کامل شدن مراحل آموزشی فولاد

مأموریت سخت یحیی در جنوب

وصال روحانـی
روزنامه‌‌نگار

 
پس از گذشت شش هفته از لیگ برتر فوتبال ایران، فولاد با دو برد، دو تساوی و فقط یک باخت شرایطی دارد که اگرچه برای تیمی با پیشینه و اعتبار این تیم اهوازی کارنامه فوق‌العاده‌ای تلقی نمی‌شود اما در مجموع و با شرایطی که فولاد در فصل پیش داشت، قدمی رو به جلو محسوب می‌شود.
فولاد که مایل بود و هست همچون زمان همکاری‌اش با جواد نکونام که دو جام قهرمانی حذفی و سوپرجام به دست آورد، بدرخشد، اوایل تابستان امسال یحیی گل‌محمدی سرمربی قبلی و موفق پرسپولیس را که در پایان نیم‌فصل اول لیگ بیست و سوم از این تیم جدا شده بود، استخدام کرده و این مربی هم، کار بازسازی قرمز و زردهای اهوازی را بلافاصله آغاز کرد.
با تصمیم‌ او، امین قاسمی‌نژاد، علی‌اصغر اعرابی و محمدجواد محمدی سر از فولاد درآوردند و البته یحیی، علی نعمتی و سینا اسدبیگی دو نفر از شاگردانش در پرسپولیس را هم به اهواز آورد. جداشدگان از فولاد شامل جفرسون باهیا، شهاب گردان، علی شجاعی، گادوین منشا و لوکاس کاندیدو می‌شدند و کریستوفر کنت دروازه‌بان اتریشی فولاد که نکونام در زمان حضورش در اهواز بهای زیادی به وی می‌داد نیز به تازگی از فولاد جدا شده و از تصمیم گل‌محمدی برای جواب کردنش ابراز تعجب کرده است. با همه این اوصاف، گل‌محمدی و مردانش توانسته‌اند به عنوان تیمی که خانه‌تکانی زیادی داشته، در هفته‌های نخستین لیگ بیست و چهارم نتایجی بگیرند که به موازات این رویداد و به فراخور تغییرات بوده
است.
عیارسنجی برای نبرد با بزرگان
تک‌شکست فولاد مقابل پرسپولیس رقم خورده که یک بار دیگر یکی از اضلاع مثلت قهرمانی است و با اینکه زدن فقط سه گل، خبر از ضعف‌های تهاجمی فولاد می‌دهد اما مدافعان و دروازه‌بان این تیم هم فقط سه بار تسلیم مهاجمان حریف شده‌اند. فولاد، امشب در واپسین دیدار هفته ششم لیگ روبه‌روی ذوب‌آهن می‌ایستد که البته دیدار سختی برای این تیم است، زیرا رقیب اصفهانی از معدود تیم‌های بی‌شکست لیگ است اما هرچه در این مسابقه روی بدهد، می‌توان گواهی داد که فولادی‌ها در کار بازسازی خود، بالنسبه موفق بوده‌اند. دو برد فولادی‌ها در هفته اول برابر نساجی و در هفته پنجم در جریان رویارویی با هوادار به ثبت رسیده و با اینکه هر دوی آنها، قعر جدولی‌اند اما بخشی از شکل‌گیری مجدد فولاد حاصل آمده و یحیی توانسته تیمش را عیارسنجی و برای رویارویی با رقبای بالای جدول مهیا کند. گل‌محمدی که طی سال‌های مربیگری‌اش 9 جام داخلی برده که شش تای آن را با پرسپولیس و سه جام آن با ذوب‌آهن بوده، امشب مقابل تیم اصفهانی سابقش قرار می‌گیرد و این مسابقه نشان می‌دهد تلاش گل‌محمدی برای آسیایی کردن فولاد و رساندنش به سهمیه حضور در لیگ قهرمانان قاره و حتی لیگ نخبگان تا چه حد با احتمال توفیق قرین است. همین مسأله و درجات و مراتب آموزشی بازی‌های بعدی فولاد در لیگ امسال است که سرنوشت و آینده این تیم را رقم خواهد زد.

جستجو
آرشیو تاریخی