الوحدات اردن - سپاهان ایران، ساعت:19:30

آزمون سخت مقابل حریف ناشناخته

اکبر منتشلو
روزنامه‌نگار

سپاهان اصفهان با هدایت ژوزه مورایس بازی در لیگ نخبگان آسیا را به راحتی از دست داد و حالا باید در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود تا شانس خود را در این رقابت‌ها امتحان کند. سپاهان اصفهان به طور حتم در این رقابت‌ها هم کار آسانی نخواهد داشت و در اولین دیدار خود باید به مصاف الوحدات اردن برود. شاگردان مورایس بعد از عملکرد ضعیف‌شان در لیگ نخبگان توانسته‌اند در رقابت‌های داخلی کشورمان و در لیگ برتر فوتبال نتایج بسیار خوبی را کسب کنند. آنها 4 بازی را پشت سرهم بدون باخت سپری کرده‌اند و حالا با 12 امتیاز در صدر جدول هستند. اتفاقی که سال گذشته هم برای سپاهان افتاد و این تیم با وجود عملکرد خوب در لیگ برتر، در آسیا نتوانست نتایج قابل قبولی کسب کند و تقریباً این موضوع در حال تکرار است، مگر اینکه سپاهان بتواند حداقل در لیگ قهرمانان آسیا جبران کند و در این رقابت‌ها هم مثل لیگ برتر نتایج قابل قبولی کسب نماید. سپاهان با روحیه بالا در این بازی حاضر خواهد شد. این شرایط سپاهان در مقابل حریفی است که آن هم، با قدرت و پرانگیزه در رقابت‌ها حاضر شده است. الوحدات اردن توانسته قبل از حضور سپاهان در این رقابت‌ها، نتایج خوبی مقابل حریفان کسب کند و حریفانش را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارد. این تیم برای سپاهان حتماً حریف سرسختی خواهد بود و می‌تواند خاطره تلخ زردپوشان اصفهانی را در بازی قبلی در آسیا تکرار کند.
الوحدات، ناشناخته و پرقدرت
حریفان سپاهان در این رقابت‌ها اغلب ناشناخته هستند و بخصوص برخی تیم‌ها که سابقه بازی مقابل آنها را تیم‌های کشورمان ندارند و این کار را برای سپاهان سخت‌تر خواهد کرد. الوحدات اردن در حال حاضر برای مورایس و شاگردانش، تیمی بدون پیشینه است و تجربه بازی با آنها را ندارند. این تیم البته همان‌طور که گفته شد در این رقابت‌ها توانسته نتایج قابل قبولی کسب کند و نشان داده است که می‌تواند برای هر حریفی دردسرساز شود.
 
قاتل السد قطر روبه‌روی زردپوشان
 الوحدات اردن در دیدار اول مقابل السد قطر 5 بر 2 بازنده شده بود، اما در بازی برگشت در یک بازی بسیار خوب توانست تیم السد را با سه گل درهم بکوبد. با وجود اینکه السد توانسته بود گل خورده مقابل الوحدات را جبران نماید اما اردنی‌ها توانستند با بازگشت مجدد به بازی دو گل دیگر به حریف قطری تحمیل کنند و بازی را برنده از زمین خارج شوند و این در حالی است که السد قطر یکی از تیم‌های پرقدرت آسیا به شمار می‌رود.
 
الوحدات، صبور و فرصت طلب
 این تیم اردنی در بازی‌های گذشته نشان داده است که بسیار باحوصله بازی می‌کند و با وجود اینکه خیلی موقعیت ایجاد نمی‌کند و از طرف دیگر در حفظ توپ هم آنقدر قدرتمند نیست، اما می‌تواند از فرصت‌های اندک بسیار خوب استفاده کند و به برتری دست پیدا کند. در دیدار الوحدات و السد، این تیم اردنی تنها 35 درصد مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت، اما با وجود این با برد از این دیدار بیرون آمد.

 

نیازمند: نباید رقبا را دست‌کم بگیریم

پیام نیازمند دروازه‌بان تیم فوتبال سپاهان درباره بازی با الوحدات اردن در لیگ قهرمانان آسیا 2 می‌گوید: «خیلی خوشحالم که بار دیگر به کشور اردن آمدم؛ قبلاً با تیم ملی برای تورنمنت کافا به این کشور آمده بودیم. من شناخت نسبی به بازیکنان اردنی دارم و به خوبی می‌دانم که بازیکنان این تیم حریفان خوبی هستند و آماده. این تیم چند بازیکن ملی‌پوش هم دارد که بسیار قابل احترام هستند. با همه این اوصاف، ما برای مسابقه آماده هستیم و اگرچه فرمت جدیدی از مسابقات آسیایی برگزار می‌شود که ما در آن حضور داریم، اما باید قبول کنیم که در هر صورت مسابقات آسیایی است که بسیار دشوار هست.» او با اشاره به حریف امروز این طور می‌گوید: «نگرش خوب و انگیزه لازم را براب بازی اول داریم. با توجه به نتایج اخیر در فیفادی یاد گرفته‌ایم که هیچ حریفی را نباید دست‌کم بگیریم. با تمام توان، قوا و نگرش قوی برای پیروزی در این بازی به میدان آمده‌ایم. همان‌طور که سرمربی تیم گفت ما کاملاً آماده هستیم و از نظر فیزیکی و ذهنی آمادگی لازم را در این زمینه داریم. ما انگیزه لازم را برای این بازی و آغاز این فصل از مسابقات داریم و بدون شک صد درصد آماده حضور در بازی هستیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی