موج انتقادات از دیدار ایران و فرانسه

ترس از حریفان در مراحل بالاتر

بعد از این دیدار ایران و فرانسه موج انتقادات از سوی بعضی از رسانه‌ها، کارشناسان و پیشکسوتان فوتسال دنیا در فضای مجازی منتشر شد و مربیان هر دو تیم را نسبت به بازی کسل‌کننده و نمایشی و ترس از حریفان دیگر در مراحل بالاتر مورد انتقاد شدید خود قرار دادند. سایت فوتسال‌پلنت که هر ساله برترین‌های جهان در این رشته را معرفی می‌کند در واکنش به این بازی گزارشی را در سایت خود منتشر کرد. در گزارش این سایت آمده است: «درحالی‌که نیمه اول دیدار ایران و فرانسه به‌دلیل امتناع هر دو تیم از گل زدن و تمایل آشکار به گل خوردن، بازی را برای میلیون‌ها بیننده تلویزیونی شبیه به نمایشی مضحک و متضاد با روح ورزش کرده بود.» پلنت در متن پایانی خود در خصوص دیدار تیم‌های ملی ایران و فرانسه آورده است: «واقعاً متأسفیم اما مجبوریم بگوییم که «بی بازی» در بخارا به پایان رسید. فوتسال در این بازی شکست خورده است. گل‌های نیمه دوم نمی‌تواند نمای کلی به جای مانده از این مسابقه را پاک کند، این انتظار را نداشتیم. ما برای ورزش خود لیاقت بیشتری قائلیم.»
 
اعتراف اکیپ: فرانسه نمی‌خواست به مراکش بخورد!
در این شرایط روزنامه مطرح فرانسوی در گزارشی به مسابقه پرسروصدا دو تیم پرداخته است. اکیپ نوشت: «در پایان یک بازی بی‌مزه و طولانی که هر دو تیم ایران و فرانسه از قبل به یک‌هشتم نهایی جام جهانی فوتسال راه یافته بودند، در این مسابقه تقریباً هیچ کاری انجام ندادند و اشتباه بزرگی از دروازه‌بان فرانسوی‌ها باعث شد که ایرانی‌ها در وقت دوم برتری پیدا کنند. در لحظات پایانی بازی که فرانسه براحتی شکست خورد، مامادو سیراگاسی توره یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا نتیجه چهار بر یک شود. فرانسوی‌ها در اولین جام جهانی خود، به سختی توانستند با تیم چهارم جهان، مقابله کنند. خروس‌ها در یک‌هشتم نهایی به مصاف تایلند می‌روند و ایران مقابل مراکش به میدان می‌رود. فرانسوی‌ها شاید نباید از عدم رویارویی با مراکشی‌ها که در رده ششم رده‌بندی فیفا حضور دارد، چندان ناراضی باشند و به نظر می‌رسد این دلیلی است که آبی‌ها به خاطر آن علاقه‌ای به پیروزی مقابل ایران نداشتند.»
 
 فالکائو: فرانسه اجازه داد که ایران دروازه‌اش را باز کند
علاوه بر این فالکائو اسطوره تاریخ فوتسال جهان نیز با انتشار چند استوری از بازی ایران و فرانسه، به سالار آقاپور و تیم ملی ایران نیش و کنایه زد. فالکائو در صفحه شخصی‌اش نوشت: «تیم ملی فرانسه براحتی اجازه داد که ایران دروازه‌اش را باز کند. از این بدتر نمی‌شود.»
 
 شکایت لیبی به فیفا
برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی، این دیدار را برای فوتسال «شرم‌آور» توصیف کردند. اما برخی هم پا را از این فراتر گذاشتند و معتقدند فیفا باید در این دیدار مداخله کند و تحقیقات لازم را به عمل بیاورد. زیرا آنچه که در این دیدار مشاهده شد به دور از روح ورزش و روح فوتسال بود. برخی هم معتقدند این دو تیم مستحق تحریم از سوی فیفا هستند. در این میان برخی از کشورها هم شکایت خود را نسبت به این دیدار به فیفا اعلام کردند. بر همین اساس اعلام شد که لیبی به شکل رسمی به فیفا شکایت کرده است و خواستار انجام تحقیقات در خصوص این بازی شده است و از این بازی با عنوان «رسوایی» یاد کرده است.
 
 سرمربی فرانسه: تقصیر ایرانی‌ها بود
رافائل رینود، سرمربی تیم ملی فرانسه در پاسخ به این سؤال که آیا بازیکنان فرانسه بازی را رها کردند تا شکست بخورند، پاسخ عجیبی داد و گفت: «می‌دانم که همه از این سناریو متعجب و ناامید شده‌اند. همه چیز به ایرانی‌ها ربط داشت تا بازی بهتری انجام دهند، آنها در رده چهارم جهان هستند. ما انتظار چنین رفتاری را از آنها نداشتیم. بله، حضور در این طرف جدول برای ما راحت‌تر است اما هدف ما این بود که کارت نگیریم و مصدوم نشویم. این برای فوتسال مایه شرمساری است. شاید انتخاب اشتباه استراتژی‌مان را بپذیرم که منتظر بازی‌های بعدی‌مان بودیم و از تمام توان‌مان استفاده نکردیم.» علاوه بر این کوین رامیرز کاپیتان تیم ملی فوتسال فرانسه بعد از بازی گفت: «ما می‌دانیم که نمایش خوبی نداشتیم و خستگی زیادی در ما وجود داشت و نمی‌خواستیم کارت بگیریم. ما اکنون روی بازی دور بعد متمرکز شده‌ایم. ما به هدف خود رسیدیم اما تشنه موفقیت هستیم. می‌خواهیم به ماجراجویی ادامه دهیم. ما می‌خواهیم این پیراهن سه‌رنگ را تا جایی که ممکن است بالا ببریم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی