دربی 104 مهم‌ترین بازی دوران مربیگری نکونام

می‌خواهد زنده بماند

حمیدرضا عرب
خبرنگار

برتری نکونام در دربی 104 کفه ترازو را عمیقاً به نفع او سنگین خواهد کرد. به طوری که حتی او با پیروزی مقابل رقیب سنتی تا نیم‌فصل در حاشیه امنیت قرار خواهد گرفت. برد در دربی آنچنان تأثیر شگرفی در آینده کاری سرمربی استقلال به وجود خواهد آورد که حتی ممکن است تغییرات مدیریتی در این باشگاه نیز به سود رخ داده و این باشگاه دستخوش تحولاتی شود که سرمربی آبی‌ها را خرسند کند.
جواد نکونام که این روزها به سبب نتایج سینوسی و نه چندان قابل اطمینان در حاشیه امنیت قرار ندارد و زمزمه برکناری او در صورت نتیجه نگرفتن در دربی 104 به گوش می‌رسد، چنانچه معادلات را در بازی چهارشنبه شب به سود خود تغییر دهد، گام مهم و بلندی در راستای محکم کردن جایگاهش در این باشگاه خواهد برداشت.
آری، پیروزی در دربی! این می‌تواند مهم‌ترین هدف نکونام از زمان شروع مربیگری باشد و به واقع هیچ دیداری به این اهمیت پیش روی سرمربی آبی‌ها نبوده و تا کنون او در چنین چالش بزرگی قرار نگرفته است. در واقع نتیجه دربی آینده کاری نکونام در فوتبال ایران به عنوان سرمربی یکی از مهم‌ترین باشگاه‌های فوتبال ایران را تعیین خواهد کرد و اگر سرمربی آبی‌ها در میان انبوهی از انتقادات ریز و درشت بتواند از پس این بازی فوق حساس برآید، آینده‌اش تضمین خواهد شد و به سمت ثبات پیش خواهد رفت.
برتری در دربی نه فقط از لحاظ امتیازی وضعیت او را در استقلال احیا خواهد کرد، بلکه سرمربی استقلال را در میان هواداران این باشگاه به یک چهره محبوب تبدیل خواهد ساخت و نکونام خود نیز به خوبی از اهمیت برتری در بازی فوق حساس چهارشنبه آگاه است و نیک می‌داند که برتری مقابل رقیب سنتی تا چه اندازه اوضاع و احوالش در این باشگاه را بهبود خواهد بخشید.
گرچه احمد شهریاری، رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال اخیراً از نکونام در مقابل سمیعی و دار و دسته‌اش حمایت کرد، اما پر واضح است که اگر سرمربی حمایت شده آبی‌ها در دربی آتی نتیجه مطلوب را به دست نیاورد، همین مدیران عذرش را خواهند خواست و به سمت درهای خروجی باشگاه هدایتش خواهند کرد.
بنابراین جواد نکونام باید با درکی عمیق قدم به آوردگاه دربی یکصد و چهارم بگذارد و با یک استراتژی مناسب و برنامه‌ای انسجام یافته و کاملاً دقیق قدم به عرصه رقابت با رقیب سنتی بگذارد و جای پایش را دست کم تا نیم‌فصل در این باشگاه سفت و محکم کند.
قطع به یقین او بعد از برتری در دربی و به دست آوردن 3 امتیاز این بازی دیگر بابت امتیازات از دست رفته بازی‌های قبل سرزنش نخواهد شد چرا که هم امتیاز با پرسپولیس خواهد شد و به واسطه آنکه مهم‌ترین بازی نیم‌فصل را با برتری پشت سرگذاشته مورد تحسین قرار خواهد گرفت.
نکونام برای رسیدن به مهم‌ترین امتیاز دوران مربیگری‌اش چاره‌ای جز اتخاذ تصمیم‌های مناسب در بازی دشوار چهارشنبه شب نخواهد داشت، جز این او باید با باشگاهی که رؤیای دوران کودکی‌اش بود برخلاف میل باطنی خیلی زود خداحافظی کند.
حتی تساوی نیز چاره کار آقای نکو نخواهد بود، فقط پیروزی است که از نکونام چهره جدیدی در فوتبال ایران خواهد ساخت و او را در استقلال احیا و زنده خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی