صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه - ۰۱ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه - ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

فوق ستاره پرتغالی در یوتیوب نیز ابرقدرت شده است

امپراطوری 62 میلیونی رونالدو


کمتر کسی در سال 1997 تصور می‌کرد که آن پسر کوچکی که از مادیرا با نظر استعدادیاب‌های اسپورتینگ پرتغال راهی لیسبون شد، تبدیل به نمادی جهانی و الهام‌بخش چندین نسل شود اما حالا کریستیانو رونالدو الگوی میلیون‌ها نفر در سراسر دنیاست. فوتبالیستی منحصر به فرد که هم در زمین فوتبال ما را شگفت‌زده می‌کند و هم توانسته یک امپراطوری تجاری خارج از میدان برای خود بسازد. اندازه و میزان موفقیت او در فوتبال و کسب و کار مثال‌زدنی است. بازیکنی با تحصیلات ابتدایی که با سختگیری و ممارست عالی، بر مشکلاتی که زندگی به او تحمیل کرده بود، غلبه کرد و در آن سن خیلی کم، می‌دانست که چگونه خود را به محیط تحمیل کند و در عین حال هر چیزی را که برای برنده شدن در زمین وجود داشت، به دست آورد.
رونالدو در سن کم به انگلیس رفت و سپس به تاریخ‌سازی در اسپانیا و ایتالیا نیز ادامه داد و حالا سال‌های پایانی فوتبالش را در عربستان پشت سر می‌گذارد، اما رونالدو فقط در دنیای فوتبال یک ابرقدرت نیست و جدیدترین چالش‌اش، کانال «یوتیوب» اوست که تمام رکوردهای تاریخ این پلتفرم را شکسته است. هنگامی‌ که او اولین ویدئوهای خود را در 21 آگوست، یک ماه پیش، به اشتراک گذاشت، اعداد و ارقام به‌شدت افزایش یافت. در 90 دقیقه به یک میلیون مشترک خود رسید، در 24 ساعت به 18 میلیون و بعد از 21 روز بعد به 60 میلیون مشترک رسید و از بسیاری از نام‌ها با حرفه‌ای موفق در زمینه‌های مختلف پیشی گرفت.
رونالدو می‌گوید، این ایده‌ای بود که از مدت‌ها پیش داشته اما در سال گذشته بود که نیاز به راه‌اندازی کانال را احساس کرده و در این زمان بود که تیمی‌ را تشکیل داده که مسئول فکر کردن به آن بود. کریستیانو در مورد اینکه چرا تصمیم به سرمایه‌گذاری روی این پلتفرم گرفته است، توضیح داده است: «یوتیوب به من اجازه می‌دهد به میلیون‌ها طرفدار که در سرتاسر جهان دارم برسم و به من اجازه می‌دهد تا به جوان‌تر‌ها نیز بیشتر توجه کنم. در هر جغرافیایی دنبال‌کننده‌های جوان هستند و فکر می‌کنم به خاطر نحوه همراهی و حمایت در طول این سال‌ها مدیون آنها هستم.»
امسال یوتیوب از نظر زمان استفاده در ایالات متحده از «نتفلیکس» و «پرایم آمازون» پیشی خواهد گرفت. این پلتفرم به بزرگترین کانال مصرف‌کننده در جهان تبدیل شده و رونالدو به این موضوع پی برده است: «من می‌خواهم روتین‌هایم، سلایق و نحوه تمریناتم را نشان دهم و با دوستانم صحبت کنم، نه تنها در دنیای فوتبال، بلکه خارج از آن. می‌خواهم بسیاری از لحظاتم را در خارج از زمین به اشتراک بگذارم، این ایده بود که مرا به فکر کردن در مورد این پروژه سوق داد.»
او بدون برنامه از پیش تعریف شده، اما درست و دقیق تصمیم می‌گیرد چه زمانی و از چه محتوایی فیلمبرداری کند. در سه هفته اول بیش از 40 محتوا تولید شد. رشد آمار روی پلتفرم متوقف نمی‌شوند: تا کجا؟ کریستیانو با لبخند کسی که می‌داند برای او هیچ محدودیتی وجود ندارد، پاسخ می‌دهد: «تا جایی که دنبال‌کنندگان من می‌خواهند.»

جستجو
آرشیو تاریخی