صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و شش - ۰۸ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و شش - ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

ضعف تیم ملی خط دفاعی بود

ناظم‌الشریعه: بازی با فرانسه تیم ملی را به عمق حاشیه برد

محمد محمدی سدهی
خبرنگار


جام جهانی فوتسال به بدترین شکل ممکن برای شاگردان وحید شمسایی به پایان رسید، تیمی که با شکست مقابل مراکش در مرحله یک‌هشتم از دور مسابقات کنار رفت و حالا باید در انتظار جام جهانی بعدی باشد. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد جام جهانی برای ما خیلی زود پایان یابد اما این اتفاق افتاد و حالا باید در مورد دلایل ناکامی فوتسال ایران در دهمین دوره جام جهانی صحبت کرد.
محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی اسبق تیم ملی به «ایران ورزشی» می‌گوید: «این دوره از مسابقات جام جهانی شرایط خاصی نداشت و تمام تیم‌ها به‌جز برزیل تغییر خاصی نداشتند. علاوه بر این تیم ملی کشورمان در این دوره از مسابقات عملکرد خوبی نداشت که این موضوع هم دلایل خاص خودش را داشت. با دیدن بازی‌های ایران در دور مقدماتی ضعف تیم ملی کاملاً مشخص شد اما کادر فنی برای پوشش این ضعف کاری انجام نداد.»
او به صحبت‌های خود این‌گونه ادامه می‌دهد: «در سه سال گذشته از نظر فنی پیشرفت زیادی نداشتیم و بزرگترین مشکل‌مان در خط دفاعی بود. ما در این مسابقات به رقیب سختی نخوردیم، باید بدانیم که یک یا دو گل حاشیه امن خوبی نیست و برای پیروزی باید تفاضل گل‌مان را بالا ببریم. در سه بازی مقدماتی این شرایط برای ما به‌وجود آمد و ما فاصله خود را با تیم‌های حریف بالا نبردیم و در سوی مقابل با توجه به عملکرد بدمان این فاصله کم شد و حریف به ما رسید و جلو زد.»
سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال در خصوص بازی با مراکش بیان می‌کند: «مراکش و تیم‌های دیگر شرایط آرمانی خوبی نداشتند و برزیل تنها تیمی است که سبک بازی خود را تغییر داد. برزیلی‌ها سبک بازی خود را از تکنیکی به تاکتیکی تغییر دادند و می‌توانند به راحتی قهرمان جام شوند. نتایج بدست آمده در این مسابقات نشان می‌دهد که سطح بازی‌ها پایین است. یکی دیگر از موضوعات این بود که تیم ملی در نیمه‌اول ضعیف بود اما در نیمه‌دوم شرایط تغییر می‌کرد و تیم ملی در نیمه‌دوم فوق‌العاده ظاهر شد و این یکی دیگر از ضعف‌های تیم ملی بود.»
ناظم‌الشریعه می‌افزاید: «ما در مسابقات پیشین در سید یک نبودیم اما امسال در سید یک قرار گرفتیم و شانس بسیار خوبی برای صعود به مراحل بالاتر داشتیم چراکه اکثر تیم‌ها ضعیف هستند اما تیم ما در رنکینگ فیفا در جایگاه چهارم ایستاده است. ما سابقه بسیار خوبی داریم و می‌توانیم با توجه به این سابقه خوب عملکرد مناسبی داشته باشیم. به هر حال باید دلایل ناکامی تیم ملی بررسی شود چرا که زمان مثل باد می‌گذرد و دوباره می‌بینیم که در جام جهانی هستیم.»
او در خصوص حواشی تیم ملی پس از دیدار با فرانسه می‌گوید: «بعد از آن بازی تیم ملی از نظر روحی در شرایط بدی قرار گرفت. اتفاقات بازی با فرانسه باعث شد تا هر کسی در خصوص آن بازی صحبت کند، از سرمربی تیم ملی تایلند گرفته تا سایر افرادی که در مورد این بازی صحبت کردند این در حالی است که مربی تایلند و هیچ کسی حق قضاوت تیم ملی ایران را نداشت.» سرمربی اسبق تیم ملی صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه می‌دهد: «حواشی بازی با فرانسه ضربه بدی به تیم ملی وارد کرد. این در حالی است که تیم ملی باید می‌آمد و بدون هیچ حرف و حدیثی فرانسه را با اقتدار شکست می‌داد. تیم ملی این قدرت را داشت و می‌توانست به راحتی فرانسه را شکست دهد و بعد از آن مراکش را می‌برد. برای تیمی که چهارم دنیاست، نباید مهم باشد که در مراحل بالاتر به چه تیمی می‌خورد. باید با این دیدگاه مقابل فرانسه ظاهر می‌شدیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی