مصاحبه

 آذربایجانی:به سقف بودجه
کاملاً پایبندیم
 مهدی آذربایجانی مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره شایعاتی مبنی بر رقم بالای قرارداد مورایس می‌گوید: «این حرف‌ها در فوتبال ایران نیست، ابعاد فوتبال ایران مشخص نیست و برخی اعداد با عقل جور در نمی‌آید؛ مسائل مالی ما شفاف و دقیق است، شایر برخی جاها بریز و بپاش باشد اما اینجا مورد سؤال قرار می‌گیریم. ما سقف بودجه را رعایت کردیم، هرکسی باید خودش مسائل خودش را پیگیری کند، سعی کردیم کاری به کار کسی نداشته باشیم؛ مسئولان موارد باشگاه را به دقت بررسی می‌کنند و حتماً بقیه را نیز بررسی ‌کنند.» او با کنایه به برخی تیم‌ها این‌طور می‌گوید: «به اندازه سقف بودجه هزینه کردیم، حسابرسی می‌شویم و هزینه‌های ما کاملاً مشخص است و همه اسناد نیز موجود است، با افزایش سقف بودجه، ۳ بازیکن باقیمانده را ثبت کردیم؛ شاید تیم‌های دیگر بازیکن ۶۰میلیاردی داشته باشند اما ما نداریم، نیازی نیست اعداد و ارقام بازیکنان را باز کنیم و درست نیست. به عنوان مثال پرسپولیس با مبلغ بیشتر خواهان جذب لیموچی بود اما خود لیموچی به دلیل توجه شخص مورایس به او علاقه‌مند به حضور در سپاهان بود، در این موضوع حرفه‌ای عمل کردیم؛ پرداخت رضایتنامه به سایر باشگاه‌ها نیز کمک می‌کند.»
 

رجاییان: پرسپولیس وقت تلف می‌کرد
استقلال باید برای دربی 2 میلیارد بدهد
محمد رجاییان مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک درباره شکست تیمش مقابل پرسپولیس می‌گوید: «برخی بازیکنان حریف برای اینکه جریان بازی عوض شود، وقت تلف می‌کردند.» در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه آلومینیوم اراک مبلغی برای میزبانی دربی تهران از استقلال (میزبان دربی) دریافت می‌کند یا خیر این‌طور می‌گوید: «از همین جا به سمیعی می‌گویم اگر پول نریزید، اجازه برگزاری بازی را نمی‌دهیم! البته رقم زیادی نمی‌خواهیم. مربیان ما راضی نیستند که دربی در اراک برگزار شود، اما باید کمک کنیم فوتبال جریان داشته باشد. این مسابقه قرارداد دو میلیاردی می‌خواهد. دربی بزرگترین مسابقه فوتبال خاورمیانه است و با آن‌ همه تماشاگر، یک فرصت محسوب می‌شود. از مسئولان استان مرکزی تقاضا می‌کنم که از این فرصت استفاده کنند. سه ورزشگاه برای میزبانی از دربی مطرح شد و با توجه به اینکه استادیوم اراک استانداردهای خوبی دارد، در اولویت قرار گرفت.»
 

حسینی: 2 کادو به پرسپولیس دادیم
سیدمجتبی حسینی سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک درباره شکست 2 بر صفر تیمش مقابل پرسپولیس می‌گوید: «برای این بازی برنامه‌ریزی خوبی کرده بودیم، اما متأسفانه دقیقه اول یا دوم بازی یک پنالتی بچگانه دادیم. وقتی مقابل تیم خوب پرسپولیس با این همه بازیکن چنین کادویی به حریف می‌دهید، خیالش را راحت می‌کنید. در ادامه بازیکنان ما خیلی روان و پرانرژی بازی کردند. در نیمه دوم هم خوب بازی کردیم، اما باز هم هدیه دیگری به پرسپولیس دادیم. ما دو گل خوردیم، اما شکل فوتبال‌مان خوب بود. قانون فوتبال است و زمانی که برابر تیم باکیفیت پرسپولیس اشتباه می‌کنید، صددرصد می‌بازید. مطمئنم این تیم جمع و جور می‌شود، اما امیدوارم بازیکنان ما درک کنند که در فوتبال حرفه‌ای حق اشتباه نداریم، آن هم اشتباهی بزرگ. اگر اشتباه کنیم تنبیه می‌شویم. بازیکنان آلومینیوم زحمت کشیدند، ولی خیلی ناامید شدیم و با زحماتی که کشیده بودیم، نتوانستیم نتیجه بگیریم.» او با اشاره به داوری بازی این‌طور می‌گوید: «اجازه نداریم درباره داوری صحبت کنیم، ولی اگر سیستم VAR‌ نبود، بازی 4 بر صفر می‌شد. وقتی VAR‌ به داور کمک و تصمیم او را عوض می‌کند، یعنی اوضاع خوب نبوده است. سیستم VAR‌ در جاهایی می‌تواند کمک کند و به سوت‌های وسط زمین کمک نمی‌کند. اگر این هم VAR‌ داشت خیلی اتفاقات می‌افتاد.»


تارتار: این گل آفساید باشد خداحافظ فوتبال
مهدی تارتار، سرمربی تیم گل‌گهر سیرجان درباره تساوی تیمش مقابل مس رفسنجان می‌گوید: «به هر دو تیم خسته نباشید می‌گویم که بازی جوانمردانه‌ای ارائه کردند و فوتبالی تاکتیکی بازی کردند اما متأسفانه تماشاگران گلی را ندیدند و از این بابت ما ناراحتیم. بازی متعادل بود و گاهی مس رفسنجان مالکیت داشت و گاهی ما، اما فکر می‌کنم موقعیت‌های ما بیشتر از مس رفسنجان بود. فقط من باید گله کنم از فدراسیون فوتبال و رئیس فدراسیون، آقای تاج. مگر چه تفاوتی بین تیم‌هاست، مگر خون تیم‌های دیگر از ما رنگین‌تر است؟ ما صحنه گل خودمان را بررسی کردیم.» او با اشاره به صحنه گل مردود تیمش این‌طور می‌گوید: «اگر این گل آفساید باشد من دیگر مربیگری نمی‌کنم. اگر وی ای آر بود و بررسی می‌شد ما 9 امتیاز داشتیم. دو امتیاز ما به خاطر تبعیضی که بین تیم‌ها قائل می‌شوند از دست رفت. همه تیم‌ها با هدف مشخص وارد لیگ برتر شدند و زحمت می‌کشند. ما سالیان سال است در این فوتبال جان می‌کنیم. دوست داریم عدالت رعایت شود و اگر VAR‌ هست، برای همه تیم‌ها باشد.یکی‌دو صحنه مشکوک وجود دارد و مهم‌ترینش همان صحنه گل بود. کمک‌داور باید دقت لازم را می‌کرد، اما آقای مهدوی جزو داوران خوب ماست و برای ایشان احترام قائلم و امروز هم عملکرد خوبی داشت.»

جستجو
آرشیو تاریخی