صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه - ۰۱ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه - ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

استادیوم امام رضا (ع) میزبان تیم ملی شد

بازگشت هیجان به مشهد

مشهد این روزها محله بروبیا شده و جلسه پشت جلسه است که در این کلانشهر برای یک میزبانی ساده اما مهم برگزار می‌شود. پس از احضار استاندار خراسان رضوی به پایتخت و چیدن پلنی برای میزبانی تیم ملی در استادیوم امام رضا(ع) و صدور دستور برای آماده‌سازی مقدمات این نبرد ابتدا ساکت به عنوان مسئول برگزاری و سپس امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی و تأییدکننده شرایط میزبانی وارد مشهد شدند.
آنها آمدند و امکانات مدرن استادیوم و هتلینگ در مشهد را دیدند و به دیدار استاندار رفتند و کلی وعده همکاری شنیدند و رفتند. قلعه‌نویی ضمن تقدیر از همکاری آستان قدس رضوی از کیفیت استادیوم امام رضا(ع) تعریف کرد و گفت: «خدا را شاکرم که چنین فضایی رقم خورد و شرایط به گونه‌ای پیش رفت که بتوانیم در مشهد از تیم ملی قطر میزبانی کنیم و باتوجه به شرایطی که من دیدم، امیدوارم میزبانی شایسته‌ای را داشته باشیم. الحمدلله شرایط چمن استادیوم امام رضا(ع) مناسب است، البته هنوز به وضعیت ایده‌آل نرسیده، اما با صحبت‌هایی که امین‌زاده و مولایی انجام دادند و مذاکراتی که با کارشناس بین‌المللی این حوزه داشتیم، قول‌هایی داده شده تا به بهترین حالت ممکن برسد». قلعه‌نویی به شرایط سخت‌افزاری مشهد برای برپایی اردو‌های تیم ملی در این شهر هم اشاره کرد و گفت: «اینجا تمام شرایط از لحاظ زیرساختی و سخت‌افزاری فراهم است. مشهد مشکل هتلینگ و اسکان ندارد، چمن و استادیوم خوبی دارد و به لحاظ پروازی هم مشکلی وجود ندارد. منتهی تقویم تیم ملی تا خرداد ۱۴۰۴ پر است و برای بعد از آن در فیفادی‌های پیش‌رو می‌توانیم حتی اردو‌های تیم ملی را در مشهد برگزار کنیم.» یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی هم در دیدار با امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال اظهار کرد: «طبیعی است که هر نقطه جغرافیایی در هر جای دنیا شرایط خاص خود را دارد و باید آن شرایط رعایت شود، قطعاً اگر این الزامات رعایت شود میزبانی مشهد از تیم ملی فوتبال کشورمان بهترین اتفاق خواهد بود. میزبانی خوب است، اما میزبانی که اشکالی نداشته باعث آبرو‌داری شود».
نظری خاطرنشان کرد: «از نظر ما تیم ملی می‌تواند از استادیوم امام رضا(ع) استفاده کند، اما پیشنهاد ما برای تیم‌های باشگاهی استادیوم ثامن‌الائمه(ع) است.» در میان تمام جملات نقل قولی که بالا خواندید نکاتی بود که هنوز ابهاماتی در خصوص میزبانی مشهد وجود دارد. مضاف بر اینکه کارشناس ارشدی که همراه ساکت به مشهد سفر کرده بود تلویحاً به این موضوع اشاره داشته که استادیوم ثامن به هیچ وجه مهیای میزبانی نیست و تنها استادیوم امام‌رضا(ع) است که می‌تواند میزبانی بازی‌های ملی و باشگاهی را بر عهده بگیرد. بدین ترتیب باید گفت با توجه به بررسی‌های صورت گرفته پروژه حضور رونالدو در شاندیز و البته برگزاری هر بازی بین‌المللی در استادیوم ثامن تا اطلاع ثانوی منتفی است و استقلال و پرسپولیس کماکان باید در قلعه‌حسن‌خان میزبان باشند.
جالب است بدانید که همزمان با این دیدارها ممبینی در نامه‌ای خطاب به اصولی، سرپرست هیأت فوتبال خراسان رضوی، ۱۲ سرفصل مدنظر AFC برای میزبانی از مسابقات نخبگان را اعلام کرده که نه تنها در نخستین بند این نامه بلکه در خط پایانی دو بار تأکید شده ورود بانوان به ورزشگاه جزو الزامات AFC و FIFA است.
اصولی، رئیس هیأت فوتبال خراسان رضوی نیز پس از دریافت این نامه، خطاب به تاج فیروز، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نامه‌ای ارسال کرده‌است. وی در این نامه از مدیرکل ورزش خراسان خواسته تصویر مصوبه شورای تأمین استان مبنی بر موافقت با برگزاری مسابقات بین‌المللی با حضور بانوان در ورزشگاه‌های امام رضا(ع) و ثامن‌الائمه مشهد را ارائه کند تا مقدمات حضور ناظران و نمایندگان AFC و FIFA را برای تأیید میزبانی مشهد فراهم کنند. مدیرعامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی در این بین اعلام کرده است که میزبانی از بانوان در این استادیوم با تدابیری که اندیشیده شده در صورت رعایت مقررات و ضوابط از طرف ما بلامانع است. با این حال هنوز در مشهد هیچ تضمین، ضمانتنامه، موافقت کتبی و جلسه‌ای برای حضور بانوان از هیچ مقام رسمی رو نشده است. ضمن اینکه موارد سخت‌افزاری درخواست شده در نامه فدراسیون به اصولی با توجه به حجم و هزینه درخواست‌ها حداقل در استادیوم ثامن برای تأمین‌شان، مدت‌ها زمان نیاز دارد.
یک مورد گیت‌های الکترونیکی بلیت است و مورد دیگر بحث وی‌ای‌آر و البته اسکوربورد فول‌اچی‌دی. نتیجه اینکه با وجود همه سروصداها کسی نمی‌داند که تا بازی ایران- قطر شرایط میزبانی در مشهد با توجه به هزارویک مانعی که وجود دارد به چه شکل پیش خواهد رفت.

 

تاج: می‌خواهیم خاطره تلخ میزبانی در مشهد پاک شود

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال درباره قطعی شدن برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر در روز 24 مهر در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد مقدس اظهار داشت: «تیم ملی به کل کشور تعلق دارد و بهتر است بازی‌های این تیم به شهرهای دیگر منتقل شود. قلعه‌نویی و همکارانش از ورزشگاه بازدید کردند و می‌توانیم بازی خوبی برگزار کنیم تا خاطره تلخی که برای خودمان و فیفا ایجاد شده بود، پاک شود.»
وی درباره وضعیت ورزشگاه آزادی خاطرنشان کرد: «ورزشگاه آزادی در پایان پاییز به مدار می‌آید و استادیوم متفاوتی خواهید دید. ما بین بد و بدتر، گزینه بد را انتخاب کردیم و به مدیران باشگاه‌ها گفتیم اگر ایرادات برطرف نشود، تأیید نمی‌شوید. مدل کار وزیر ورزش و جوانان هم عمرانی است و او دستور داد همه موارد آماده شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی