صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه - ۰۱ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه - ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

خبر

مدیرروستا: نمایندگان ایران کار سختی دارند
چرا در یک زمان همه زمین‌ها خراب شد؟
علی‌اصغر مدیرروستا، پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص عملکرد نمایندگان ایران در لیگ نخبگان آسیا بیان داشت: «هر دو نماینده کشورمان در لیگ نخبگان آسیا کار بسیار سختی پیش رو دارند و باید شرایط بهتری برای آنها فراهم شود.» این پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه ایران کشوری ثروتمند، غنی از فرهنگ و با سابقه طولانی در تاریخ است، گفت: «کشوری مانند عربستان چندسال پیش درگیر اتفاقاتی شد که توجه همه جهان به سمت آنها جلب شد و واکنش‌های شدیدی هم به همراه داشت اما با تبلیغات وسیع در فوتبال و حضور ستاره‌های مطرح جهان، هم این فشار از روی آنها برداشته شد، هم اینکه فوتبال عربستان در دنیا برای خود اسم و رسمی پیدا کرد. سؤال دیگر من این است که چرا در یک برهه زمانی خاص، همه زمین‌های فوتبال در کشور خراب شد و با چنین وضعیتی مواجه شدیم. این مسیر به گونه‌ای است که احساس تعمدی بودن مطرح می‌شود و از مسئولان و متولیان امر درخواست دارم این مسائل را بررسی کنند تا همه‌چیز شفاف و روشن شود.»

رکورد جالب قربانی در اورنبرگ روسیه
محمد قربانی که اکنون در تیم ملی ایران نیز توانسته شرایط مناسبی برای خود شکل دهد و جزو بازیکنانی است که امیر قلعه‌نویی اعتماد خاصی به وی دارد، اکنون در دومین فصل حضورش در لیگ روسیه قرار دارد. هافبک دفاعی سابق سپاهان که بعد از تجربه اولین فصل حضورش در اونبرگ جزو بازیکنانی لقب گرفت که این تیم روسی برنامه خود برای انتقال و کسب درآمد از آن را دنبال کرد، در نهایت ترجیح داد در پنجره تابستانی با رد پیشنهاد در این تیم کار را دنبال کند. قربانی اکنون در این فصل جزو بازیکنان فیکس اورنبرگ لقب گرفته که یک گل زده نیز به نام خود ثبت کرده است و با نظر سرمربی اسپانیایی در تمامی دقایق هشت بازی این فصل به‌عنوان بازیکن فیکس در ترکیب حاضر بوده و البته در جام حذفی با استراحت همراه شده است. قربانی که بزرگترین هدف خود را حضور در لیگ ایتالیا و تجربه فیکس در جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی قرار داده، باید دید با تداوم روند کنونی قادر خواهد بود به آنها دست یابد یا خیر.

اعلام برنامه تیم ملی جوانان ایران در جام ملت‌های آسیا
تیم ملی فوتبال جوانان ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های زیر ۲۰سال آسیا با تیم‌های ملی لائوس، مغولستان و هندوستان در گروه G بازی خواهد کرد. شاگردان حسین عبدی چهارشنبه 4 مهر در ساعت ۱۵:۳۰به مصاف لائوس خواهند رفت. دومین دیدار تیم جوانان هم ساعت ۱۲:۳۰جمعه ششم مهر با هندوستان برگزار خواهد شد و ملی‌پوشان کشورمان ساعت ۱۲:۳۰هشتم مهر به مصاف مغولستان خواهند رفت و آخرین دیدار مرحله گروهی را برگزار خواهد کرد. بر همین اساس تیم ملی فوتبال جوانان ایران صبح شنبه تمرین سبکی را در سالن وزنه هتل محل اقامت خود در شهر وینتیان لائوس برگزار کرد. این تمرین ۵۰ دقیقه بود تا بدن بازیکنان برای شروع تمرینات تاکتیکی آماده شود.

ذوالفقارنسب: وضعیت ورزشگاه‌ها مایه آبروریزی شده‌ است
بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس فوتبال کشورمان و مربی اسبق تیم ملی فوتبال در خصوص ضعف زیرساختی در فوتبال کشور گفت: «مجموعه مدیریتی ورزش کشور نشان داده است که برنامه‌ای برای حفظ و نگهداری از زیرساخت‌های ورزش مانند استادیوم‌های فوتبال ندارد. بی‌برنامگی باعث شده که افراد غیرمتخصص به کار گرفته شوند و با توجه به اینکه این مدیران شناختی از حوزه مدیریت‌شان ندارند، با تصمیم‌های غیرکارشناسی که می‌گیرند، به زیرساخت‌های ورزش که هزینه فراوانی برای ساخت آن صرف شده، آسیب جدی می‌زنند. وضعیت ورزشگاه‌ها مایه آبروریزی شده‌ است.»
وی با اشاره به شرایط نامناسب چمن استادیوم‎‌ها، تصریح کرد: «متولیان ورزشگاه‌ها، برنامه‌ کارشناسی شده که بر اساس علم روز دنیا باشد، ندارند. شرایطی که چمن استادیوم نگهداری می‌شود، بهترین مثال برای این سوء‌مدیریت‎‌هاست. به عنوان مثال بدون اینکه آشنایی علمی برای آب دادن به چمن ورزشگاه باشد، یک باغبان استخدام می‎‌کنند و به روش‌های سنتی به چمن آب می‌دهند. چنین سبک نگهداری و حفاظت از ورزشگاه‌ها به مرور زمان باعث آسیب به چمن می‌شود. وقتی کار نگهداری غیراصولی باشد، مشاهده می‌کنیم که پس از تنها ۴ مسابقه پشت‌سر هم که انجام می‌شود، چمن کیفیتش را از دست می‌دهد.»

صالح: باید دوم شویم
ناصر صالح، کارشناس فوتسال در پاسخ به این پرسش که آیا موافق است ایران به‌جای صدرنشینی گروه F و تقابل با مراکش و برزیل، با کسب جایگاه دوم این گروه با تایلند و سپس پاراگوئه برخورد کند، خاطر نشان کرد: «صد درصد. ما بازیکنان ارزشمند و مربیان خوبی داریم و باید دیدگاه شمسایی و دستیارانش را هم ببینیم. کادر فنی که تنها دو مسابقه دوستانه با قزاقستان داشته است، چگونه می‌خواهد دیدگاه‌های خود را در تیم ملی پیاده کند؟»
او با بیان اینکه فدراسیون فوتبال حمایت خوبی از تیم ملی فوتسال نداشته است، خاطرنشان کرد: «انتخاب مسیر دوم شدن، به نفع تیم ملی ایران است. شما در طول یک تورنمنت نمی‌توانید به بازیکنان آموزش بدهید و فقط باید نقاط ضعف و قوت را به بازیکنان گوشزد کنید. اگر برنامه‌ای را از قبل تمرین نکرده باشید، در طول رقابت‌ها نمی‌توانید آن را امتحان کنید. همه گل‌های ایران روی مهارت‌های فردی بوده؛ فقط مقابل ونزوئلا مثلث‌هایی ساخته شد که آن هم ناخودآگاه بود! مقابل گواتمالا روی کار تیمی به گل نرسیدیم. چند سال پیش که ژاپن به قهرمانی آسیا رسید، دو بازیکن خوب ما را مهار کرد و ایران فلج شد. کار سختی مقابل تیم‌های قدرتمند داریم.»

جستجو
آرشیو تاریخی