صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هشت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هشت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۵

خبر

تقدیر سپاهانی‌ها از بازیکن سابق
خلعتبری خداحافظی کرد
اگرچه محمدرضا خلعتبری عملاً کفش‌های خود را آویخته بود و از او در رقابت‌های فصل گذشته فوتبال ایران خبری نبود، اما این بازیکن ریزنقش و تکنیکی شب گذشته به صورت رسمی خداحافظی خود را از میادین فوتبالی اعلام کرد. خلعتبری با درخشش در شموشک نوشهر فوتبال خود را آغاز کرد و سپس نمایش‌های او در ترکیب ذوب‌آهن او را به لیگ‌های اماراتی کشاند. مقصد بعدی این بازیکن سپاهان و سپس پرسپولیس بود، اما او پس از جدایی از جمع سرخپوشان بار دیگر به سپاهان پیوست تا نشان دهد با وجود بازی در تیم‌های مختلف خود را یک سپاهانی تمام‌عیار می‌داند. خلعتبری پس از جدایی دوباره از سپاهان در تیم‌هایی نظیر پدیده، ذوب‌آهن، سایپا و گسترش فولاد بازی کرد و برای سومین مرتبه در دوران محرم نویدکیا به اردوی طلایی پوشان اصفهانی فراخوانده شد. فولاد و آلومینیوم آخرین تیم‌های بازیکن تکنیکی و سرعتی دو دهه اخیر فوتبال ایران بودند که در دیدارهای ملی هم نمایش‌های درخشانی نظیر بازی رفت مقابل ازبکستان در مقدماتی جام جهانی 2014 داشت و البته شانس شاگردی دیگو مارادونا هم به او رو کرد.

ادای احترام به هوادار فقید
پیش از بازی ملوان
تیم فوتبال ملوان در هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به مصاف شمس آذر قزوین خواهد رفت. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که ملوانان هفته گذشته در ورزشگاه فولادشهر با فوت هوادار فقید خود مرتضی خائفی مواجه شدند. در پی این ماجرا، باشگاه شمالی با ارائه درخواستی مکتوب از سازمان لیگ خواهان یک دقیقه سکوت جهت ادای احترام به هوادار فقید ملوان پیش از بازی ملوان بندر انزلی - شمس‌آذر شد. ظاهراً مدیران سازمان لیگ به‌صورت شفاهی با این درخواست موافقت کردند.

امروز قرعه‌کشی مرحله اول و دوم
جام حذفی
مراسم قرعه‌کشی مرحله اول و دوم جام حذفی باشگاه‌های کشور چهارشنبه ۲۸ شهریور ساعت ۱۴ در سالن
روابط عمومی سازمان لیگ و به صورت وبینار برگزار می‌شود. در این مرحله تیم‌های قهرمان جام حذفی استان‌ها و تیم‌های حاضر در لیگ دسته دوم حضور دارند. تیم‌های لیگ یک از مرحله سوم و تیم‌های لیگ برتر از مرحله چهارم (یک شانزدهم) وارد مسابقات جام حذفی خواهند شد.

سرپرست آلومینیوم: مجبوریم در همین زمین‌ها بازی کنیم
روح‌الله اصغری؛ سرپرست آلومینیوم اراک درخصوص شرایط تیم آلومینیوم اراک، اینطور حرف می‌زند: «خدا را شکر اوضاع تیم بد نیست. در آخرین بازی چند مصدوم مانند نوری و شروین بزرگ داشتیم. این مقداری در کارمان تأثیر گذاشت اما فکر می‌کنم تا حدود 90 درصد به بازی با پرسپولیس می‌رسند. نتایج باب میل ما و هواداران نیست. سال گذشته بحث داوری را در نتیجه‌گیری داشتیم. امسال با بدشانسی‌هایی مثل مصدومیت بازیکنان مواجه هستیم. مقابل نساجی در لحظات آخر گل خوردیم یا مقابل مس رفسنجان وقتی نتیجه یک-یک بود، پنالتی‌مان گل نشد و در نهایت نتیجه را واگذار کردیم. در واقع بازی‌های پایاپایی انجام دادیم اما نتیجه حاصل نشد. طبیعی است که همه ما یعنی کادرفنی، بازیکنان، مدیریت و هواداران از نتایج راضی نباشیم اما تلاش بیشتری می‌کنیم تا در بازی‌های آینده جبران شود.» اصغری درباره وضعیت ورزشگاه‌ها می‌گوید: «این مشکلات گریبانگیر همه استان‌ها است. وضعیت همه استادیوم‌ها رو به افول است. تنها تهران نیست و شهرهای دیگر هم مشکلاتی دارند. بنابراین مجبوریم در شهرقدس بازی کنیم. وقتی تیم ملی ما در زمین نامناسب بازی می‌کند، برای تیم‌های دیگر هم همین است! امکانات ما با کشورهای دیگر اصلاً برابری نمی‌کند. دو بازی استقلال و پرسپولیس همزمان برگزار شد که اگر در یک قاب کنار هم قرار می‌دادیم، ضعف‌های بسیاری مانند کیفیت تصویربرداری، چمن و... می‌دیدیم. نگاه حرفه‌ای آنها قابل مقایسه نیست و شرایط روز به روز هم بدتر می‌شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی