گلم در دربی شبیه گل جف هرست در جام جهانی 1966 بود

خوردبین: پرسپولیس شرایط بهتری نسبت به استقلال دارد

ناصر قراگزلو / محمود خوردبین با چهاردهه سابقه حضور در این تیم قطعاً یکی از نفراتی است که بیشترین دربی‌ها را تجربه کرده است. به همین دلیل و به بهانه دربی حساس 104 بین سرخابی‌ها با او همکلام شدیم.
چند سال سابقه حضور در دربی‌ها را دارید؟
12 سال به عنوان بازیکن در خدمت پرسپولیس تیم محبوبم بودم و در عالم بازیگری دربی‌های زیادی را تجربه کردم اما از سال 1359 که از بازیگری خداحافظی کردم، به عنوان سرپرست و بقیه سمت‌ها در خدمت این تیم بودم. در 41 سالی که در پرسپولیس بودم، دربی‌های زیادی را تجربه کردم که همگی‌شان کلی خاطره به یادگار برای من باقی گذاشته که از ذهنم پاک نمی‌شود.
بهترین خاطرات‌تان از زمان بازیگری در پرسپولیس چیست؟
در یکی از دربی‌هایی که با استقلال بازی داشتیم، تیم‌مان یک بر صفر از حریف عقب بود. آن بازی برای ما حساسیت زیادی داشت که خوشبختانه در همان دربی من تک‌گل تیم‌مان را زدم که شبیه گل جف هرست بازیکن تیم ملی انگلیس به آلمان در فینال جام جهانی 1966 بود و توپ زیر طاق دروازه رفت؛ دیداری که با برد چهار بر دو انگلیس همراه شد و قهرمانی این تیم را به همراه داشت.
بدترین خاطره‌تان از زمان بازیگری مربوط به کدام دربی است که همیشه برایتان حسرت به همراه داشته؟
قبل از دربی شش‌تایی‌ها، من و حسین کلانی را برای بازی‌های ارتش‌های جهان به شیراز بردند. بعد از نامه باشگاه، کلانی به پرسپولیس برگشت اما به من مجوز حضور در پرسپولیس داده نشد و من به ناچار در شیراز ماندم. بعد از این اتفاق من خیلی ناراحت بودم که چرا در دربی نیستم. در یکی از پارک‌های شیراز در حال قدم زدن بودم و از یکی از رهگذران که رادیو داشت، نتیجه دربی را پرسیدم که ایشان به من گفت، دربی شش بر صفر تمام شده است. من فکر کردم آن فرد مجنون است و واقعاً باورم نشد تا اینکه در تماسی که با کلانی داشتم، ایشان همه چیز را به من گفت که چطور در یک بازی طوفانی، استقلال را شش‌تایی کرده‌اند. از یک طرف خیلی خوشحال شدم اما از یک طرف خیلی حسرت خوردم که چرا در آن بازی معروف حضور نداشتم چون شک نداشتم اگر من هم بودم حتماً به استقلال گل می‌زدم چون در آن زمان در بهترین فرم ممکن قرار داشتم و در مسابقات ارتش‌های جهان عنوان آقای گلی را کسب کردم.
در خصوص دربی 104 که در اراک برگزار می‌شود، چه نظری دارید؟
تیم پرسپولیس واقعاً شرایط بهتری نسبت به رقیب دارد و شک نکنید اگر بازیکنان ما قدر فرصت‌ها را بدانند، حتماً برنده خواهند بود. خودم هم هنوز با گاریدو در خصوص دربی‌ها صحبت نکرده‌ام اما حتماً قبل از دربی با ایشان حرف می‌زنم و راز بردن و پیروزی در دربی معروف را به مربی خوب و کاربلدمان می‌گویم. شرایط پرسپولیس هم برای دربی واقعاً بهتر از استقلال است به همین دلیل به نظرم با دو گل برتری و اختلاف، تیم استقلال را شکست خواهیم داد.

جستجو
آرشیو تاریخی