صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و پنج - ۰۷ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و پنج - ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

لورکوزن جشن بایرن مونیخ را خراب می‌کند؟

محک جدی ونسان کمپانی

سیدعلی بلند نظر
روزنامه‌نگار


ابتدای پاییز برای باواریا معنای خاصی دارد و جشن‌های باشکوهی در آن برگزار می‌شود. ونسان کمپانی هم به عنوان مربی بایرن مونیخ، نماد این ایالت آلمان، شروعی توفانی در این تیم داشته است. تجربه قبلی حضورش در آلمان به عنوان بازیکن هامبورگ است که با مونیخ تفاوت‌های زیادی دارد.
مدافع سابق منچسترسیتی اگرچه زمان زیادی از کارش در بایرن نمی‌گذرد اما به خوبی با زندگی مونیخ منطبق شده و باید شباهت‌های نگاه فوتبالی کمپانی و استادش، پپ گواردیولا که هنوز در مقر بایرن در سابنراشتراس از او به بزرگی یاد می‌شود، متذکر شد.
بایرن پر از بازیکنان مستعد است اما کمپانی توانسته در یک چهارچوب تاکتیکی منسجم تیمی از آنها بهترین بهره را بگیرد و این کار آسانی در یک تیم بزرگ نیست. توماس مولر این هفته از لغت لذتبخش برای بازی بایرن استفاده کرد، قطعاً اینطور است وقتی در سه بازی در یک هفته 20 گل می‌زنید یا برد 5 بر صفر هفته قبل در وزر اشتادیون که 25 ضربه به سمت دروازه برمن زدند و هیچ ضربه‌ای به سمت دروازه‌شان زده نشد.
بایرن چه می‌کند؟ آسان است، پرسینگ آن هم برای 90 دقیقه. خودشان را ملتزم می‌دانند در یک سوم دفاعی حریف توپ را بگیرند و این اثر کمپانی است. بعد از نخستین فصل بدون جام تیم بعد از فصل 2012-2011 بایرن دوست داشتنی و جذاب شده است. او در ترکیب تیم تغییرات زیادی ایجاد کرده و بهترین بازی‌ها را از بازیکنان می‌گیرد، چه آنها که بوده‌اند و چه آنها که اضافه شده‌اند نمونه‌اش میشل اولیسه که با 53 میلیون یورو از کریستال پالاس آمد و در شش بازی برای بایرن پنج گل زده است.
بایرن تیم فوق‌العاده و کاملی شده است اما یک مسأله. تست‌های واقعی در پیش هستند و شکی نیست که بازی امشب با بایرلورکوزن یکی از آنها است. تیم ژابی آلونسو با وجود دفاع شکننده‌اش می‌تواند به شیوه‌ای به بایرن ضربه بزند که خیلی‌ها نمی‌توانند. بعد از آن شروع می‌شود، در زمین استون ویلا، در زمین تیم متحول شده آینتراخت فرانکفورت، در خانه برابر اشتوتگارت که فصل قبل بالاتر از بایرن دوم شد و بعد بازی با تیم مربی سابق، هانسی فلیک در کاتالونیا. اگر جشنواره گل سه بازی اخیر در برابر رقبای سخت پیش رو ادامه پیدا کند، شاید دیگر هیچ تیمی حریف بایرن نشود.
این را هم در نظر بگیرید که بایرن این فصل در خانه توقف ناپذیر است چون رویای قهرمانی اروپا در پایان فصل در خانه را دارند. آلیانتس آره‌نا امشب اما به دنبال انتقام نیز هست، شکست 3 بر صفر فصل قبل که تیم توماس توخل را تحقیر کرد. در کشوری که فوتبال با فرهنگ و جامعه در ارتباط است، امشب فضای فوق‌العاده‌ای حاکم است.

 

از نگاه آمار

بایرن رکورد فوق‌العاده‌ای برابر لورکوزن دارد به خصوص در خانه. از 33 بازی آخر در مونیخ بایرن 26 برد داشته و تنها 2 بار باخته. بازی‌های این دو معمولاً گل‌های زیادی دارد. در 70 مسابقه اخیر دو تیم بایرن مونیخ 144 گل زده و لورکوزن 70 گل. بیشترین نتیجه هم در بازی دو تیم 2 بر یک بوده و این یعنی هر دو تیم توان گل زدن دارند. با توجه به سبک هجومی دو تیم و رکوردهای گلزنی انتظار می‌رود این بازی بیش از دو گل داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی