای فصل خود خواهد داشت.
پس از فجرسپاسی ۱۲ امتیازی، هشت تیم جدول در حال حاضر هفت امتیاز دارند که به جذابیت‌های جدول لیگ افزوده است. پیش از شروع فصل کمتر کسی تصور می‌کرد که سه تیم بعثت کرمانشاه با علی نظرمحمدی، شهرداری نوشهر با رضا ربیعی و آریو اسلامشهر با وحید بیاتلو، جزو مدعیان صعود به لیگ برتر باشند اما این سه تیم، موفق به کسب هفت امتیاز شده‌اند و در چهار رتبه بالایی جدول قرار گرفته‌اند. هر چند تا پایان فصل، مسیر زیادی باقی مانده و باید دید این تیم‌ها که تجربه کمتری نسبت به سایر مدعیان در کورس سنگین صعود به لیگ برتر دارند، می‌توانند موفقیت خود را تداوم بخشند یا خیر. مدعیان سنتی لیگ یک مثل پیکان، صنعت نفت، سایپا و پارس‌جنوبی جم، دیگر تیم‌های هفت امتیازی حاضر در جدول هستند و در این بین، نام تیم مس شهر بابک با هدایت محمود فکری نیز خودنمایی می‌کند. مشخصاً این نزدیکی جدول و آمادگی بالای تیم‌های مختلف، نوید یک فصل جذاب در لیگ یک را می‌دهد.
جالب اینکه بهترین خط حمله لیگ تا پایان هفته چهارم، در اختیار مس سونگون محمد نصرتی است که با پنج امتیاز، در رده دوازدهم قرار گرفته است. در پایین جدول نیز اوضاع تیم نفت مسجدسلیمان با چهار شکست و تنها یک گل‌زده، چندان جالب به نظر نمی‌رسد. علی‌اصغر کلانتری سرمربی باتجربه تیم نفت مسجدسلیمان پس از شکست مقابل داماش گیلان، با اشاره به اینکه تیمش تنها ۱۱ بازیکن آماده در اختیار دارد، برای استعفا از هدایت این تیم سابقاً لیگ برتری اعلام آمادگی کرد و باید دید سرنوشت نیمکت نفت مسجدسلیمان به کجا می‌رسد. شهرداری آستارا، نیروی زمینی و پالایش نفت بندرعباس، دیگر تیم‌های لیگ هستند که هنوز بردی را به اندوخته‌های خود اضافه نکرده‌اند.

 

آژیر خطر در مسجدسلیمان

هفته چهارم لیگ دسته اول فوتبال کشور روز شنبه ۷ مهر با انجام ۹ بازی پیگیری شد که تیم فجرسپاسی شیراز با هدایت پیروز قربانی موفق شد چهارمین پیروزی متوالی خود را در فصل جدید جشن و مقتدرانه با ۱۲ امتیاز در صدر جدول قرار بگیرد. در پایان هفته چهارم ۸ تیم ۷ امتیازی به ترتیب در رده‌های دوم تا نهم بر حسب تفاضل گل قرار گرفته‌اند که نشان از حساسیت این رقابت‌ها دارد. تیم‌های بعثت کرمانشاه، شهرداری نوشهر، آریو اسلامشهر، پیکان، صنعت‌نفت آبادان، مس شهر بابک، سایپا و پارس‌جنوبی جم تیم‌های ۷ امتیازی لیگ دسته اول هستند. تیم‌های نیروی زمینی و شهرداری آستارا با یک امتیاز و تیم مسجدسلیمان هم بدون امتیاز سه تیم انتهای جدول را تشکیل می‌دهند.
نتایج دیدارهای هفته چهارم لیگ دسته اول به شرح زیر است:
مس شهر بابک صفر      پارس جنوبی جم صفر
فجرسپاسی یک     شهر راز صفر
شهرداری نوشهر ۳      پیکان یک
نیروی زمینی صفر    نفت و گاز گچساران یک
بعثت ۲      صنعت نفت صفر
مس سونگون ۳      آریو ۳
شهرداری آستارا صفر      مس کرمان صفر
نفت مسجد سلیمان صفر     داماش گیلان یک
پالایش نفت صفر     سایپا یک

جستجو
آرشیو تاریخی