خبر

رکابزنان کراس کانتری در اردو
دوچرخه‌سواران کراس‌کانتری در اردوی  ویژه ماکو، برای مسابقات کلاس یک، ریزه کاپ ترکیه آماده می‌‌شوند.
تیم ملی کراس‌کانتری  فاطمه عباسی در بزرگسالان و سیدحسن سجادیان و محمدمهدی طوطیان دو رکابزن جوان چهارشنبه هفته پیش ، برای آمادگی بیشتر، قبل از حضور در مسابقات بین‌المللی کلاس یک ریزه‌کاپ ترکیه اردوی ویژه‌ای در ماکو بر پا می‌کند. اردویی که رکابزنان زیرنظر آرش امیدفر مربی و فرشید خلوتی سرپرست  تمرین می‌کنند  که فردا به اتمام می‌رسد. مسابقه دوروزه  ریزه‌کاپ ترکیه 31 شهریور و یک مهرماه در کلاس UCI1 برگزار می‌شود.


سومی روئینگی‌های جوان در آسیا
تیم قایقرانی روئینگ به مقام سوم  قهرمانی جوانان زیر 23 سال آسیا رسید.
مسابقات روئینگ قهرمانی زیر 23 سال و جوانان زیر 19 سال آسیا 21 تا 24 شهریور در شنیانگ چین برگزار شد که تیم ایران با 3 طلا و یک نقره سوم این رقابت‌ها شد. در این دوره از رقابت‌ها فاطمه مجلل در روئینگ تک‌نفره طلا و در روئینگ دونفره با همراهی کیمیا زارعی به مدال نقره رسید. همچنین مهنا حاجی‌حسینی در روئینگ تک‌نفره و تیم روئینگ 4 نفره دختران 2 طلای دیگر برای ایران به دست آوردند. قایقرانان در این دوره یکی از درخشان‌ترین نتایج تاریخ روئینگ جوانان را رقم زدند.


اردونشینی کمانداران کامپوند
در آبیک
کمانداران کامپوند دیروز تمرینات‌شان را در اردوی آبیک قزوین از سرگرفتند. آنها که بعداز بازی‌های آسیایی، مسابقه‌ای نداشتند، با اردوی تهران برای آمادگی تا  کاپ‌های آسیا و ورلدکاپ‌های رنکینگ دار اواخر بهمن‌ماه استارت زدند. البته قهرمانی آسیا و جهان در سال آینده، مسابقه اصلی  شاگردان اسماعیل عبادی  محسوب می‌شود. کمانداران کامپوند از دیروز در آبیک قزوین اردو زده‌اند و تا 3مهرماه زیر نظر عبادی سرمربی تیم در سایت تیراندازی با کمان این شهر تمرین می‌کنند. البته تعدادی از کمانداران برتر قزوین هم برای تجربه‌اندوزی کناری ملی‌پوشان حضور دارند.


شیروانی دیر رسید ولی صعود کرد
نیکان شیروانی پینگ‌پنگ‌باز ایرانی رده سنی زیر ۱۳ سال به دور دوم مسابقات کانتندر بوسنی صعود کرد. او به دلیل لغو پروازش دیر به مسابقات کانتندر بوسنی رسید و بازی اول  دور مقدماتی مقابل رقیبش از رومانی را از دست داد و باخت فنی خورد.
شیروانی اما با وجود تأخیر برای حضور در محل برگزاری مسابقات ، دو بازی دیگر در گروه چهارم را  مقابل دو  پینگ‌پنگ‌باز میزبان برد وبا دومی گروهش راهی مرحله یک‌چهارم شد. پینگ‌پنگ‌باز نوجوان ایرانی با صعود به  جمع هشت بازیکن برتر رقابت‌های کانتندر بوسنی، به مصاف نماینده صربستان می‌رود و در صورت پیروزی مدال برنزش  را قطعی می‌کند. رقابت‌های تنیس روی میز بوسنی تا ۲۷ شهریور به میزبانی سارایوو ادامه دارد.
 

 برد شطرنج بازان در المپیاد جهانی
دور پنجم رقابت‌های المپیاد جهانی شطرنج با پیروزی مقتدرانه تیم ملی مردان پیگیری شد. در ادامه رقابت‌های المپیاد به میزبانی مجارستان  نمایندگان کشورمان در بخش مردان  کانادا را شکست دادند، اما در بخش بانوان تیم ملی کشورمان مقابل فرانسه شکست خورد. تیم ملی شطرنج مردان ایران در پایان دور پنجم  با چهار برد و یک تساوی در جایگاه پنجم المپیاد جهانی است.


کاراته‌کاها راهی چین شدند
تیم ملی کاراته دیروز برای حضور در  قهرمانی آسیا، راهی چین شد.
 این مسابقات از 3 روز دیگر به میزبانی  هانگژوی چین  با حضور ۳۶۷کاراته‌کا از ۳۱ کشور شروع می‌شود، تیم ملی کشورمان با ترکیب کامل  در دو بخش کاتا و کومیته تیمی و انفرادی این رقابت‌ها حضور پیدا خواهد کرد. سارا بهمنیار، طراوت خاکسار، آتوسا گلشادنژاد، مبینا حیدری،  بهنام دهقان‌زاده، پوریا اقدسی، امیر مهدی‌زاده، بهمن عسگری، مهدی خدابخشی و صالح اباذری نمایندگان ایران در کومیته هستند. همچنین فاطمه صادقی و علی زند در کاتای انفرادی و سپیده امینی، ملیکا عزتی و زینب‌السادات حسینی و ابوالفضل شهرجردی، میلاد فرازمهر و علی زند در کاتای تیمی به روی تاتامی
خواهند رفت.

جستجو
آرشیو تاریخی