صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و شش - ۰۸ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و شش - ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

خبر

پایان بلاتکلیفی با رونمایی
از گزینه‌های نیمکت تیم المپیک
عبدی و دو سرمربی لیگ برتری کاندیدای مربیگری تیم امید
پس از حذف تیم فوتبال امید کشورمان از مقدماتی المپیک ۲۰۲۴ پاریس هنوز سرمربی جدید برای این تیم انتخاب نشده تا معضلی برای فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک شکل گیرد. کمیته فنی فدراسیون فوتبال دو گزینه خود را به هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم امید اعلام کرده است. بر این اساس دو مربی جوان که سابقه هدایت تیم‌های لیگ برتری را در کارنامه خود دارند گزینه‌های کمیته فنی هستند. همچنین از حسین عبدی، سرمربی فعلی تیم جوانان که در دوران حضور در تیم نوجوانان توانست عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد نیز به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های هدایت تیم امید نام برده می‌شود. نسلی که همراه با عبدی در تیم نوجوانان بودند، اکنون در تیم جوانان حضور دارند و سال آینده نیز این نسل شامل تیم امید خواهد شد تا یکی از معیارها برای گزینه شدن حسین عبدی برای هدایت تیم امید همین موضوع باشد. قرار است از بین این سه یک نفر به عنوان سرمربی جدید تیم امید انتخاب شود.


پرونده حضور افشین قطبی
در تیم ملی بسته شد
طی ماه‌های اخیر بحث علاقه امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به اضافه شدن افشین قطبی به کادرفنی تیم ملی مطرح شد و حتی قطبی هم از این موضوع استقبال کرده بود. با گذشت زمان و انجام بازی‌های تیم ملی در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ صحبت جدیدی مبنی بر حضور قطبی در تیم ملی شنیده نشد و پیگیری‌ای هم در این رابطه صورت نگرفت تا پرونده حضور سرمربی سابق تیم ملی در جمع دستیاران قلعه‌نویی در حد حرف باقی بماند و پروژه حضور او در تیم ملی بسته شد. تیم ملی فوتبال ایران در سومین بازی خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ روز ۱۹ مهر در تاشکند رودرروی تیم ملی ازبکستان قرار خواهد گرفت و روز ۲۴ مهر نیز به مصاف تیم ملی قطر در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد خواهد رفت.


توقف خانگی الوحده
در حضور نوراللهی
در آخرین بازی هفته چهارم لیگ برتر فوتبال امارات تساوی 2-2 میان تیم‌های الوحده ابوظبی و بن‌یاس رقم خورد. گل‌های تیم الوحده را عمر خریبین (5+45) و عبداله حمد محمد سالمین (47) وارد دروازه حریف کردند. یوسف نیاکاته (35) و خوان بائوزا (64) نیز زننده دو گل بن‌یاس بودند. احمد نوراللهی در این مسابقه در ترکیب اصلی الوحده بازی کرد و 90 دقیقه در زمین حضور داشت. تیم فوتبال الوحده ابوظبی با اندوخته هفت‌امتیازی در جدول 14 تیمی لیگ برتر امارات رتبه چهارم را در اختیار دارد.


نیمکت‌نشینی بهترین بازیکن آسیا در دیدار سرنوشت‌ساز
انتظار ابدی برای کسب عنوان قهرمانی جام جهانی ادامه خواهد داشت و استدلال زیادی پشت شکست تیم ملی برابر مراکش وجود دارد. یکی از آنها، نیمکت‌نشینی دائم سعید احمدعباسی بهترین گلزن و بازیکن جام ملت‌های آسیا 2024 مقابل قهرمان آفریقا بود. ستاره‌ای که قرار بود با استراحت در آخرین بازی مرحله گروهی با فرانسه، در این دیدار سرنوشت‌ساز در دسترس باشد و از توانایی‌ها و قابلیت‌های او بهره ببرند. با این حال، بازیکن رأس و گلزن قهار تیم ملی دقایق بسیار کمی را به میدان رفت و زمان حضور او در زمین مسابقه حدود هشت دقیقه تخمین زده شد. اینکه شمسایی در جام ملت‌های آسیا و بازی‌های دوستانه مهره کلیدی بزرگی همانند سعید احمدعباسی را داشته که برایش دستاوردها و پیروزی‌های مهمی را به ارمغان آورده، نیمکت‌نشینی‌اش بسیار بحث‌برانگیز بوده و مشخص نیست که سرمربی تیم ملی چه تاکتیک و اهدافی را در سر داشته است. نکته جالب، پنالتی باد آورده برای تیم ملی در ثانیه پایانی، با حرکت انفرادی احمدعباسی و خطای بازیکن حریف بر روی او بوده است. به هر حال، ماشین گلزنی تیم ملی در جام جهانی 2024 با یک هت‌تریک به کار خود پایان داد، اما نیمکت‌نشینی او مسأله‌ای است که کمتر فوتسال‌دوستی با آن کنار می‌آید.

جستجو
آرشیو تاریخی